Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek


louis

Citaat van: bananacreek op zaterdag 12 april 2014, 13:47:25
Normale rijst prijzen.............



Er zijn nog 80 wachtenden voor u..(aan de andere kant van de straat meer rijeen) .....wachten in de rij voor de NFA rice @ P27/kg (Vietnam rice)....dus ze kunnen niet genoeg produceren voor lokale consumption ?..... :weetikniet: :weetikniet: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:



Zit zo de prijzen te bekijken .gemiddeld 40 pesos voor 1 kilo rijst en je vergelijkt dat met nu een aanbieding  van AH 5kg aardappelen voor 3,99â,¬ ( 1 kilo/41pesos) Dan zie je toch dat Nationalefood van elk land bijna het zelfde is .
Terwijl de labour in de Filippijnen met 400pesos per dag naar huis gaat , en de Nederlandse werkman komt thuis met een 6000 pesos per dag.

Dan vraag ik mij af eten die filippijnen zo duur of eten de Nederlanders zo goedkoop?
Of zit ik appels met peren tevergelijken?

Amice

 :neeneenee: je vergelijkt  aardappelen met rijst.  :lachen:

Rijst wordt zowel in  :nederlandsevlag: als  de  :smiley-philippines: veelal geimporteerd, het is dus makkelijker om de prijs van 1 kilo rijst in beide landen te vergelijken.

Dan nog denk ik dat  :nederlandsevlag: goedkoper af is.
Er is in Lidl bv. al surinaamse rijst te koop 5 kilo voor  :weetikniet:  maar niet zo duur dacht ik me te herrineren.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

louis

Citaat van: Amice op zondag 13 april 2014, 05:51:43
:neeneenee: je vergelijkt  aardappelen met rijst.  :lachen:

Rijst wordt zowel in  :nederlandsevlag: als  de  :smiley-philippines: veelal geimporteerd, het is dus makkelijker om de prijs van 1 kilo rijst in beide landen te vergelijken.

Dan nog denk ik dat  :nederlandsevlag: goedkoper af is.
Er is in Lidl bv. al surinaamse rijst te koop 5 kilo voor  :weetikniet:  maar niet zo duur dacht ik me te herrineren.

Ik vergelijk 1kg de Nationale food (Rijst) van de Filippijnen met 1 kg Nationale food (aardappelen) van Nederland , dat is ongeveer gelijk, Volgens mij, kan Filippijn met 1 kg rijst net zo veel dagen mee doen , als een Nederlander met 1 kg aardappelen . (Normaal eet patroon).
Dat was mijn vergelijking.

bananacreek


bananacreek

Dit zou ook goed zijn voor allerlei gebreken en ziektes............?..... :weetikniet:



[yt=640,505]QGgF1cnKdcs [/yt]

Dat is GINGER?........... :weetikniet: :weetikniet:

bananacreek


bananacreek


bananacreek


Cees

Citaat van: bananacreek op maandag  7 april 2014, 08:35:47
Tulpen uit Amsterdam?




Maar ook UIEN uit Amsterdam.....(voor de Why Not)....... :jajaja: :jajaja: :thumb:





Een paar jaar geleden zag ik ook aardappels uit Nederland in 10kg netbags.... :jajaja:

Dat is een verkoop kantoor uit Amsterdam uien komen uit New Zeeland
Je hoeft niet altijd geluk te hebben, als je maar geen pech heb