Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek


bananacreek

Ik heb geld nodig voor de dentist en andere taken en ga naar de YAMASHITA treassure zoeken wan die zou hier toch ergens zitten........... :happy: :happy:







Een aantal beweren de treassure gevonden te hebben in het verleden............... :weetikniet: :weetikniet:

Hier was een man in mijn barangay die een wichelroede gebruikte niet om water te zoeken maar om goud te zoeken en haalde zijn hele land overhoop.... :lachen: :lachen:

Er woont nu nog een New Zealander hier die van Nederlandse afkomst was  (Bart) en die zou ook in Valencia hebben gezocht om alleen maar een handgranaat door zijn raam te krijgen.....  :lachen: :lachen: :lachen:



Als ik die geheime Japanse treassure code uitpluis dan kom ik alleen maar uit bij de koelkast vol met San Miguel Light in de Disco............. :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:



[yt=640,505]MA8vlSAllWw [/yt]

http://en.wikipedia.org/wiki/Yamashita's_gold

bananacreek

#16672
Denk dat ik nu op het verkeerde topic zit...........

Ik stelde een keer voor om in Nederland op de stoep van een ziekenhuis te gaan liggen eventueel in de toekomst... met de vraag of ze je zouden helpen....



Maar ik ontmoette hier een Nederlander die hier bijna 32 jaar woont (ten noorden van Dumaguete) en we hebben allebei op dezelfde UTS in Amsterdam gezeten (alleen 10 jaar verschil) en die vertelde mij dat hij een aantal jaren geleden naar Nederland moest voor een andere knie in te bouwen en hij zei: "Vergeet het maar...als dat zo zou zijn moet je wel half dood zijn...anders kom je gewoon op een lange wachtlijst van soms een jaar afhankelijk van het geval......"

Leuke man uit Amsterdam die hier met een zeilboot vanuit Nederland was aangekomen in Tambobo na een wereldreis via een aantal bestemmingen in Indonesia ...........



Maar hij zei wel dat ze je moeten inschrijven bij de zorgverzekering ook al zou je in een zomerhuisje wonen.............. :weetikniet: :weetikniet:

bananacreek

Citaat van: Amice op donderdag  2 oktober 2014, 13:07:30
Citaat van: bananacreek op donderdag  2 oktober 2014, 12:53:31
Xray @ P600

Prachtige xray instalation van 2,8 miljoen pesos en daar moet je staan en op iets bijten en dan als wanneer de machine begint te werken is het net op je in een MRI staat... :lachen: :lachen:



Resultaat ...zo ziet een geestelijk gestoorde er van binnen uit...hersenen niet te ontdekken..........(links boven is het probleem........)



Volgende week terug komen en de hele zaak een totaal van vier sessions gaat me ongeveer 6000 kosten?........ :weetikniet:

Morgen vragen hoeveel voor een rootcanal behandeling..............

https://www.facebook.com/OngdentalClinic

oh maar er was anders al eens een discussie hier op het forum om beter geen rootcanal behandeling te ondergaan.
Dat hadden ze mij ook voorgesteld en ik heb het geweigerd en toen kon het plots ook anders.
Resultaat keurig gebit en de valuta in mijn pocket gehouden.  :thumb:

Als je de rootcanal weigert dan zegt hij misschien : Ok...wala problema Joe"......... en repareerd de zaak op een zodanige manier dat je na een paar maanden misschien weer problemen gaat krijgen?

Wordt in nederland tandartskosten geheel vergoed door het "zorgpakket"? (ziekenfonds)....?

bananacreek

Krijg net een telefoontje van RUTTE (hoe komt hij daar aan?) (van het forumkantoor?) en gaat die even tekeer als volgt: "Hoi Klootzak...Nederland schrijven wij met een grote N"..................... :jajaja: :jajaja:

Wat een zenuwelijder?...............Moet zijn prive F-16 verkopen aan koning Albert van Belgie?................ :weetikniet: :weetikniet:

Fout geparkeerd achter het Binnenhof en geen bon?.................. :negatief: :negatief: :negatief:

kamperman

Citaat van: bananacreek op donderdag  2 oktober 2014, 14:11:14
Citaat van: Amice op donderdag  2 oktober 2014, 13:07:30
Citaat van: bananacreek op donderdag  2 oktober 2014, 12:53:31
Xray @ P600

Prachtige xray instalation van 2,8 miljoen pesos en daar moet je staan en op iets bijten en dan als wanneer de machine begint te werken is het net op je in een MRI staat... :lachen: :lachen:



Resultaat ...zo ziet een geestelijk gestoorde er van binnen uit...hersenen niet te ontdekken..........(links boven is het probleem........)



Volgende week terug komen en de hele zaak een totaal van vier sessions gaat me ongeveer 6000 kosten?........ :weetikniet:

Morgen vragen hoeveel voor een rootcanal behandeling..............

https://www.facebook.com/OngdentalClinic

oh maar er was anders al eens een discussie hier op het forum om beter geen rootcanal behandeling te ondergaan.
Dat hadden ze mij ook voorgesteld en ik heb het geweigerd en toen kon het plots ook anders.
Resultaat keurig gebit en de valuta in mijn pocket gehouden.  :thumb:

Als je de rootcanal weigert dan zegt hij misschien : Ok...wala problema Joe"......... en repareerd de zaak op een zodanige manier dat je na een paar maanden misschien weer problemen gaat krijgen?

Wordt in nederland tandartskosten geheel vergoed door het "zorgpakket"? (ziekenfonds)....?

nee creek als je het standaardpakket hebt word er niets vergoed
een kaakoverzichtfoto zoals jij hebt kost hier 67,24 euro
een tweevlaksvulling kost 36,42 euro
etsen kost 22,41euro
een drievlaksvulling kost 47,63 euro
dus een gaatje vullen kost hier alleen al 70 euro 47,63 plus 22,41

bananacreek

Citaat van: kamperman op donderdag  2 oktober 2014, 15:44:41
Citaat van: bananacreek op donderdag  2 oktober 2014, 14:11:14
Citaat van: Amice op donderdag  2 oktober 2014, 13:07:30
Citaat van: bananacreek op donderdag  2 oktober 2014, 12:53:31
Xray @ P600

Prachtige xray instalation van 2,8 miljoen pesos en daar moet je staan en op iets bijten en dan als wanneer de machine begint te werken is het net op je in een MRI staat... :lachen: :lachen:



Resultaat ...zo ziet een geestelijk gestoorde er van binnen uit...hersenen niet te ontdekken..........(links boven is het probleem........)



Volgende week terug komen en de hele zaak een totaal van vier sessions gaat me ongeveer 6000 kosten?........ :weetikniet:

Morgen vragen hoeveel voor een rootcanal behandeling..............

https://www.facebook.com/OngdentalClinic

oh maar er was anders al eens een discussie hier op het forum om beter geen rootcanal behandeling te ondergaan.
Dat hadden ze mij ook voorgesteld en ik heb het geweigerd en toen kon het plots ook anders.
Resultaat keurig gebit en de valuta in mijn pocket gehouden.  :thumb:

Als je de rootcanal weigert dan zegt hij misschien : Ok...wala problema Joe"......... en repareerd de zaak op een zodanige manier dat je na een paar maanden misschien weer problemen gaat krijgen?

Wordt in nederland tandartskosten geheel vergoed door het "zorgpakket"? (ziekenfonds)....?

nee creek als je het standaardpakket hebt word er niets vergoed
een kaakoverzichtfoto zoals jij hebt kost hier 67,24 euro
een tweevlaksvulling kost 36,42 euro
etsen kost 22,41euro
een drievlaksvulling kost 47,63 euro
dus een gaatje vullen kost hier alleen al 70 euro 47,63 plus 22,41

Ongelofelijk...en dank voor de info................ :hoedjeaf: :hoedjeaf:

67 euro  = P3685.................... :lachen: :lachen:...patay............ :lachen: :lachen:

bananacreek

Even ..... :offtopic: :offtopic:..... :jajaja: :jajaja: :negatief: :negatief:

Dit zou voor de dames gelden ...maar ik denk ook voor den boys...en nu begrijp ik pas wat dat betekent:

CitaatDE ROZE ZONEBRIL

CitaatIn tien stappen gelukkig(er)
Geluk zit in de kleine dingen.

Denk maar aan de warme zon op je huid, dat complimentje van je baas, die vreugdevolle glimlach van je kind of dat leuke uitstapje met vriendinnen. Toch zijn er bepaalde dingen die jouw geluk in de weg kunnen zitten. Hartstikke zonde natuurlijk! Maar niet gevreesd: we hebben het helemaal zelf in de hand. Deze 10 dingen moeten we voortaan laten om gelukkig(er) te worden.

Altijd gelijk willen hebben
We moeten eerlijk bekennen: het zinnetje "Je hebt gelijk!" klinkt als muziek in de oren. Maar maak er geen eindeloze wedstrijd van. Leg je erbij neer dat de ander soms (lees: nooit) gelijk heeft en dat zelfs wanneer (lees: altijd) je gelijk hebt, anderen dit niet altijd zullen toegeven.

Negatief zijn
Als we op Instagram een filtertje over onze foto's heen kunnen gooien, waarom doen we dat dan ook niet in het echte leven? Figuurlijk gezien dan, hè! Een filtertje recht voor onze ogen, oftewel een roze bril, kunnen we soms goed gebruiken. Weg met al die negativiteit. Bekijk het leven van de roze, eh... zonnige kant!

Klagen
"Mijn maat is áltijd uitverkocht!"
"Pff, is de trein nu alwéér vertraagd?"
"Ik heb echt nooit tijd voor mezelf!"

Oftewel: we klagen, jammeren en zeuren erop los. Nergens voor nodig, want als je die roze zonnebril er weer even bij pakt, merk je al snel dat alles om de juiste mindset draait:
"Nu mijn maat er niet hangt, geef ik tenminste niet onnodig geld uit"
"Trein te laat? Mooi! Kan ik nog even rustig mijn broodje opeten."
"Sinds ik het zo druk heb, kan ik eindelijk mijn rustmomentjes waarderen."

Indruk willen maken
Altijd maar indruk willen maken op iedereen is hartstikke vermoeiend. En als je erover nadenkt is het eigenlijk ook best maf. Oké, complimentjes werken verslavend. En op een slechte dag kan het je humeur ook zeker goed doen. Maar we moeten er zeker niet in doorslaan.
Leven naar de verwachtingen van anderen
Soms hebben we het gevoel dat er altijd wel een vriendin, docent, werkgever, kennis, ouder, oom of partner is die we moeten pleasen. Maar neem nu maar van ons aan: niets moet. Het is jouw leven dus leef niet (langer) naar het verwachtingspatroon van anderen. Dat bezorgt je alleen maar hoofdpijn!

Anderen de schuld geven
Natuurlijk is het makkelijk om een ander de schuld te geven van al jouw problemen. Want, ja: iemand moet toch de schuld krijgen! Maar schiet je er iets mee op? Niet echt. Sterker nog, je maakt er niet alleen jezelf, maar ook anderen ongelukkig mee. En we moeten natuurlijk ook reël blijven. Want wat had die beste vriendin er ook alweer mee te maken dat je impulsieve kappersbezoek zo desastreus is afgelopen? Juist.

Kritiek leveren op anderen
Dat roddelen de guilty pleasure is van iedere vrouw gaan we niet eens meer ontkennen. Want kritiek leveren op iemands kleding, relatie, prestaties en gedrag kunnen we als de beste. Als het even kan, doen we dit dan ook het liefst onder het genot van een bak popcorn en in het gezelschap van vriendinnen. Niet met slechte bedoelingen, hoor! Maar of het ons gelukkig(er) maakt? Niet echt.

Bang zijn
We laten kansen schieten, durven niet voor onszelf op te komen en laten onze geliefden vaak nog niet helemaal toe. En dat allemaal uit angst. Hartstikke zonde! Want neem nu maar van ons aan: angst is een grote illusie en uiteindelijk ben jij zelf degene die het creëert.

Jezelf vergelijken met anderen
"Wat ben ik toch jaloers op haar figuur!"
"Ik zou een moord doen voor zo'n baan!"
"Iedereen heeft een relatie en ik niet..."

Waar was die roze bril ook alweer gebleven, dames? Oh, hier is 'ie:
"Maar daarentegen heb ik ogen om jaloers op te zijn!"
"Alles komt op zijn tijd. Ook die droombaan!"
"Maar nu ik single ben, heb ik álle tijd voor mijn vriendinnen!"

Een controlfreak zijn
Besef dat je niet overal controle op hebt. Sommige dingen lopen nu eenmaal anders dan je zelf zou willen. Maar bedenk je dat overal een reden voor is en dat elk nadeel zijn voordeel heeft!

SOURCE: http://www.telegraaf.nl/vrouw/gezond/23151871/__In_tien_stappen_gelukkig_er___.html




bananacreek

Dat net over de fishpond is om de UV straling te breken?............... :weetikniet: :weetikniet:




bananacreek