Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Adik

Kroketten bij de febo zijn 1,60 in Amsterdam. Bij smullers geloof ik 1,50. Misschien dat er 10 cent kan afwijken afhankelijk van franchise maar denk dat het toch al gauw het 3 dubbele is vergeleken met phils. Helemaal als je naar de broodjes salon van van dobben gaat vlakbij het rembrandtplein in Amsterdam.

Haal ook wel eens diepvries kroketten bij de supermarkt. Alleen niet meer bij jumbo, na het bakken bleek er geen vulling in de ballen te zitten. Nog gekeken in de pan, maar ook niet stiekum uitgelekt.

bananacreek

Citaat van: Pinocchio op dinsdag  5 augustus 2014, 06:48:48
Citaat van: gosternokke op maandag  4 augustus 2014, 21:08:07
Bij breder formaat willen ze nog wel eens een lijntje met een touwtje en grafietpoeder op de stam zetten. 

Dat grafietpoeder wordt dan weer verkregen door een oude batterij (zaklampmodel) open te breken.


Velen gebruiken ook USED OIL om de lijnen te "snappen"...........


bananacreek

Citaat van: Lex1980 op dinsdag  5 augustus 2014, 14:08:16
Kroketten bij de febo zijn 1,60 in Amsterdam. Bij smullers geloof ik 1,50. Misschien dat er 10 cent kan afwijken afhankelijk van franchise maar denk dat het toch al gauw het 3 dubbele is vergeleken met phils.

Dus tegen de 90 pesos.............en hier 30 ...dus zal ik er toch maar eens heengaan met een lege maag.............. :thumb: :happy:

Febo Valencia?.... :weetikniet: :weetikniet:

boomerang

Citaat van: bananacreek op dinsdag  5 augustus 2014, 14:13:33
Citaat van: Lex1980 op dinsdag  5 augustus 2014, 14:08:16
Kroketten bij de febo zijn 1,60 in Amsterdam. Bij smullers geloof ik 1,50. Misschien dat er 10 cent kan afwijken afhankelijk van franchise maar denk dat het toch al gauw het 3 dubbele is vergeleken met phils.

Dus tegen de 90 pesos.............en hier 30 ...dus zal ik er toch maar eens heengaan met een lege maag.............. :thumb: :happy:

Febo Valencia?.... :weetikniet: :weetikniet:


Kom dan zaterdag snert (erwtensoep) eten..... bij de "Felenciabo".
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Rich

Citaat van: boomerang op dinsdag  5 augustus 2014, 14:58:34
Citaat van: bananacreek op dinsdag  5 augustus 2014, 14:13:33
Citaat van: Lex1980 op dinsdag  5 augustus 2014, 14:08:16
Kroketten bij de febo zijn 1,60 in Amsterdam. Bij smullers geloof ik 1,50. Misschien dat er 10 cent kan afwijken afhankelijk van franchise maar denk dat het toch al gauw het 3 dubbele is vergeleken met phils.

Dus tegen de 90 pesos.............en hier 30 ...dus zal ik er toch maar eens heengaan met een lege maag.............. :thumb: :happy:

Febo Valencia?.... :weetikniet: :weetikniet:


Kom dan zaterdag snert (erwtensoep) eten..... bij de "Felenciabo".

Snert eten in die warmte daar lijkt me nou niet echt lekker. is toch winterkost, maar ja als het al lang geleden is  :weetikniet:
Rich de Nederbelg.

bananacreek

Citaat van: boomerang op dinsdag  5 augustus 2014, 14:58:34
Citaat van: bananacreek op dinsdag  5 augustus 2014, 14:13:33
Citaat van: Lex1980 op dinsdag  5 augustus 2014, 14:08:16
Kroketten bij de febo zijn 1,60 in Amsterdam. Bij smullers geloof ik 1,50. Misschien dat er 10 cent kan afwijken afhankelijk van franchise maar denk dat het toch al gauw het 3 dubbele is vergeleken met phils.

Dus tegen de 90 pesos.............en hier 30 ...dus zal ik er toch maar eens heengaan met een lege maag.............. :thumb: :happy:

Febo Valencia?.... :weetikniet: :weetikniet:


Kom dan zaterdag snert (erwtensoep) eten..... bij de "Felenciabo".

Ik heb nog vier blikken erwtensoup in huis.........maar ik ga wel een keer een stuk of tien kroketten daar naar binnen zien te werken.....heerlijk om aan een broodje kroket met mustard te denken..................... :thumb: :thumb: :happy: :happy: :happy: :happy: :happy: :happy:




wiking

Een soort van febo in de  :smiley-philippines: Zal dat goed gaan lopen? Echt veel ruimte heb je niet nodig. Maarjah moet je ze wel prijzen rond de 20/30 pesos +. Lijkt me wel een leuk idee.

Ifugao

Citaat van: boomerang op dinsdag  5 augustus 2014, 13:54:15

Een hospitaal in Valencia?..........waar? in de buurt van de market?.......... :weetikniet: :weetikniet:


Wel, het is meer een Eerste Hulp Post dan een hospital want het heeft geen opname capaciteit. Het lijkt meer op een polikliniek. Het is zo'n anderhalf jaar oud en ziet er mooi en modern uit. 

janvanderijt


bananacreek

Citaat van: Ifugao op woensdag  6 augustus 2014, 05:22:01
Citaat van: boomerang op dinsdag  5 augustus 2014, 13:54:15

Een hospitaal in Valencia?..........waar? in de buurt van de market?.......... :weetikniet: :weetikniet:


Wel, het is meer een Eerste Hulp Post dan een hospital want het heeft geen opname capaciteit. Het lijkt meer op een polikliniek. Het is zo'n anderhalf jaar oud en ziet er mooi en modern uit. 


Ja, zoiets hebben ze in Zamboanguita ook en dat is een soort clinic waar ze wonden schoonmaken...injecties geven enz enz en geen opnames mogelijk, maar in Siaton is dat wel mogelijk dacht ik evenals Bais en Mabinay

Siaton Emergency Hospital




Zamboanguita Clinic



De folterstoel.............