Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Cosyns Guy

Citaat van: bananacreek op vrijdag 13 juni 2014, 12:10:25
Ok, back in business...............gisteren was dit forum niet te bereiken en de geruchten gingen rond dat het forum headquarters kantoor in Hasselt was opgeblazen door eenheden van de Belgische afdeling BOKO HARAM................ :jajaja: :jajaja:



Lijken meer op de zwarte ABU SAYAF..... :jajaja: :jajaja:

Allemaal gevaarlijk spul wat er nu allemnaal boven water komt............ :negatief: :negatief:

Gisteren was dit te zien bij opening van dit forum:




Ok, nu eerst de Havermout eten en dan overwerken op dit forum...... :jajaja: :jajaja:
Ben blij dat ik de enige niet niet was toen ik  inlogde en die website verscheen,dacht al dat er 1 of ander geniepig virus was binnen geslopen.
Vraag blijft wel waarom die bepaalde website verscheen... :weetikniet:

bananacreek

#15351
Citaat van: Cosyns Guy op woensdag 11 juni 2014, 15:52:43
Citaat van: bananacreek op woensdag 11 juni 2014, 15:10:04
Dit is het kind van een vroegere huishoudster ongeveer 8 maanden geleden:






Nu ongeveer 2 jaar oud neem ik aan maar de moeder is nu weer zwanger............ :denk: :denk: :stomstomstom: :stomstomstom: :stomstomstom:

Nu kwam ik daar vandaag na daar 6 maanden niet meer te zijn geweest en dit zijn de benen van het kind nu en morgen neem ik een betere foto....



Beide benen zitten van onder tot boven vol met open zweren............ :negatief: :negatief:

Ik vroeg aan de ex huishoudster hoe dat kwam en het enigste wat ze kon zeggen was "ällergic"............. :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Ik antwoordde in het Nederlands: "Ja, mijn Kloten zijn ook allergisch"...... :lachen: :lachen: :jajaja: :jajaja:

Ik kon dat niet aanzien en vroeg haar waarom ze haar kind niet naar de health-center in Zamboanguita bracht om na te gaan wat er nu precies aan de hand was omdat zulks gevaarlijk kon zijn voor bloedvergiftiging of wat dan ook en ook scars op latere leeftijd.....maar ik kreeg geen zinnig antwoord en haar echtgenoot was aan het werk in Malatapay...............

Ik zei: "Ok, (ze spreekt geen woord Engels)  breng je kind naar de dokter volgende week (morgen is het een feestdag en vrijdag is het een "sandwich-day") en als er medicijnen nodig zijn dan koop ik die...maar ik controleer wel dondersgoed of die medicijnen werkelijk nodig zijn........."

Ik vind dat gewoon wat zielig voor dat onschuldig kind met die benen.

Toen zag ik vanavond toevallig een onderwerp op het ABS/CBN news betreffende een geval van een zware vliegenplaag (langaw) (Tagalog) ergens in de buurt van Manila en dat waren dezelfde soort wonden en infecties en dat waren dan geinfecteerde wonden die ontstaan waren door het krabben van de kinderen en dan gaan ze spelen is de modder en dan is het feest..............

Ik zei tegen mezelf: "Kijk Klootzak, als jij vier ladiesdrinks kan betalen in den disco dan ben je een smeerlap om nu je hoofd om te draaien en te zeggen....het interesseert me niet want het is niet mijn kind.....natuurlijk...en niemand zou je daarvoor aan kunnen aankijken......maar ik vind dat je het toch zou moeten proberen   om te helpen en die mensen aan te leren (onmogelijke taak.......... :lachen: :lachen:) om hulp te zoeken in zulk een geval"

Ik zie het gewoon als kindermishandeling door grove nalatigheid geboren uit ignorance.... :jajaja: :negatief:

De ouders zijn fijne vriendelijke mensen maar die hebben twee jaar lagere school of zoiets............

Had het erover met mijn vrouw.Toen die klein was is haar hetzelfde overkomen eens.Haar moeder heeft dan Bayabas dahon ,bladeren van de Bayabas fruitboom,gekookt en met het aftreksel van de bladeren en zeep heeft ze de wonden proper gemaakt.Heeft dan met verse bladeren die dan geplet werden ,met een steen of iets dergelijks,het sap in de wonden gedaan,men kan het geplette blad ook rechtstreeks op de wonden drukken.Schijnt erg goed te werken naar mijn vrouw mij vertelde en het kost niks ook,enkel wat tijd om het te prepareren.

Ok, daar gaan we weer.....

Nogmaals dank voor uw advies....en wat blijkt?..............

Naast het huisje stond waarachting een "jonge" guava boom die daar was geplant van een "scheut"........... :lachen: :jajaja: :thumb:




bananacreek

Vervolg Guava behandeling:

Ik vroeg aan de moeder van het kind: (in Cebuano): " Was je op de hoogte van het gebruik van de bladeren van deze boom?"

Ze antwoordde (ik antwoord...jij antwoord...zij antwoorde...antwoordde?.......... :weetikniet: :weetikniet:) " De meeste  :smiley-philippines: weten dat je guava leaves als topic antibiotica kunt gebruiken"..................

De Klootzak vervolgde: "Zo waarom heb je dat dan niet gebruikt?"

Ze vervolgde: "Ja, gisteren voor het eerst"................ :lachen: :lachen:

DUS WEER ZOALS NORMAAL: "OP HET LAATSTE MOMENT IN ACTIE KOMEN"............ :negatief: :negatief:

Toch laat ik haar naar de health-center gaan volgende week...........

Betere foto's:




bananacreek

.

GEEN irrigation water........... :negatief: :negatief: :negatief:



Wat corn .....maar dat heeft bijna geen water nodig vergeleken met de rijst..............


bananacreek

Hier heb ik een keer een mooie python uit zien sluipen:



Van Internet: Python

Nee, geen huishoudster van mij..... maar dat gezicht heb ik toch ergens eerder gezien.....knap stuk.. :jajaja: :jajaja:......... :denk: :denk: :denk:


bananacreek


bananacreek

Allemaal uitgedroogd................ :negatief: :negatief:..........geen inkomen voor de mensen ...alleen maar omdat er geen engineer voorhanden is om de NASIG - I stuwdam te repareren?







Even de foto zoeken op Google Earth:








bananacreek


bananacreek

Citaat van: Cosyns Guy op woensdag 11 juni 2014, 18:10:49
Citaat van: bananacreek op woensdag 11 juni 2014, 15:52:15
Ze hebben nu toch toegegeven dat ik een "dienstslachtoffer" ben................ :lachen: :jajaja: :jajaja: :atyourservice: :atyourservice:













Stomme vraag misschien maar wat bedoelen ze met dienstslachtoffer ? Bedoelen ze daar iets fysiek mee of  :crazy: ?

Ok hier even op verder gaan:

CitaatWie zijn dienstslachtoffer?

Dienstslachtoffers zijn militairen die door de uitoefening van hun functie lichamelijk gewond zijn geraakt. Dit onder oorlogs- of vergelijkbare bijzondere omstandigheden, bijvoorbeeld tijdens vredesmissies. Het kan ook psychische schade zijn. Dienstslachtoffers heten ook wel oorlogsslachtoffers.

bananacreek

#15359
Citaat van: pierrevanwies & segers op vrijdag 13 juni 2014, 14:06:32
Citaat van: bananacreek op vrijdag 13 juni 2014, 12:10:25
Ok, back in business...............gisteren was dit forum niet te bereiken en de geruchten gingen rond dat het forum headquarters kantoor in Hasselt was opgeblazen door eenheden van de Belgische afdeling BOKO HARAM................ :jajaja: :jajaja:



Lijken meer op de zwarte ABU SAYAF..... :jajaja: :jajaja:

Allemaal gevaarlijk spul wat er nu allemnaal boven water komt............ :negatief: :negatief:

Ok, nu eerst de Havermout eten en dan overwerken op dit forum...... :jajaja: :jajaja:

de dezen zullen er wel achteraan gaan....dan is het probleem zo opgelost .

  .

  legion etrangere  .

Vreemdelingenlegioen?...tot nu toe is het niemand gelukt om ook maar dichtbij te komen waar die meisjes worden vastgehouden.







Ik weet nog goed dat er in 1970 een advertentie in de Telegraaf stond waarbij je je eigen in Antwerpen moest aanmelden om in aanmerking te kunnen komen om als HUURLING  in Centraal Afrika te kunnen werken voor goed geld...... :jajaja: :thumb: :thumb: :happy: :happy:

Het bedoelde kantoor in Antwerpen zou in de buurt van het station zijn waar ook de hoeren zouden zitten?