Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek


bananacreek

In de jarten '70 moest de cement hier met de hand gemaakt worden en wat later werden en kleine cement molens gebruikt ...maar nu is dat veel beter...

Wat even te laat met de foto vanuit de pedicab...........



Er komt een cementmixing truck en ook een apparaat voor het "ïnjecteren" van de cement maar ik weet niet de naam van zulk een machine........



Ok...concrete pump.............. :jajaja: :jajaja:

(van internet)



bananacreek


bananacreek


Pinocchio

Citaat van: bananacreek op woensdag 15 oktober 2014, 13:27:05
.



Hey Bananacreek, waar is die Gasul store?

Vroeger kocht ik het bij Matiao maar die is nu overgeschakeld op Petronas.

bananacreek

#16805
Citaat van: Pinocchio op woensdag 15 oktober 2014, 13:58:41
Citaat van: bananacreek op woensdag 15 oktober 2014, 13:27:05
.



Hey Bananacreek, waar is die Gasul store?

Vroeger kocht ik het bij Matiao maar die is nu overgeschakeld op Petronas.

Correct want Matiao heeft ruzie gehad met Gasul fabrikant en is eruit getrapt maar Gasul is nog steeds in Dumaguete en je kan het op vele plaatsen krijgen waaronder bij het benzine station tegenover UCPBank op Real Street crossing met City Burger/Sky Cable............

Pinocchio

Citaat van: bananacreek op woensdag 15 oktober 2014, 14:44:05
Matiao heeft ruzie gehad met Gasul fabrikant en is eruit getrapt maar Gasul is nog steeds in Dumaguete en je kan het op vele plaatsen krijgen waaronder bij het benzine station tegenover UCPBank op Real Street crossing met City Burger/Sky Cable............

Daar steekt volgens mij meer achter.

In feite was Matiao zichzelf aan het beconcureren als eigenaar van het Petron station rechtover de uitgang van Robinsons op South road waar Gasul 60 pesos duurder was dan bij Matiao downtown.

Tenzij Matiao dit benzinestation (en nog enkele andere) heeft verkocht, wat ik betwijfel, is dit wellicht een zet van Matiao om een sterkere grip te krijgen op de lucratieve energiemarkt in Negros.

Vergeet niet dat benzine in Dumaguete 10 pesos duurder is per liter dan sommige plaatsen op Cebu island en daar is geen verklaring voor.

bananacreek

CitaatVergeet niet dat benzine in Dumaguete 10 pesos duurder is per liter dan sommige plaatsen op Cebu island en daar is geen verklaring voor.

10 pesos?

2 pesos misschien................ :jajaja:

Dit is de plaats waar ik mijn Gasul nu koop...........tegenover UPCbank




bananacreek

Hier was iets gebeurd vanmorgen...........wat weet ik niet...



Vanmiddag om 1500 uur zat het verkeer richting Barangay Taclobo moervast omdat er tegenover het STAR benzinestation op crossing Taclobo/Batinguel ieman in een pedicap werd doodgeschoten

Het bleek om een  :smiley-philippines: te gaan die al twee jaar in Amerika woonde en hier op bezoek was......

Caliber   .45

Police stond vast in het verkeer en zijn normaal de laatsten.......



Criminelen weten precies waar de police en SWAT team elke dag rondhangen en koffie drinken.......... :lachen: :lachen:


bananacreek