Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Cosyns Guy

Citaat van: Cobra op zaterdag 12 juli 2014, 22:45:37
Citaat van: Amice op zaterdag 12 juli 2014, 18:12:52
Citaat van: bananacreek op zaterdag 12 juli 2014, 12:47:11
Dit komt uit Nederland en ik dacht dat ze daar meer snuggerder waren?............ :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen:



De  :nederlandsevlag: chauffeurs wellicht wel maar het wemelt tegenwoordig van de poolse, litouwse en zelfs filipijnse chauffeurs op de weg, dus waar je maar als er gaat rijden.

Wat er hier gebeurd is, is iets vreemd.

Of die container heeft :

1-op een platte oplegger gestaan (niet gemaakt voor vervoer van containers) zonder twist-locks die tesamen met de container hoger dan b.v. 4.20 meter was. daar lijkt het sterk op.
  4 Meter is toegestaan zonder speciale vergunning.

2-Of hij heeft op een containerchassis gestaan MET twist-locks waarbij de chauffeur de luchtvering op de trekas omhoog heeft laten staan wat me onwaarschijnlijk lijkt omdat er dan alarm af gaat als je gaat rijden en bovendien kan de container er dan niet zo mooi afschuiven.

Dus ik denk optie 1.

(voor degene die niet weten wat een twist-lock is, dat zijn die pinnen waar de container op elke hoek overheen zakt en die je een halve slag draait en vastzet zodat containetr geborgd staat)
Op een platte opligger gestaan zonder twistlocks kan niet,dan zou het zooitje er in de eerste beste scherpe bocht er zijwaarts afglijden.Platte opliggers kan men gebruiken voor containers maar dan zijn ze wel aangepast,lees,met twistlocks.Nu heeft men 2 soorten zeecontainers korte en lange maar eveneens met 2 verschillende hoogtes en het verschil is toch direct een goeie 20 centimeter.Dus en normaal containerchassis met normale banden is toch algauw 1.20 mtr hoog zonder container,een container met 2.80 binnenhoogte is met buitenhoogte zo rond de 2.95.dus zoals Cobra zegt,waarschijnlijk een hoge zeecontainer op een normaal containerchassis op platte opligger en dus een stuk boven de 4 mtr.Maar bedenk,met 80 km/h met vaste twistlocks een brug raken is een serieuze klap,dus de twistlocks zullen wel uitscheuren of afbreken.

Luke

Citaat van: bananacreek op zaterdag 12 juli 2014, 11:50:49
Iemand beweert dat als wanneer men twee video splitters "daisy-chains" het signaal in de tweede unit minder is desondanks dat elke poort een signal amplifier heeft?.............. :weetikniet: :weetikniet:
3D1%26rkt%3D6%26sd%3D261044455578&rt=nc

De Hopeloze Klootfiets..................

Hier iets te vinden?

http://www.openpinoy.com/shop/step0.php?b_code=B20090325064143&c_code=C20090326082937&m_code=M20100625072639

bananacreek

Dank u.... :hoedjeaf:

Ik heb mijn eigen 4 port aan de disco geleend tijdelijk en heb gisteren twee van deze units besteld met 8 ports

http://www.ebay.com/itm/EC-8-Port-3RCA-AV-HDTV-DVD-Switch-Splitter-Box/120731517758?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D23769%26meid%3D8123933423457921600%26pid%3D100005%26prg%3D10163%26rk%3D1%26rkt%3D6%26sd%3D261044455578&rt=nc

Betalen gaat zeer makkelijk met PayPal en ik ben benieuwd hoe lang het deze keer gaat duren.....Hong Kong kan hopeloos zijn met meer dan een maand........  :negatief: :negatief:

Maar laat je het via DHL komen dan duurt dat drie dagen maar je betaald net zoveel aan invoer tax op het postkantoor als het item waard is........ :negatief: :negatief:

Via normale post betaal je P50 afhankelijk van het volume van het pakje...

bananacreek

#15703
@Cobra & Cosyns Guy & Amice...dank voor de beschrijving.............. :hoedjeaf: :hoedjeaf:



Die "twist-locks" zouden hier ook gebruikt moeten worden ...maar het komt zeer vaak voor dat met de containers met een stukje touw vast knoopt en ik heb een paar jaar geleden een container van de wagen zien afschuiven op de crossing BPI perdisces St....... :lachen: :lachen:

Hier rij ik niet graag achter een oplegger met een container waarbij je duidelijk kan zien dat deze container met een "touwtje"vast zit.....

Controle?......



bananacreek


bananacreek


bananacreek


bananacreek


Blauwvinger

Citaat van: bananacreek op zaterdag 12 juli 2014, 12:47:11
Dit komt uit Nederland en ik dacht dat ze daar meer snuggerder waren?............ :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen:


[/quote
Niet vergeten: Veel chauffeurs die in  :nederlandsevlag: rijden, komen uit Oost Europa :atyourservice:

Cobra

#15709
Citaat van: bananacreek op zondag 13 juli 2014, 08:20:08
@Cobra & Cosyns Guy & Amice...dank voor de beschrijving.............. :hoedjeaf: :hoedjeaf:



Die "twist-locks" zouden hier ook gebruikt moeten worden ...maar het komt zeer vaak voor dat met de containers met een stukje touw vast knoopt en ik heb een paar jaar geleden een container van de wagen zien afschuiven op de crossing BPI perdisces St....... :lachen: :lachen:

Hier rij ik niet graag achter een oplegger met een container waarbij je duidelijk kan zien dat deze container met een "touwtje"vast zit.....

Controle?......




Graag gedaan !

Die "twist-locks" zouden hier ook gebruikt moeten worden ...maar het komt zeer vaak voor dat met de containers met een stukje touw vast knoopt en ik heb een paar jaar geleden een container van de wagen zien afschuiven op de crossing BPI perdisces St....... lachen lachen

Hier rij ik niet graag achter een oplegger met een container waarbij je duidelijk kan zien dat deze container met een "touwtje"vast zit.....


Bedoel je zoiets Bananacreek :https://www.youtube.com/watch?v=QU2grVDqY9A


Daar zat niet eens een touwtje er over.

En die truck reed echt niet hard door de bocht, heeft zeer waarschijnlijk ijs op de oplegger gelegen en daar is de container op gezet.

Dan wil hij er wel afschuiven als de oplegger ietsje scheef gaat.



Het gebeurt in NL en belgie toch ook wel eens dat een container op een platte oplegger staat zonder twistlocks, dat zijn dan firma's die normaal niet rijden met containers, maar die voor een ander bedrijf vervoeren.

Dan kunnen b.v. magazijncontainers zijn om tijdelijk op een werf te zetten.

Of containers die door een opkoper verkocht worden aan bedrijven of particulieren.

En tegenwoordig doen ze er rubber van 8 mm onder, dan schuift die container er echt niet af in een bocht, een aantal spanbanden er over en zo gaan ze de weg op.

Als je een pallet met 1000 kg op een oplegger zet en met een volgend pallet op de heftruck ertegen duwt, duw je dat eerste pallet zo vooruit.

Doe er rubber onder en je kan het wel schudden.

Dat werkt echt goed, waar rubber al niet goed voor is !


Bij een containerterminal zouden ze niet eens laden denk ik zonder twistlocks er op, ik weet dat overigens niet 100% zeker.



Overigens wat de hoogte van de truck betreft kon dit ook een gewone container zijn, ziet er niet uit als extra hoge moet ik zeggen.

Ik sprak laatst een trucker toen ik ergens stond te lossen of laden, die was 4m18 hoog.

Hoe kan dat vraagt iemand zich natuurlijk af, das heel simpel.



Trekkers die met een tankoplegger rijden, hebben vaak hogere wielen dan trekkers die met een tautliner (dichte oplegger met schuifzeilen) etc rijden.


Dus je hoeft enkel maar een andere trekker van het bedrijf eronder te doen en je kan ineens een 10-15 cm boven de 4 meter zitten.


Natuurlijk is dat de fout van het bedrijf dat zoiets gebeurt, maar als chauffeur blijf je verantwoordelijkvoor waar je de weg mee op gaat wat hoogte en breedte en lengte betreft .



Wat de oorzaak van dit ongeval betreft, ik reed vorig jaar  om een uur of 5 s'morgens door de kennedytunnel in Antwerpen en toen ik er uit kwam werd ik gewaarschuwd door een andere trucker dat er iets mis was met de hoogte.

Ik zette hem op de eerste  plek waar het kon op de ring aan de kant en de vering van de trekas stond op zijn hoogste stand, weigerde ook om te zakken.

Ook een reset gedaan, hielp ook niet.

Ik ben dus eerst naar de Volvo in Luithagen/Ekeren geweest en de oorzaak was een kapotte niveauregelaar die vervangen werd.


Er kwam ook geen alarm op het dashboard omdat die enkel werkt als de niveauregelaar ook in orde is, schijnbaar.



Ik heb hem opgemeten, van wegdek tot bovenkant tautliner was het 4m27 !

Dus ik ben met 4m27 met 85 door de kennedytunnel gegaan.



Zoals vermeld, ben vertrokken in het pikkedonker, was het daglicht geweest had ik het zeker gezien in de spiegel dat de vering onderweg helemaal omhoog gegaan was.

En ik heb diverse anderen gesproken die dat zelfde probleem ook al eens gehad hebben met een volvo of andere truck.



Dus wat betreft de oorzaak van die container wil het niet altijd zeggen dat die chauffeur er iets aan kon doen.

Als je vertrekt en niveauregelaar is nog goed en onderweg gaat hij kapot, kan zoiets gebeuren.

Mag niet gebeuren vind ik, dan zou juist het alarm af moeten gaan.



Ik moet wel zeggen dat ik het laatste stuk E34 bij Beveren gevoeld heb dat bij een oneffenheid in de weg hij ietsje naschudde, maar heb daar geen aandacht aan besteed omdat het altijd flink schud daar op dat stuk weg.

Je vertrouwt er op den duur ook op  dat er een alarm af zal gaan als  er iets fout is, schijnt toch niet zo te zijn.

Volgende keer weet ik dat dus meteen dat er dan iets mis is met de vering,



Je blijft nog dagelijks bijleren, ook al beweren sommigen dat ze alles al vanaf hun geboorte weten.




Ander geval een jaar of 17 terug met kipoplegger in Duitsland.


Ik kip in de fabriek, laat de bak zakken en hendel in die stand staan, moet eigenlijk in neutraal staan.

PTO (Power Take Off) uitgeschakeld met knop op dashboard zodat lichtje van PTO op display uitgaat, rij terrein af onder viaduct van 4 meter door, over datzelfde viaduct heen en 500 meter verder is weer een viaduct.


Ik kijk in de spiegel en zie de bak omhoog gaan, stond al eind boven de 4 meter.

Vol in de rem. stond misschien 2 meter voor viaduct stil. sommigen zouden er meteen 2 cm van maken, het was 2 meter.


Wat is er fout gegaan ?

PTO heeft zichzelf op 1 of andere wijze weer ingeschakeld, moet onmogelijk zijn, gebeurde wel.


Hendel stond in zakstand, niet op kippen of neutraal, kipte toch.

Moet onmogelijk zijn, gebeurde toch.

En zo kunnen er dingen gebeuren waar geen verklaring voor is.



Met serieuze gevolgen.


Website over de PH of je het nu gelooft of niet.  :atyourservice: