Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek


bananacreek


bananacreek


bananacreek

#14613
Citaat van: bananacreek op woensdag 16 april 2014, 14:05:52
Daro, op de hoek waar vroeger de oude truck (Dodge-C54 of C62) stond van de eigenaar van het "resort" in Valencia...ben de naam even kwijt...



Van internet Dodge WC64


Resort in Valencia was FORESTCAMP..... :jajaja: :jajaja:

Zie vervolg:

bananacreek


bananacreek


Paring Belga

Citaat van: bananacreek op woensdag 16 april 2014, 14:20:09
Citaat van: bananacreek op woensdag 16 april 2014, 14:05:52
Daro, op de hoek waar vroeger de oude truck (Dodge-C54 of C62) stond van de eigenaar van het "resort" in Valencia...ben de naam even kwijt...



Van internet Dodge WC64


Resort in Valencia was FORESTCAMP..... :jajaja: :jajaja:

Zie vervolg:

Of FORREST GUMP?

klootzakken (voorheen Jens)

#14617
Citaat van: bananacreek op woensdag 16 april 2014, 14:07:57
.
doet mij denken aan de jaren 80 Duitsland .
ik had een straatmakers bedrijf in Duitsland en stond hoogstwaarschijnlijk als goed vakman te boek.
ik werkte voor een firma uit Munster, die mij al weken aan mijn hoofd zeurde om een knots van een Mariabeeld te maken voor een kerk in Bielebeck een paar dorpen verder op gelegen . ik had hier natuurlijk geen enkel belang bij maar ik kwam er niet onder uit. zo,n beeld helemaal van witte marmer daar zat natuurlijk veel werk in, en daar zat jens niet op te wachten haha. maar goed voor een kerk kon en mocht je dat niet weigeren in Duitsland dat was een grote eer om dat te doen , ik had daar natuurlijk heel andere opvattingen over , ben dan ook totaal niet gelovig . ik kreeg het redelijk betaald , van het beeld zelf 100 mark per meter en van het werk er om heen 10x11 porvier [Portugees graniet] 45 mark per meter. en dan als compensatie mocht ik het totaal nog maal op meten en daar kreeg ik dan ook nog eens een maal 5 mark van . wel ik kreeg direct al van mijn baas te horen dat het laatste bedrag eigenlijk wel geschonken kon worden aan de kerk. dat was wel zo de gewoonte bij hun. ik dacht dikke lul 6 bier ,ook dat laatste gaat naar NED toe punt uit . heb de beste man even verteld dat ik niet naar duitsland kwam om vliegen te vangen was ook getrouwd en had ook kinderen . hij vond mij plotsklaps niet meer zo lief , haha die rotmof .ik had ook de schijt aan die klanten want ik kon werk genoeg krijgen en had sowieso al geen zin in dat werk.
maar het werk ging gewoon door ze hadden namelijk niemand anders die dat werk kon maken , ik heb mij in alle bochten ge wrongen om onder dat stukje werk uit te komen, niets hielp ik moest er gewoon heen hehe. op een maandag morgen ben ik er toen heen gegaan samen met mijn broer die overigens ook zeer goed vakman was. bij de kerk aan gekomen hadden de Duitsers totaal geen voorbereiding gemaakt wat anders wel de gewoonte was daar. er stond een grote kraan een shovel en het materiaal was aanwezig. mijn broer vertelde mij dat het kwam om dat ik een grote mond had gehad tegen de baas. goed mogelijk dacht ik nog. voor de kerk waar het beeld moest komen stond een knots van een kruis met popejope er aan . er was mij wel verteld dat dit kruis onder geen beding verplaatst mocht worden maar dat wist mijn broer niet , die vroeg mij wat te doen met dat ding. waarop ik antwoordde er uit met dat ding het staat ons in de weg. mijn broer die van aanpakken wist sprong op de kraan en kwam er aan gebruld met een grote ketting , ik ging in de bak van de kraan staan en sloeg die ketting om dat kruis heen waarna hij met een ferme ruk het kruis uit de grond trok . hij vroeg mij waar dat ding heen moest, ik vertelde hem dat het de gewoonte was om eerst 2 maal met dat kruis om de kerk te rijden alvorens het weg te zetten . haha die gek reed er werkelijk mee om de kerk . daar vloog een deur los en de pastoor kwam er aan gerend haha, de stoom vloog de beste man uit zijn oren toen mijn broer hem vroeg waar latten jops wel moest staan . wij werden direct van de bouw af getrapt.


:lachen: nu een 30 jaar later kunnen we er nog smakelijk om lachen .  
   
 
         
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

bananacreek

Vandaag druk gehad om te besluiten welk Paasmaal ik morgen zal eten................ :jajaja: :jajaja:

Na enig nadenken is het volgende gekozen om te dienen als het (laatste?.... :weetikniet: :weetikniet:) Paasmaal........... :denk: :denk:

Het lot is getrokken en het wordt de enige en echte (Gut & Gunstig) KARTOFFEL SUPPE.... :happy: :happy: :happy: :happy:





innka3

Citaat van: bananacreek op donderdag 17 april 2014, 13:32:30


Het lot is getrokken en het wordt de enige en echte (Gut & Gunstig) KARTOFFEL SUPPE.... :happy: :happy: :happy: :happy:



het water er af,en dan opbakken met wat boter en hamburger in de koekepan.en opeten natuurlijk met mayo dan smaakt het ook nog :thumb: