Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Naar den kapper geweest om weg te halen wat er nog weggehaald kon worden..........kreeg gelijk de mededelin om nu maar alvast voor Kerst te geven omdat ik waarschijnlijk niet meer voor het nieuwe jaar terug zou komen............. :lachen: :lachen:


bananacreek

Weer een zware bui op komst en gisteren tegen lunchtime was het een verschrikking en ik kreeg de volle zware bui tussen Dumaguete en Valencia......maar de zwaarste regen (bui) die ik hier heb ervaren was in October 1979............. :jajaja: :jajaja:

Ze kunnen wel zeggen dat het in  :nederlandsevlag: en  :belgiesmiley: goed kan regenen maar dat is toch niet zoals een zware tropische downpour neem ik aan?


bananacreek

Fijne vleeswaren in Chico's van de Why Not Disco en komen van een Zwitsers bedrijf in Manila @ P72/100 grammos





Goedkoper in Nederland en Belgie?.... :weetikniet: :weetikniet:


bananacreek


bananacreek

Gisteren zat er een groep "arabieren" in de disco en daar zat een ongure Macho bij die veel weghad van een executioner ......ik moet NIETS maar dan ook niets van zulke gasten hebben....denk dat het Iraniers waren................wat dan ook ...mij niet gezien......... :neeneenee: :neeneenee:


peldoman

Citaat van: bananacreek op dinsdag  7 oktober 2014, 13:10:26
Gisteren zat er een groep "arabieren" in de disco en daar zat een ongure Macho bij die veel weghad van een executioner ......ik moet NIETS maar dan ook niets van zulke gasten hebben....denk dat het Iraniers waren................wat dan ook ...mij niet gezien......... :neeneenee: :neeneenee:


Zitten die daar ook al??   vluchtelingen neem ik aan?

bananacreek

Citaat van: peldoman op dinsdag  7 oktober 2014, 13:19:09
Citaat van: bananacreek op dinsdag  7 oktober 2014, 13:10:26
Gisteren zat er een groep "arabieren" in de disco en daar zat een ongure Macho bij die veel weghad van een executioner ......ik moet NIETS maar dan ook niets van zulke gasten hebben....denk dat het Iraniers waren................wat dan ook ...mij niet gezien......... :neeneenee: :neeneenee:


Zitten die daar ook al??   vluchtelingen neem ik aan?


Meestal studenten..............

Een aantal jaren geleden ...2006-2007 zaten er hier wel 80 Indiers die allemaal op een piloten opleiding zaten hier omdat zulks hier veel en veel goedkoper dan in India waren en die gasten jaagden op de waitresses in de disco......

Pilot school was (en is nog steeds) naast de Dumaguete Airport (Sibulan)............




Amice

Er zitten idd een aantal iraniers hier die vluchteling zijn en waarvan ze zelf of de ouders in de politiek zaten van voor ayatollah khomeini maar tegenwoordig zijn het veelal de jongeren.

Ook binnen die groep is het regel dat ze elkaar helpen en de hand boven het hoofd houden.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

gosternokke

Klopt in de jaren 80 van de vorige eeuw waren vrijwel alle moneychangers  in Ermita  Iraniers die voor Komeinie waren gevlucht naar filippijnen.    meesten waren eigenlijk op weg naar Amerika , maar niet allen waren zo gelukkig een visum te krijgen, dus min of meer gestrand in  :smiley-philippines:  meesten hadden ook pinay vrouw toen al.

bananacreek

Hier in Dumaguete meestal studenten van goede afkomst uit Iran ....eentje maakte een waitress zwanger maar mocht van zijn moeder in Iran NIET met het meisje trouwen omdat ze als minderwaardig ras beschouwd werd door ZIJN familie............ :negatief: :negatief:

Als je met hus sprak waren ze toch wel degelijk TEGEN het Iraanse regim (jaren 2006----)