Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Paring Belga

Citaat van: bananacreek op woensdag 11 juni 2014, 15:10:04
Dit is het kind van een vroegere huishoudster ongeveer 8 maanden geleden:






Nu ongeveer 2 jaar oud neem ik aan maar de moeder is nu weer zwanger............ :denk: :denk: :stomstomstom: :stomstomstom: :stomstomstom:

Nu kwam ik daar vandaag na daar 6 maanden niet meer te zijn geweest en dit zijn de benen van het kind nu en morgen neem ik een betere foto....



Beide benen zitten van onder tot boven vol met open zweren............ :negatief: :negatief:

Ik vroeg aan de ex huishoudster hoe dat kwam en het enigste wat ze kon zeggen was "ällergic"............. :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Ik antwoordde in het Nederlands: "Ja, mijn Kloten zijn ook allergisch"...... :lachen: :lachen: :jajaja: :jajaja:

Ik kon dat niet aanzien en vroeg haar waarom ze haar kind niet naar de health-center in Zamboanguita bracht om na te gaan wat er nu precies aan de hand was omdat zulks gevaarlijk kon zijn voor bloedvergiftiging of wat dan ook en ook scars op latere leeftijd.....maar ik kreeg geen zinnig antwoord en haar echtgenoot was aan het werk in Malatapay...............

Ik zei: "Ok, (ze spreekt geen woord Engels)  breng je kind naar de dokter volgende week (morgen is het een feestdag en vrijdag is het een "sandwich-day") en als er medicijnen nodig zijn dan koop ik die...maar ik controleer wel dondersgoed of die medicijnen werkelijk nodig zijn........."

Ik vind dat gewoon wat zielig voor dat onschuldig kind met die benen.

Toen zag ik vanavond toevallig een onderwerp op het ABS/CBN news betreffende een geval van een zware vliegenplaag (langaw) (Tagalog) ergens in de buurt van Manila en dat waren dezelfde soort wonden en infecties en dat waren dan geinfecteerde wonden die ontstaan waren door het krabben van de kinderen en dan gaan ze spelen is de modder en dan is het feest..............

Ik zei tegen mezelf: "Kijk Klootzak, als jij vier ladiesdrinks kan betalen in den disco dan ben je een smeerlap om nu je hoofd om te draaien en te zeggen....het interesseert me niet want het is niet mijn kind.....natuurlijk...en niemand zou je daarvoor aan kunnen aankijken......maar ik vind dat je het toch zou moeten proberen   om te helpen en die mensen aan te leren (onmogelijke taak.......... :lachen: :lachen:) om hulp te zoeken in zulk een geval"

Ik zie het gewoon als kindermishandeling door grove nalatigheid geboren uit ignorance.... :jajaja: :negatief:

De ouders zijn fijne vriendelijke mensen maar die hebben twee jaar lagere school of zoiets............


M'n oprechte dank als je het kind kan helpen.

Pinocchio

Citaat van: bananacreek op woensdag 11 juni 2014, 16:01:24

Dus Bayabas  = Guava.....dat valt moeilijk te vinden voor die mensen......


Dat kan toch niet zo moeilijk zijn, Guava wordt in elk fruit standje verkocht en die mensen die Guava verkopen moeten toch ook aan de bladeren van de boom kunnen geraken.

bananacreek

Citaat van: Paring Belga op woensdag 11 juni 2014, 16:51:01
Citaat van: bananacreek op woensdag 11 juni 2014, 15:10:04
Dit is het kind van een vroegere huishoudster ongeveer 8 maanden geleden:






Nu ongeveer 2 jaar oud neem ik aan maar de moeder is nu weer zwanger............ :denk: :denk: :stomstomstom: :stomstomstom: :stomstomstom:

Nu kwam ik daar vandaag na daar 6 maanden niet meer te zijn geweest en dit zijn de benen van het kind nu en morgen neem ik een betere foto....



Beide benen zitten van onder tot boven vol met open zweren............ :negatief: :negatief:

Ik vroeg aan de ex huishoudster hoe dat kwam en het enigste wat ze kon zeggen was "ällergic"............. :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Ik antwoordde in het Nederlands: "Ja, mijn Kloten zijn ook allergisch"...... :lachen: :lachen: :jajaja: :jajaja:

Ik kon dat niet aanzien en vroeg haar waarom ze haar kind niet naar de health-center in Zamboanguita bracht om na te gaan wat er nu precies aan de hand was omdat zulks gevaarlijk kon zijn voor bloedvergiftiging of wat dan ook en ook scars op latere leeftijd.....maar ik kreeg geen zinnig antwoord en haar echtgenoot was aan het werk in Malatapay...............

Ik zei: "Ok, (ze spreekt geen woord Engels)  breng je kind naar de dokter volgende week (morgen is het een feestdag en vrijdag is het een "sandwich-day") en als er medicijnen nodig zijn dan koop ik die...maar ik controleer wel dondersgoed of die medicijnen werkelijk nodig zijn........."

Ik vind dat gewoon wat zielig voor dat onschuldig kind met die benen.

Toen zag ik vanavond toevallig een onderwerp op het ABS/CBN news betreffende een geval van een zware vliegenplaag (langaw) (Tagalog) ergens in de buurt van Manila en dat waren dezelfde soort wonden en infecties en dat waren dan geinfecteerde wonden die ontstaan waren door het krabben van de kinderen en dan gaan ze spelen is de modder en dan is het feest..............

Ik zei tegen mezelf: "Kijk Klootzak, als jij vier ladiesdrinks kan betalen in den disco dan ben je een smeerlap om nu je hoofd om te draaien en te zeggen....het interesseert me niet want het is niet mijn kind.....natuurlijk...en niemand zou je daarvoor aan kunnen aankijken......maar ik vind dat je het toch zou moeten proberen   om te helpen en die mensen aan te leren (onmogelijke taak.......... :lachen: :lachen:) om hulp te zoeken in zulk een geval"

Ik zie het gewoon als kindermishandeling door grove nalatigheid geboren uit ignorance.... :jajaja: :negatief:

De ouders zijn fijne vriendelijke mensen maar die hebben twee jaar lagere school of zoiets............


M'n oprechte dank als je het kind kan helpen.

Ik heb al een belofte gemaakt en kan daarop dan ook niet meer terugkomen .................

bananacreek

Citaat van: Pinocchio op woensdag 11 juni 2014, 17:08:28
Citaat van: bananacreek op woensdag 11 juni 2014, 16:01:24

Dus Bayabas  = Guava.....dat valt moeilijk te vinden voor die mensen......


Dat kan toch niet zo moeilijk zijn, Guava wordt in elk fruit standje verkocht en die mensen die Guava verkopen moeten toch ook aan de bladeren van de boom kunnen geraken.

Guava's zoals andere vruchten..mangoes enz hebben een seizoen...........en zelfs in de public market in Dumaguete zie je geen guavas het hele jaar door......en daarnaast kunnen die guava's die in de public market zouden worden verkocht ook uit Mindanao en andere streken komen (zonder bladeren).

Als je als blanke om de leaves gaat vragen dan wordt er waarschijnlijk alleen maar hartelijk gelachen.....het zijn de ouders van het kind die daarvoor zelf in het geweer zullen moeten komen...en ook wel willen doen, neem ik hierbij aan....maar die wisten waarschijnlijk niet van het bestaan van deze behandeling........maar wat dan ook de reden mag zijn het is nu aan mij om ze dat uit te leggen.... :hoedjeaf:


bananacreek

Hier begon het allemaal............. :lachen: :lachen:...........S5..... :denk: :denk: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:








:ontopic: :ontopic: :ontopic: :offtopic: :offtopic: :rennen: :rennen: :benweg: :benweg: :benweg:.............. :shoot13lj7: :shoot13lj7: :shoot13lj7: :ivebeenripped: :ivebeenripped:

Cosyns Guy

Citaat van: bananacreek op woensdag 11 juni 2014, 15:52:15
Ze hebben nu toch toegegeven dat ik een "dienstslachtoffer" ben................ :lachen: :jajaja: :jajaja: :atyourservice: :atyourservice:













Stomme vraag misschien maar wat bedoelen ze met dienstslachtoffer ? Bedoelen ze daar iets fysiek mee of  :crazy: ?

innka3

Citaat van: bananacreek op woensdag 11 juni 2014, 17:36:52
Hier begon het allemaal............. :lachen: :lachen:...........S5





daar was mijn begin ook 72-1 ,waar kan ik mij melden. :biggrinn:

Amice

Citaat van: bananacreek op woensdag 11 juni 2014, 15:52:15
Ze hebben nu toch toegegeven dat ik een "dienstslachtoffer" ben................ :lachen: :jajaja: :jajaja: :atyourservice: :atyourservice:














Komen ze dan rijkelijk laat mee nu je al gepensioneerd bent.
Zal het zijn omdat het ze nu niks meer kost of uit een ander potje kan komen?  :weetikniet:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek

Straks meer betreffende het dienstslachtoffer............

Dit is herhaling?.....vergeten.... :weetikniet: :weetikniet:

[yt=640,505]XRIzE_xMqMI [/yt]

bananacreek

Ok, back in business...............gisteren was dit forum niet te bereiken en de geruchten gingen rond dat het forum headquarters kantoor in Hasselt was opgeblazen door eenheden van de Belgische afdeling BOKO HARAM................ :jajaja: :jajaja:



Lijken meer op de zwarte ABU SAYAF..... :jajaja: :jajaja:

Allemaal gevaarlijk spul wat er nu allemnaal boven water komt............ :negatief: :negatief:

Gisteren was dit te zien bij opening van dit forum:




Ok, nu eerst de Havermout eten en dan overwerken op dit forum...... :jajaja: :jajaja: