Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: gosternokke op donderdag 28 augustus 2014, 13:50:14
Citaat van: bananacreek op donderdag 28 augustus 2014, 13:07:06
Zachte verpakking (plastic only) P505 per rim (10 stuks)

Kartonnen doosje ...P585 per rim (10 stuks)

Nederland 60 euros = 60x57= P3420...........tel uit je winst zelfs met aangetekende luchtpost van P480............ :thumb: :thumb:

Als het echte Marlboroos zijn zouden ook de  :smiley-philippines: van goede kwaliteit moeten zijn.   Maar ik neem aan dat die  :smiley-philippines: toch van locale tabaksbladeren worden gemaakt.    Denk dat de fijnproevers toch wel het verschil zouden proeven, want ik denk dat de in  :nederlandsevlag: gebruikte tabak niet uit   :smiley-philippines:   komt, maar eerder uit midden amrikaanse landen.
zijn wel echt , maar in de fils geproduceerd  in Tanauan City Batangas .
ze zijn een beetje scherpe van smaak , maar goed te roken . ik ken ook mensen die het er van in hun keel krijgen .zelf niets geen last van .
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Ifugao

Nog even een update over de "Blinde" man in Robinsons Pace in Dumaguete. Hij schreef een brief naar Robinsons Management:

My message to Robinsons:

My name is Mark Cohen. Director of The International Institute for Assistance Dog Training I am a medically-certified Person with a Disability and have a neurological disorder which necessitates my having an Assistance Dog to mitigate that disability. I am not blind, I can drive a car, but do have variant symptoms similar to epilepsy, Parkinsonism, and sensitivity to changes in the environment such as temperature and intensity of light. At one moment I can have a blood pressure measurement of 180/120 and 10 minutes later 70/40, resulting in syncope. I have learnt to live with my disability, do take medication in a compliant manner, and would be unable to function if I did not have my certified Assistance Dog "Happy" as my companion.

On August 17th I was denied access to the Robinsons Mall in Dumaguete when I was with my certified Assistance Dog "Happy". The security guards employed by Robinsons Mall called the Police claiming I was "disturbing the peace". The Police took me to the Police station in handcuffs, and later released me without charging me with any offense. The Republic Acts 7227 and 9442, and Batas Pambansa Blg. 344, which are laws of the Government of the Philippines, do in fact allow me access with my Assistance Dog to your mall and to any public place or mode of transport.

The International Institute for Assistance Dog Training is an informal volunteer non-profit organization that strives to teach professionals, students and families how to train dogs to be Assistance Dogs for People with a Disability. We freely distribute information explaining the tasks and benefits of Assistance Dogs, and attempt as best we can to help to educate the public regarding national and international access laws for medically-certified Persons with a Disability that have certified Assistance Dogs or Guide Dogs that have been specifically trained to mitigate their disability.

We are currently producing a documentary on Rights of Access to Public Places and Transportation by People with a Disability (PWD) who have the need of an Assistance Dog to mitigate their disability. Since 2004 we have covered the countries of Canada, the U.S., Costa Rica, Nicaragua, Panama, Israel, Ecuador, Colombia and Chile, and are currently producing in the Philippines. I'm preparing some documentation for you.

On Monday August 25th you can visit my website, Facebook pages, and YouTube channel, all containing photos, videos, interviews, documentation with excerpts from the laws of the Philippines and other countries, as well as international laws that all protect the rights of access for Persons with a Disability in the presence of their certified Assistance Dogs.

I won't visit the mall again until I've spoken with you at your convenience, and when you've had time to review all the documentation and videos. I want to work with you to make my next visit to your mall a very positive event for Robinsons Mall, Persons with a Disability, and the citizens of the Philippines in general.

I arrived in the Philippines Thursday August 14th. I plan to retire here, and am very happy to be here. I have lived in many countries in Asia, South and Central America, the Middle east and North America, and the Philippines is my favorite. Thanks in advance for your kind consideration.

Any questions or concerns please let me know. Please say hello the security guard Wiley for me. He's a really nice guy.

Mark Cohen Globe: +63 9179 611 134 Smart: +63 9184 524 213 Email: mcohen.iiadt@gmail.com

Luke

Citaat van: Ifugao op vrijdag 29 augustus 2014, 04:08:31

medically-certified Person with a Disability and have a neurological disorder which necessitates my having an Assistance Dog to mitigate that disability.
(in welk PH woordenboek gaan ze al die moeilijke woorden vinden...)

certified Assistance Dog "Happy" as my companion.
(morgen is elke stratier hier een certified Assistance Dog)

The Republic Acts 7227 and 9442, and Batas Pambansa Blg. 344, which are laws of the Government of the Philippines, do in fact allow me access with my Assistance Dog to your mall and to any public place or mode of transport.
(Elke firma heeft zijn Eigen wetboek)

medically-certified Persons with a Disability that have certified Assistance Dogs or Guide Dogs that have been specifically trained to mitigate their disability.
(dus alle landlopers worden "medically-certified Persons with a Disability that have certified Assistance Dogs ")

zomaar even luidopdenkend   :biggrinn:

Amice

Mja, nu moet ik er meteen aan toevoegen dat de filippijnen niet echt een land is waar disabled people naar hartelust kunnen leven.
neem nu de trottoirs, daar kan niemand met een rolstoel alleen en zelfs met hulp gebruik van maken en dat terwijl voorname politici die rolstoelen juist gebruiken om aan de gevangenis te ontsnappen, dus men zou zeggen dat het prioriteit heeft.  :biggrinn:

Voorts zal een goed getrainde hond dan ook rustig blijven wachten tot de baas weer terug is, om met hulp van mall personeel de boodschappen te doen.

http://www.wimp.com/bikeguard/
Aldus lijkt het meer op provoceren wat de man doet.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ronny55

Citaat van: Amice op vrijdag 29 augustus 2014, 05:34:33
Mja, nu moet ik er meteen aan toevoegen dat de filippijnen niet echt een land is waar disabled people naar hartelust kunnen leven.
neem nu de trottoirs, daar kan niemand met een rolstoel alleen en zelfs met hulp gebruik van maken en dat terwijl voorname politici die rolstoelen juist gebruiken om aan de gevangenis te ontsnappen, dus men zou zeggen dat het prioriteit heeft.  :biggrinn:

Voorts zal een goed getrainde hond dan ook rustig blijven wachten tot de baas weer terug is, om met hulp van mall personeel de boodschappen te doen.

http://www.wimp.com/bikeguard/
Aldus lijkt het meer op provoceren wat de man doet.

Jamaar moesten ze in  :eu: een rolstoel gebruiken  :weetikniet: dat is daar niet echt zo meelijwekkend (alle accomodaties voorhanden) ....In vergelijking met de  :smiley-philippines: , hier ben dan echt ne sukkelaar.  :floet:  :lachen: :lachen:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

gosternokke

Ja , een hond als assistent gaat er maar moeilijk in bij filipinoos.  Zag een heel stuk over dit geval op internet

http://www.worldfactsnews.com/2014/08/robinson-mall-dumaguete-refused-old-man.html?m=1

Klopt wat Robinsons zegt , de man is niet blind.

gosternokke

Dit voorval was in diverse landen zelfs op het journaal zoals hier in Chili    https://www.facebook.com/video.php?v=277802849094540&set=vb.100005944816994&type=2&theater

Al die heisa zal Robensons geen goed doen. Via facebook gaat zoiets razendsnel de hele wereld over.

Amice

Citaat van: gosternokke op vrijdag 29 augustus 2014, 07:52:11
Dit voorval was in diverse landen zelfs op het journaal zoals hier in Chili    https://www.facebook.com/video.php?v=277802849094540&set=vb.100005944816994&type=2&theater

Al die heisa zal Robensons geen goed doen. Via facebook gaat zoiets razendsnel de hele wereld over.

Ach daar weet Robinson inmioddels wel mee om te gaan, want nog steeds hoor je her en der de verhalen over de Robinson snake, die een broer zou zijn van de oprichter en een eigen plek heeft in iedere Robinson kelder, dat die graag jonge meisjes lust welke in de paskamers gepakt worden door een verschuifbare bodem enz.

Dat is even andere koek dan het weigeren van een begeleide hond.

:benweg:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ifugao

Citaat van: gosternokke op vrijdag 29 augustus 2014, 07:52:11

Al die heisa zal Robensons geen goed doen.

Maar meneer Cohen ook niet verwacht ik. Hij is pas 2 weken in de PH en nu al zo'n stennis maken  :denk:  En hij komt hier om te wonen. Dat kan nooit goed gaan op de duur. Iedereen kent hem nu en weet ook dat hij niet blind is, dat hem alternatieven zijn aangeboden, dat hij demonstratief voor de deur ging liggen.......... :neeneenee:

bananacreek

Kijk die man is waarschijnlijk (bijna) net zo geestelijk gestoord als ik............ en ik heb nu na diepgaand beraad met Ome Klukkluk ook de voornemens om een begeleidingshond voor geestelijk gestoorden aan te werven....had ik eigenlijk nooit aan gedacht............... :denk: :denk: :happy: :happy: :happy:

Ome Klukkluk...met miss piggy...fijne man maar deed soms vreemd..:..zit in de familie?.......... :weetikniet: :weetikniet:

Overleden op 28 juli 1993............ :ripba8: :ripba8:

Nu even naar mijn hond zoeken............. :happy: :happy: :happy: