Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

josv

Citaat van: Amice op zaterdag 31 mei 2014, 11:52:33

De meeste waterstations leveren enkel purified water en door de concurrentie vaak tegen lage prijzen. Hier in manila kun je dat al kopen voor P25 per gallon, er zit onderling wel smaak verschillen tussen maar er is voor die prijs best goed drinkbaar water te krijgen.


Mineral/Purified, volgens mij weten ze zelf het verschil niet. Ik trouwens ook niet  :biggrinn:

Hier mineral voor 25p per 5 gallon, purified voor 30p per 5 gallon, jeweetwel, zo'n grote fles die je op z'n kop in een dispenser zet.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

peldoman

Heb een filmpje gezien dat ze die flessen aan het vullen waren.
Die vent had een grote slang die door een gat in de muur, aan de andere kant
van de muur aan een gewone kraan was bevestigt. :ikkeniebegrijp:
Cameraman werd gelijk weggehaald, mocht ie niet filmen.
Of dit een uitzondering was?


josv

Citaat van: peldoman op zaterdag 31 mei 2014, 12:56:29
Heb een filmpje gezien dat ze die flessen aan het vullen waren.
Die vent had een grote slang die door een gat in de muur, aan de andere kant
van de muur aan een gewone kraan was bevestigt. :ikkeniebegrijp:
Cameraman werd gelijk weggehaald, mocht ie niet filmen.
Of dit een uitzondering was?



Zou best kunnen. Ligt er maar aan waar je zit. Hier in Davao zijn die winkels "brandschoon" met glimmende basins enzo. Lege fles wordt ook schoongemaakt en uitgespoeld voor er nieuw water ingaat. Ook worden ze verzegeld.

Maar ja, dan komt er weer zo'n botte hollander met haast die zegt : niks schoonmaken etc. , vullen en ik  :benweg:    :happy2:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

peldoman

Maar wat ik al vaak gehoord en gelezen hebt, is dat het kraanwater in Davao van
zeer goeie kwaliteit is vergelijkbaar met dat van  :nederlandsevlag:

josv

Klopt, maar wat je hier in zo'n winkel koopt is beslist geen kraanwater. Het water is hier prima maar heeft toch wel een chloor-bij -smaakje, wat je in NL ook vaak hebt. Mineralwater heeft dat absoluut niet en is ook wat "zachter" van smaak.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

innka3

Citaat van: jens op zaterdag 31 mei 2014, 08:57:26
Citaat van: bananacreek op vrijdag 30 mei 2014, 10:09:08
Citaat van: jens op vrijdag 30 mei 2014, 08:44:09
Citaat van: bananacreek op donderdag 29 mei 2014, 10:42:19
Mooie wagen...SUZUKI SWIFT............. :thumb: :thumb:


deze is op maandag morgen gemaakt door een stel nog half dronken Japanners . stuur zit kats aan de verkeerde kant.

:lachen:

Komt uit Australia......... :  :neeneenee: Japan.   ike wel begrijp hoor. jens.......
:denk: is het een zwarte  :confused2:

bananacreek

Citaat van: josv op zaterdag 31 mei 2014, 13:28:17
Klopt, maar wat je hier in zo'n winkel koopt is beslist geen kraanwater. Het water is hier prima maar heeft toch wel een chloor-bij -smaakje, wat je in NL ook vaak hebt. Mineralwater heeft dat absoluut niet en is ook wat "zachter" van smaak.

Ik drink het Dumaguete City Water District water sedert 1979 en nog nooit ziek geweest en in de bergen is er normaal gesproken heerlijk water zonder enige bijsmaak....ik proef ook helemaal geen bijsmaak met het city water hier.....komt waarschijnlijk door de Alzenheimer?.......... :weetikniet: :weetikniet:

Maar ik drink geen kraanwater in Cebu city na alle verhalen vroeger dat het water onder Cebu city brak zou zijn ....... :weetikniet:

Dit water smaakt het beste.......... :lachen: :jajaja: :thumb: :happy:


innka3

Citaat van: bananacreek op zaterdag 31 mei 2014, 10:27:56
Padlock van de werkplaats, een originele ABLOY en ze kunnen die hier bij de locksmith NIET "picken" volgens die mensen, dat kocht ik ergens in het jaar 1998 maar kosste wel P2400 in Cebu city................



Van internet:


ik heb deze tegenwoordig,je moet met de tijd mee .een breekijzer en al die sleutels
            ging zoveel tijd in zitten,deze is makkelijker   :crazy:




Lorre


bananacreek

Citaat van: innka3 op zaterdag 31 mei 2014, 15:06:09
Citaat van: bananacreek op zaterdag 31 mei 2014, 10:27:56
Padlock van de werkplaats, een originele ABLOY en ze kunnen die hier bij de locksmith NIET "picken" volgens die mensen, dat kocht ik ergens in het jaar 1998 maar kosste wel P2400 in Cebu city................



Van internet:


ik heb deze tegenwoordig,je moet met de tijd mee .een breekijzer en al die sleutels
             ging zoveel tijd in zitten,deze is makkelijker   :crazy:



De normale drugaddicts die hier inbreken hebben geen goed gereedschap maar die komen binnen door eenvoudig raam/deur werk open te breken en nog gevaarlijker bij de mensen die HUN DEUREN OF RAMEN NIET GOED OP SLOT/BEVEILIGD HEBBEN en reken maar dat die er zijn.......en dan heb je geluk als je het overleeft..... :jajaja: :jajaja: :jajaja: :denk: :denk:



Inderdaad er zijn mensen waar ze bij terug geweest zijn doordat ze weer dezelfde fout hadden gemaakt met hun beveiliging...en er zijn er ook bewoners bij die daarbij afgemaakt zijn met één of ander wapen........... :ripba8: :ripba8: