Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Ik dacht: "Nou als dat maar goed gaat die bergen af............ :denk: :denk: :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:"





Ok...vast is vast?............. :weetikniet: :weetikniet:


bananacreek

Ok op weg naar Dumaguete P7000 enkele reis.............. :jajaja: :jajaja:



[yt=640,505]yclfNQX52-I [/yt]

bananacreek

Zonder problemen in Dumaguete aangekomen en daar begon het afladen....






bananacreek

#16943
Wat was er dan gebeurd met de Bighorn (Honda) ?

Ongeveer twee jaar geleden kreeg ik een oververhitting op weg naar Lake Balinsasayo en toen werd de headgasket alleen vervangen......en daarna reed de wagen normaal op de vlakke weg zonder oververhittings problemen......maar ......

Waarschijnlijk zijn er toen al kleine scheurtjes in de verbrandingskamer ontstaan en kwamen niet tot problemen op de vlakke weg maar nu in de bergen werd het water zodanig verhit dat het als stoom door de open cap verliet en als dan de kap zou zijn afgesloten de hele radiator uit elkaar zou barsten..........

Waarom de temperature gauge niet op tilt sloeg weet ik niet..................en ik had als maar de gedachten dat alles goed ging door die temp. gauge te vertrouwen...

Dit is nog niet bewezen maar een theorie................

Waarschijnlijk zijn de zuigers ook gekrompen en zou er een total overhaul moeten komen met nieuwe linings, zuigers.... en dan weet je nog niets betreffende de lagers.....

Besloten voor een surplus motor uit cebu city van NITO's en al een motor gereserveerd voor 70 duizend pesos maar dat is een kale motor en dan de toebehoren verwisselen zoals Turbo, fuelpump enz.......en dan het huidige motorblok als presse papier te gebruiken....

Complete motor zou in de buurt van P165 duizend gaan kosten....


Dan halen we de hele opbouw er vanaf en rollen we het chassis met de wielen en motor naar voren  ...enz enz....


bananacreek


Gompie007


Cosyns Guy

Citaat van: bananacreek op dinsdag 28 oktober 2014, 13:37:21
Wat was er dan gebeurd met de Bighorn (Honda) ?

Ongeveer twee jaar geleden kreeg ik een oververhitting op weg naar Lake Balinsasayo en toen werd de headgasket alleen vervangen......en daarna reed de wagen normaal op de vlakke weg zonder oververhittings problemen......maar ......

Waarschijnlijk zijn er toen al kleine scheurtjes in de verbrandingskamer ontstaan en kwamen niet tot problemen op de vlakke weg maar nu in de bergen werd het water zodanig verhit dat het als stoom door de open cap verliet en als dan de kap zou zijn afgesloten de hele radiator uit elkaar zou barsten..........

Waarom de temperature gauge niet op tilt sloeg weet ik niet..................en ik had als maar de gedachten dat alles goed ging door die temp. gauge te vertrouwen...

Dit is nog niet bewezen maar een theorie................

Waarschijnlijk zijn de zuigers ook gekrompen en zou er een total overhaul moeten komen met nieuwe linings, zuigers.... en dan weet je nog niets betreffende de lagers.....

Besloten voor een surplus motor uit cebu city van NITO's en al een motor gereserveerd voor 70 duizend pesos maar dat is een kale motor en dan de toebehoren verwisselen zoals Turbo, fuelpump enz.......en dan het huidige motorblok als presse papier te gebruiken....

Complete motor zou in de buurt van P165 duizend gaan kosten....


Dan halen we de hele opbouw er vanaf en rollen we het chassis met de wielen en motor naar voren  ...enz enz....


Temperatuur voelers voor wagens hebben de onhebbelijke gewoonte om onjuist de temperatuur aan te geven wanneer ze zich niet in water bevinden.
Hoogstwaarschijnlijk is door de rit op vlak terrein al een hoop water verloren gegaan of gewoon mee "verbrand" en bij een klim de temp zo hoog opgelopen dat de motor gewoon vastgelopen is.Zuigers krimpen niet,zetten uit bij warmte.Metaal krimpt enkel bij koude.
Normaal gezien zolang de motor oliedruk heeft en hij loopt dan vast door overhitting kan er niet veel gebeuren met de lagers.Een uitgelopen lager herken je direct aan een luid kloppend geluid.Wat betreft die scheurtjes,meestal komen die voor tussen de kleppen op het smalste punt.
Veel succes met de reparatie  Creek.

bananacreek


bananacreek

Disastertrip dag 2......................

Na aankomst de volgende dag de trailer achter de Jeep gespannen en op dezelfde manier vertrokken..............




bananacreek

Op de crossing Bais/Mabinay highway water gecontroleerd en de anti-freeze stond nog geheel vol........HUBS voor 4-wheel drive in geschakeld op de voorwielen en rijden maar................ :benweg: :benweg:





Zonder stereo want dat werkte niet  voor vertrek............... :negatief: :negatief: