Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Citaat van: Cosyns Guy op donderdag 29 mei 2014, 14:16:58
Citaat van: bananacreek op donderdag 29 mei 2014, 10:46:27
Problemen met de Waterpomp II in de garage en zuigt niet meer aan waardoor de motor heet loopt maar de "fotvalve"is goed want de Goulds Pump loopt uitstekend.....maar heb geen zin om te werken en hoorde dat Rejoice Hardware Pedrollo repareert........... :thumb: :thumb:






Je pomp zuigt niet aan zegt u.Nu zie ik op de fotos 2 koperen verbindingstukken met aan de zijkant een schuin geplaatste bout.De kans bestaat dat daar een kleine filter zit,andere  mogelijkheid is dat er een verstopping zit in de aanvoerbuis of dat de pomp lucht trekt,en uit ervaring weet ik dat een pomp lucht kan trekken zonder maar  de geringste lekkage van vloeistoffen.

Ja, correct daar zit een koperen zeef in en die was eerst helemaal verstopt maar na het schoonmaken werkte de pomp weer........ maar na een paar uur weer hetzelfde probleem en de andere is een terugslagklep (checkvalve)........... :hoedjeaf:

bananacreek

Citaat van: peldoman op donderdag 29 mei 2014, 13:46:35
Dat bestaat niet!! Kan dit niet geloven.
Hij slaat met een hamer op het scherm, wat zit er dan op, doorzichtig gewapend beton?
Het is een Scamm.


Ze moeten dan maar een demonstratie geven met een oude cellphone als ze dat spul hier willen verkopen............. :jajaja: :jajaja:

Cosyns Guy

Citaat van: bananacreek op donderdag 29 mei 2014, 14:25:12
Citaat van: Cosyns Guy op donderdag 29 mei 2014, 14:16:58
Citaat van: bananacreek op donderdag 29 mei 2014, 10:46:27
Problemen met de Waterpomp II in de garage en zuigt niet meer aan waardoor de motor heet loopt maar de "fotvalve"is goed want de Goulds Pump loopt uitstekend.....maar heb geen zin om te werken en hoorde dat Rejoice Hardware Pedrollo repareert........... :thumb: :thumb:






Je pomp zuigt niet aan zegt u.Nu zie ik op de fotos 2 koperen verbindingstukken met aan de zijkant een schuin geplaatste bout.De kans bestaat dat daar een kleine filter zit,andere  mogelijkheid is dat er een verstopping zit in de aanvoerbuis of dat de pomp lucht trekt,en uit ervaring weet ik dat een pomp lucht kan trekken zonder maar  de geringste lekkage van vloeistoffen.

Ja, correct daar zit een koperen zeef in en die was eerst helemaal verstopt maar na het schoonmaken werkte de pomp weer........ maar na een paar uur weer hetzelfde probleem en de andere is een terugslagklep (checkvalve)........... :hoedjeaf:
Dan zal de terugslagklep wel niet goed afdichten waardoor het water terugloopt en de pomp de kracht niet heeft om de luchtbel door de leidingen te duwen.

bananacreek

Ik ga eerst proberen te checkvalve te vervangen en dan pas denken om de pomp te laten openen.............

Gibson

Dit type pomp is zelf aanzuigend en een geringe hoeveelheid lucht zou geen probleem moeten zijn. Als hij al wat ouder is (ziet er wel naar uit) heb je grote kans dat je impeller versleten is door cavitatie, zelf de behuizing kan aangevreten zijn. Kan bijna elk metaal laten wegvreten en zeker een messing impeller/waaier . Op de specificaties zie ik dat er een Stainless backplate in zit. Dat zit achter de impeller en moet de ergste gevolgen van cavitatie tegen gaan. Die plate is ook wel de wear plate genoemd. Is dus ter opoffering en kan ook vervangen worden.


Als je hem open laat maken, wel even opletten dat ze ook gelijk de mechanische pakking vervangen want eenmaal open willen die bijna nooit meer afdichten...lekkage op de as tot gevolg en sluiting in de motor als eindbericht (motor patay). Maar als het pomphuis dus erg aangevreten is, is het aan te raden om een geheel nieuwe pomp to kopen, want het wordt alleen maar erger.

Maar, dat is dus allemaal gissen totdat je hem open maakt. Mischien zit je impeller gewoon los?? Zou ook kunnen  :lachen:

http://www.belmontdepot.com/index.php?main_page=product_info&products_id=25177#.U4du_BbqvwI



Expect nothing in the PH. All else is a "plus"

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: bananacreek op donderdag 29 mei 2014, 10:53:48
Citaat van: daf105paccar op donderdag 29 mei 2014, 10:43:51
Citaat van: bananacreek op woensdag 28 mei 2014, 13:40:14
McArthur Highway verbreding....dit is een betonlegger?.............. :ikkeniebegrijp: :weetikniet: :weetikniet:


Yup,en is geen rommelmachine.
Ziet er zeer jong uit.
Dezelfde als ze hier gebruiken.

Ok, dank u ..nog nooit van gehoord............. :hoedjeaf: :hoedjeaf:

Internet:

Dus zoiets?


ben blij dat ze die dingen in mijn tijd als straatmaker niet hadden.ik heb de laatste dikke banden a 80 kg per stuk gezet voor 14 mark per stuk [1997] , ik zette er met mijn broer iedere dag 150 stuks van, in beton [Duitsland] , en dat was lekker verdienen .het was wel zwaar werk ,maar wij waren niet anders gewend .
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: bananacreek op donderdag 29 mei 2014, 10:42:19
Mooie wagen...SUZUKI SWIFT............. :thumb: :thumb:


deze is op maandag morgen gemaakt door een stel nog half dronken Japanners . stuur zit kats aan de verkeerde kant.

:lachen:
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

bananacreek

#15137
Citaat van: Gibson op donderdag 29 mei 2014, 19:46:09
Dit type pomp is zelf aanzuigend en een geringe hoeveelheid lucht zou geen probleem moeten zijn. Als hij al wat ouder is (ziet er wel naar uit) heb je grote kans dat je impeller versleten is door cavitatie, zelf de behuizing kan aangevreten zijn. Kan bijna elk metaal laten wegvreten en zeker een messing impeller/waaier . Op de specificaties zie ik dat er een Stainless backplate in zit. Dat zit achter de impeller en moet de ergste gevolgen van cavitatie tegen gaan. Die plate is ook wel de wear plate genoemd. Is dus ter opoffering en kan ook vervangen worden.


Als je hem open laat maken, wel even opletten dat ze ook gelijk de mechanische pakking vervangen want eenmaal open willen die bijna nooit meer afdichten...lekkage op de as tot gevolg en sluiting in de motor als eindbericht (motor patay). Maar als het pomphuis dus erg aangevreten is, is het aan te raden om een geheel nieuwe pomp to kopen, want het wordt alleen maar erger.

Maar, dat is dus allemaal gissen totdat je hem open maakt. Mischien zit je impeller gewoon los?? Zou ook kunnen  :lachen:

http://www.belmontdepot.com/index.php?main_page=product_info&products_id=25177#.U4du_BbqvwI

Ja, correct en het vervangen van de checkvalve doe ik ook nog niet want al zou de checkvalve niet gegeel afsluiten dan is er nog de footvalve die de waterkolom in stand houd want de "Goulds Balanced Flow" pump in het huis werkt goed en zit op dezelfde suction-pipe.



De betere "CLAYTON"


Deze poimp is ongeveer 7 jaar oud en zeeeer weinig gebruikt en in principe alleen bedoeld voor de pressure-sprayer omdat de system waterdruk van de city niet genoeg is............ :negatief:

Ik ga uw advies opvolgen en dank voor uw mening... :hoedjeaf: ... en ik heb ook het gevoel dat het de impeller zou kunnen zijn....maar wat het ook is ik ga het hier plaatsen....de vraag is alleen wanneer ............. :lachen: :lachen: (Filipino Time)..... :jajaja: :jajaja:

Hier ook verkrijgbar in Cebu ciity evenals in Ho Tong en Dumaguete Rejoice

http://www.belmontdepot.com/index.php?main_page=index&manufacturers_id=365

bananacreek

Citaat van: bananacreek op donderdag 29 mei 2014, 14:27:02
Citaat van: peldoman op donderdag 29 mei 2014, 13:46:35
Dat bestaat niet!! Kan dit niet geloven.
Hij slaat met een hamer op het scherm, wat zit er dan op, doorzichtig gewapend beton?
Het is een Scamm.


Ze moeten dan maar een demonstratie geven met een oude cellphone als ze dat spul hier willen verkopen............. :jajaja: :jajaja:




Dan maar On-Line proberen.........

bananacreek

Citaat van: jens op vrijdag 30 mei 2014, 08:44:09
Citaat van: bananacreek op donderdag 29 mei 2014, 10:42:19
Mooie wagen...SUZUKI SWIFT............. :thumb: :thumb:


deze is op maandag morgen gemaakt door een stel nog half dronken Japanners . stuur zit kats aan de verkeerde kant.

:lachen:

Komt uit Australia......... : :jajaja: