Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

gosternokke

Klopt allemaal met de kettingzaag. Bij cocolumber meestal uit de vrije hand.  Bij breder formaat willen ze nog wel eens een lijntje met een touwtje en grafietpoeder op de stam zetten.     Die gasten doen hele dag niks anders.  Eerste keer dat ik een partij mohoganybomen had gekocht stond ik ook met open mond te kijken dat ze dat allemaal met de kettingzaag gingen doen.   Ik had eerst mijn twijfels maar het kwam allemaal goed

  Strik genomen heb je iets meer zaagverlies, want de zaagsnede van een kettingzaag is het dubbele van een circelzaagmachine. Grote circelzagen zijn vaak niet voorhanden en men weet niet beter dan alles met de kettingzaag te doen.


   En ze doen alles zonder Persoonlijke beschermingsmiddelen, gewoon op hun slippertjes en vaak in korte broek  :negatief: 

Pinocchio

Citaat van: gosternokke op maandag  4 augustus 2014, 21:08:07
Bij breder formaat willen ze nog wel eens een lijntje met een touwtje en grafietpoeder op de stam zetten. 

Dat grafietpoeder wordt dan weer verkregen door een oude batterij (zaklampmodel) open te breken.

gosternokke

Kijk dat wist ik dan weer niet, de meesten hebben een potje grafietpoeder bij zich, maar had geen idee waar ze het vandaan hebben. Ja wie arm is moet vindingrijk zijn  :lachen: 

Ze kopen trouwens ook nooit geen smeerolie voor de ketting van de zaag, daar gebruiken ze gewoon afgewerkte olie van de auto voor . Is ook dik en plakkerig en werk net zo goed volgen hun.  :thumb:

bananacreek

Citaat van: boomerang op maandag  4 augustus 2014, 10:32:00
Goed nieuws voor de bewoners van Negros Oriental.

In Valencia, tegenover het hospitaal, heeft een Zeeuw gisteren een restaurant geopend. Heerlijke biefstuk met patat o.a. De vlees kroketten zijn een zéér geslaagde copie van de bekende v. Dobben (P35). Kan het van harte aanbevelen. Zaterdag aanstaande staat er erwtensoep op het menu.  :thumb:

Een hospitaal in Valencia?..........waar? in de buurt van de market?.......... :weetikniet: :weetikniet:

bananacreek

Citaat van: louis op maandag  4 augustus 2014, 20:46:00
Wordt die Columber nu met de hand (kettingzaag) gezaagd? Zie geen zaagmachine staan.  Moet  zeggen, netjes gezaagd.




De kettingzaag op deze foto hadden ze vanuit Nederland meegebracht.....en dat zou een takkenzaag zijn volgens Ab en ze mochten van Cathay Pacific 80 kg bagage meenemen.

Ze moesten gaten boren met handboren want batteries van electriche boormachines konden daar niet geladen worden op dat moment........

Maar ze hebben alle gereedschappen achter gelaten in die Barangay..............

bananacreek


bananacreek


bananacreek


boomerang

Citaat van: bananacreek op dinsdag  5 augustus 2014, 13:39:52
Citaat van: boomerang op maandag  4 augustus 2014, 10:32:00
Goed nieuws voor de bewoners van Negros Oriental.

In Valencia, tegenover het hospitaal, heeft een Zeeuw gisteren een restaurant geopend. Heerlijke biefstuk met patat o.a. De vlees kroketten zijn een zéér geslaagde copie van de bekende v. Dobben (P35). Kan het van harte aanbevelen. Zaterdag aanstaande staat er erwtensoep op het menu.  :thumb:

Een hospitaal in Valencia?..........waar? in de buurt van de market?.......... :weetikniet: :weetikniet:

Tegenover de brandweerkazerne, op de hoek, is een vrij nieuw hospitaal. Op de andere straathoek is het nieuwe restaurant van de Zeeuw.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

bananacreek

Citaat van: boomerang op dinsdag  5 augustus 2014, 13:54:15
Citaat van: bananacreek op dinsdag  5 augustus 2014, 13:39:52
Citaat van: boomerang op maandag  4 augustus 2014, 10:32:00
Goed nieuws voor de bewoners van Negros Oriental.

In Valencia, tegenover het hospitaal, heeft een Zeeuw gisteren een restaurant geopend. Heerlijke biefstuk met patat o.a. De vlees kroketten zijn een zéér geslaagde copie van de bekende v. Dobben (P35). Kan het van harte aanbevelen. Zaterdag aanstaande staat er erwtensoep op het menu.  :thumb:

Een hospitaal in Valencia?..........waar? in de buurt van de market?.......... :weetikniet: :weetikniet:

Tegenover de brandweerkazerne, op de hoek, is een vrij nieuw hospitaal. Op de andere straathoek is het nieuwe restaurant van de Zeeuw.

Dank u van de beleefden...........

Ik heb voor het laatst kroketten gegeten bij de Febo op de Nieuwendijk in Amsterdam in het jaar 2000...maar heb wel lekkere eierballen (quail eggs) gegeten bij een blanke hier een paar dagen geleden en ze gaven mij een stuk of 15 van deze apparaten mee en ik heb ze allemaal achter elkaar voor het slapen opgegeten......... :thumb: :happy: :happy:

P35 per stuk en wat zou dat nu in Nederland en Belgie per stuk kosten?