Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Citaat van: innka3 op dinsdag 20 mei 2014, 07:32:25
Citaat van: TheDolphin op dinsdag 20 mei 2014, 00:25:06
Even de boot pakken naar Siquijor en je zit zo in Salagdoong beach.










Vroeger in 1979 sliep bijna iedereen daar om 1900 uur omdat er op de meeste plaatsen geen electra was ...............

bananacreek

Citaat van: TheDolphin op maandag 19 mei 2014, 23:36:35
I love Dumaguete. Vriendelijke mensen. Lekker veel shops. Goede restaurants. Alleen jammer dat er weinig regenwoud in de buurt is daar.


Een km of 26 vanaf Dumaguete in de buurt van Lake Balisasayo (Twin Lakes)...misschien geen echt regenwoud maar toch mooi in die omgeving.






Christof

Deze wil ik in oktober doen, is dit te doen met een motorcycle vanuit dumaguete, want volgens mijn vriendin moet je zo'n pad vol met keien langs.
Casaroro falls, vond ik ook de moeite in valencia

Pinocchio

Citaat van: bananacreek op dinsdag 20 mei 2014, 14:30:19


Ik zag nooit trucks en bussen en dergelijke op de smoketest centers en ik hoorde een paar dagen geleden dat voertuigen voor comercial gebruik uitgezonderd zijn omdat anders de hele economie stil komt te liggen?



De werkelijkheid is iets meer genuanceerd
Officieel heeft men "vergeten" om ook comerciele voertuigen jaarlijks een smoke test te laten ondergaan.

Het resultaat is dat alle voertuigen die in de Filippijnen rondrijden milieuvriendelijk zijn en dat komt de economie goed uit want geindustrialiseerde landen voldoen niet aan de wereldwijd afgesproken normen en moeten schone lucht kopen om aan die normen te voldoen.

En inderdaad de Filippijnen verkoopt zuivere lucht aangezien zij volgens internationale normen een overschot hebben.

Westerse landen weten toch niet dat er destijds "iets" was vergeten.

bananacreek

Citaat van: Christof op dinsdag 20 mei 2014, 15:07:58
Deze wil ik in oktober doen, is dit te doen met een motorcycle vanuit dumaguete, want volgens mijn vriendin moet je zo'n pad vol met keien langs.
Casaroro falls, vond ik ook de moeite in valencia


Dat stuk met die keien is alleen maar met een honderd meter lengte maar voor de rest is de weg in principe goed en zeker te doen met een gewone motor, maar reken in het regenseizoen wel op middaguur (tussen 1200 en 1400) regenbuien daar in die buurt..............












bananacreek

Hier begint het "slechte stukje" van de weg naar Lake Balinsasayo en de grote keien liggen 50 m verderop........maar niet een groot probleem....


bananacreek

De meeste van deze foto's zijn al eerder getoond op dit topic, maar ga maar zoeken in 1500 pagina's............... :negatief: :negatief:

.






bananacreek

Je hebt dan pech als je dolle Joris in een rotbui tegen komt................ :benweg: :benweg:






bananacreek

GMBH = Duitsland?

Dus de Zwitser moest dat via de moffen versturen?........... :weetikniet: :weetikniet:






bananacreek

Citaat van: bananacreek op woensdag 21 mei 2014, 14:22:08
GMBH = Duitsland?

Dus de Zwitser moest dat via de moffen versturen?........... :weetikniet: :weetikniet:




Ik zie het al op den doos: Dus een filiaal in Duitsland?