Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

gosternokke

Citaat van: Herbie op dinsdag 17 juni 2014, 15:02:18
Citaat van: bananacreek op dinsdag 17 juni 2014, 14:42:03
Weet nog steeds niet waarom medelid KANO uit de lucht is en ik mis al zijn berichten en ik had in het verleden wel een aantal P.B. met hem gevoerd en vond het een fijne man.......... :hoedjeaf: :hoedjeaf:

Ik heb een gevoel waarom hij gestopt is (hopelijk alleen maar tijdelijk) maar daar kan ik me hier niet over uit laten...

Ik heb hem een P.B. gestuurd vorige week maar halaas geen reply daarop ontvangen............. :ikkeniebegrijp:

@ KANO: WE MISSEN U.............. :jajaja: :jajaja:

ja is heel jammer dat we zijn berichten niet meer kunnen lezen, heeft er dan niemand zijn gsm nummer om eens contact op te nemen. In April was ik nog in Lila. En paar mensen gevraagd waar hij woonde maar niemand kon daar een :nederlandsevlag:  :ikkeniebegrijp:

Je moet ook niet naar een Nederlander vragen maar naar een Kano   :lachen:

  Raar want Lila is toch zo groot niet ?  Zeker in de wat kleinere plaatsen weet toch iedereen wel waar de witneus woont ?


    Kano plaatste voornamelijk nieuwsberichten, en tis tamelijk ondankbaar werk, soms veel reacties maar vaak ook 0,0

Amice

Citaat van: gosternokke op dinsdag 17 juni 2014, 15:56:00
Citaat van: Herbie op dinsdag 17 juni 2014, 15:02:18
Citaat van: bananacreek op dinsdag 17 juni 2014, 14:42:03
Weet nog steeds niet waarom medelid KANO uit de lucht is en ik mis al zijn berichten en ik had in het verleden wel een aantal P.B. met hem gevoerd en vond het een fijne man.......... :hoedjeaf: :hoedjeaf:

Ik heb een gevoel waarom hij gestopt is (hopelijk alleen maar tijdelijk) maar daar kan ik me hier niet over uit laten...

Ik heb hem een P.B. gestuurd vorige week maar halaas geen reply daarop ontvangen............. :ikkeniebegrijp:

@ KANO: WE MISSEN U.............. :jajaja: :jajaja:

ja is heel jammer dat we zijn berichten niet meer kunnen lezen, heeft er dan niemand zijn gsm nummer om eens contact op te nemen. In April was ik nog in Lila. En paar mensen gevraagd waar hij woonde maar niemand kon daar een :nederlandsevlag:  :ikkeniebegrijp:

Je moet ook niet naar een Nederlander vragen maar naar een Kano   :lachen:

  Raar want Lila is toch zo groot niet ?  Zeker in de wat kleinere plaatsen weet toch iedereen wel waar de witneus woont ?


    Kano plaatste voornamelijk nieuwsberichten, en tis tamelijk ondankbaar werk, soms veel reacties maar vaak ook 0,0

Mja het zal ondankbaar en m.i. veel werk zijn maar werd wel gewaardeerd, persoonlijk vond ik het erg handig eigenlijk, dus ja ik mis zijn bijdragen ook wel hier.

Op het andere forum zal hij vanwege de strubbelingen destijds ook niet gauw terugkomen neem ik aan.

In zijn laatste berichten hier op het forum n.a.v. typhoon yolanda vroeg hij zichzelf al openlijk af of dit is wat hij wilde en verwachtte van de  filippijnen, het kan dus zijn dat hij de biezen heeft gepakt.

Belangrijker vind ik of het nog wel goed gaat met hem, maar ook ik heb/had geen contact met hem via cp o.i.d. buiten het forum dan.
Als er dus iemand contact met hem heeft, laat het ons weten.
Wie weet zit hij diep in de shit en dat zou jammer zijn als er wellicht geholpen zou kunnen worden.




Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ifugao

Citaat van: Amice op dinsdag 17 juni 2014, 16:43:58

Belangrijker vind ik of het nog wel goed gaat met hem, .............


Dat vraag ik mij dus ook af, want zijn laatste post op 29 November was een lange post, niets bijzonders voor hem, evenals vele van zijn posts.
Daarin stond niets over een evt. verlaten van het forum oid. Ook stond er niets over in wat "onvrede" zou kunnen betekenen.
En dan.............ineens niets meer , niet eens meer on-line geweest om te kijken. Dat is vreemd..............  :ikkeniebegrijp:
Ik heb dus ook mijn vraagtekens over zijn welzijn.

gosternokke

@ Amice, ja dat vraag ik me dus af in hoeverre die news berichten door iedereen werden gewaardeerd, ik zie veel berichten met 0 reacties, en veel met 1,2 of 3 posts

  Misschien dat jij die berichten wel waardeerd maar geld dat voor iedereen ?

  http://www.filippijnen.org/index.php/board,59.100.html

gertve

Ik heb elk bericht van hem gelezen, dus ik schaar me bij diegene die hem missen.
Hoop van harte dat ie een even een break neemt van het forum en dat het hem verder goed gaat.

Rich

Ja, als je elke dag een forum zoals dit van informatie voorziet zoals hij deed, dan mis je dat wel.

Ik las niet alles maar wel het meeste, en heb me al meerdere keren afgevraagd hoe het met hem is.   :weetikniet:
Wel hoogst eigenaardig dat hij niet meer online is geweest.
Rich de Nederbelg.

Ronny55

Als er nog iemand eventueel achter Kano wil zoeken "Wij hebben een nieuw modern en compact huis (pas gebouwd) aan zee, in de buurt van Dimiao in een nog landelijke omgeving, op korte afstand van Jagna" Mss helpt dat.

BTW, ok mss niet veel reactie's maar het werdt wel door velen gelezen....trouwens op mededelingen komen doorgaans minder reactie's dan op vragen  :floet:. Het is een gemis voor dit forum ....De nieuwsberichten van Kano, Het dagelijksleven in Dumaguette van diene Klootzak En goedkope vluchten van Pinochio houden dit forum levend.....Allee voor mij dan toch.

Af en toe haak ik ook wel eens voor een tijdje af . Als je zo'n 6-7 maanden het met sporadisch stroom en internet moet doen, zoals Kano, ontdekt je dat er voornamere dingen zijn dan 'n forum,  :weetikniet:

Daarbij niet voor iedereen is het forum een rode draad in het  :smiley-philippines: avontuur
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Amice

Citaat van: Ifugao op dinsdag 17 juni 2014, 17:06:49
Citaat van: Amice op dinsdag 17 juni 2014, 16:43:58

Belangrijker vind ik of het nog wel goed gaat met hem, .............


Dat vraag ik mij dus ook af, want zijn laatste post op 29 November was een lange post, niets bijzonders voor hem, evenals vele van zijn posts.
Daarin stond niets over een evt. verlaten van het forum oid. Ook stond er niets over in wat "onvrede" zou kunnen betekenen.
En dan.............ineens niets meer , niet eens meer on-line geweest om te kijken. Dat is vreemd..............  :ikkeniebegrijp:
Ik heb dus ook mijn vraagtekens over zijn welzijn.

Mja we zijn uiteraard rijkelijk laat om alarm bellen te laten rinkelen, maar ik deel je visie dat het ongebruikelijk is om plots en zonder nog maar online te zijn af te haken, dat zou hij denk ik niet doen, tenzij hij dus de kans niet meer had om zich af te melden.

In het  zwaar getroffen Bohol met daar achteraan de typhoon is het niet moeilijk om doemscenario's te bedenken, er kan uiteraard van alles gebeurd zijn.

Vervelende is dat ik hem enkel bij voornaam ken anders kon er nog informatie gevraagd worden bij de ambassade.
Niet dat die veel info geven maar in geval van overlijden zullen ze iig dat doorgeven.

Wellicht een klus voor onze super reporter om eens met de dienstwagen naar Bohol op onderzoek en avontuur te  gaan. :weetikniet:
Levert allicht een mooie reportage op. :jajaja:



Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek

#15438
Citaat van: Amice op woensdag 18 juni 2014, 04:23:15
Citaat van: Ifugao op dinsdag 17 juni 2014, 17:06:49
Citaat van: Amice op dinsdag 17 juni 2014, 16:43:58

Belangrijker vind ik of het nog wel goed gaat met hem, .............


Dat vraag ik mij dus ook af, want zijn laatste post op 29 November was een lange post, niets bijzonders voor hem, evenals vele van zijn posts.
Daarin stond niets over een evt. verlaten van het forum oid. Ook stond er niets over in wat "onvrede" zou kunnen betekenen.
En dan.............ineens niets meer , niet eens meer on-line geweest om te kijken. Dat is vreemd..............  :ikkeniebegrijp:
Ik heb dus ook mijn vraagtekens over zijn welzijn.

Mja we zijn uiteraard rijkelijk laat om alarm bellen te laten rinkelen, maar ik deel je visie dat het ongebruikelijk is om plots en zonder nog maar online te zijn af te haken, dat zou hij denk ik niet doen, tenzij hij dus de kans niet meer had om zich af te melden.

In het  zwaar getroffen Bohol met daar achteraan de typhoon is het niet moeilijk om doemscenario's te bedenken, er kan uiteraard van alles gebeurd zijn.

Vervelende is dat ik hem enkel bij voornaam ken anders kon er nog informatie gevraagd worden bij de ambassade.
Niet dat die veel info geven maar in geval van overlijden zullen ze iig dat doorgeven.

Wellicht een klus voor onze super reporter om eens met de dienstwagen naar Bohol op onderzoek en avontuur te  gaan. :weetikniet:
Levert allicht een mooie reportage op. :jajaja:


Ik zit nu in de ziektewet en zit hier te bibberen achter de computer....

Wat zal het waarschijnlijk zijn?...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Buikgriep

Maar ben NIET misselijk  en verder alle kenmerken zoals hierboven in Wilipedia

Heb gisternacht eerst 2 stuks LOMOTIL genomen (wewrkt meestal uitstekend).... :thumb:





Er is een hier tijd geweest waarbij je geen lomotil meer kon krijgen zonder voorschrift...............

bananacreek

#15439
vervolg "buikgriep"

Ik wist nooit dat zulks besmettelijk was en dan heb ik het van een Noor gekregen want die schudde mijn hand op maandag......... :negatief: :negatief:

(niet schudden want die hield mijn hand vast want dat is een soort NEONAZI....een zeer vreemde man..oersterk want die was een huothakker in Noorwegen... :jajaja: :jajaja:

Temperatuur een uur genomen : 38.8


Hier kan je al een paar jaar geen "normale" thermometer kopen en nu is den vraag welke zijn beter digitale of "analog"?  ............ :weetikniet: :weetikniet:

Vanmiddag toch maar even op de motor "gekropen" om TEMPRA FORTE te halen maar al de drugstores in de buurt van Provincial Hospital.....



Toen maar naar de stad gereden en toch kunnen vinden.....4 x 2stuks per dag....en werkt toch wel..... :happy: :happy: