Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Pinocchio

Orica is oorspronkelijk begonnen als Nobel, en de meeste mensen in de buurt noemen het nog steeds Nobel.
In de loop der jaren is de naam enkele keren veranderd en is nu dus Orica.
Nobel werd destijds binnengehaald door toenmalig burgemeester Ausejo en kende in het begin heel wat opstartproblemen.
Nooit gehoord dat er momenteel geen productie is, mijn buur ingenieur gaat nog altijd dagelijks naar zijn werk.
Wel moeilijk om hem even te vragen, want ik ben pas terug in Bacong eind september.

bananacreek

Citaat van: Pinocchio op zondag 16 maart 2014, 13:12:24
Orica is oorspronkelijk begonnen als Nobel, en de meeste mensen in de buurt noemen het nog steeds Nobel.
In de loop der jaren is de naam enkele keren veranderd en is nu dus Orica.
Nobel werd destijds binnengehaald door toenmalig burgemeester Ausejo en kende in het begin heel wat opstartproblemen.
Nooit gehoord dat er momenteel geen productie is, mijn buur ingenieur gaat nog altijd dagelijks naar zijn werk.
Wel moeilijk om hem even te vragen, want ik ben pas terug in Bacong eind september.

Ok, dank u, maar zeker weten is er geen production sedert een jaar of twee en de pier is LEEG...security guard is er maar als je aan de security guard vraagt waarom er geen production is die gaat waarschijnlijk zeggen: OUT OF STOCK JOE............ :lachen: :lachen: :jajaja: :jajaja:

Geen (gele) rook uit de schoorsteen en alleen maar een wagen of twee van personeel, waarschijnlijk voor onderhoud....

Ik ga het toch een keer vragen op de DTI............ :jajaja: :jajaja:

bananacreek

Ok, naar de DTI geweest en moest na drie man die niet konden antwoorden naast het buro van de director zitten (ik heb hem nooit gemogen vanwege zijn arrogantie).... :lachen: :lachen: :jajaja:





Ben nu toch redelijk snel voor mijn leeftijd met het "trekken" van mijn "wapen" (camera)..... :happy: :happy:

Uit het boek..."SILENT JOE"

Dat waren cowboy boeken en die leenden we in de jaren '50-'60 altijd bij Winands op de Peperstraat in Beverwijk (tegenover de Witte Bioscoop...en daar gingen we zondagmiddag vaak heen en daar was het altijd trouble met de woonwagenkampers....... :negatief: :negatief:





Wordt vervolgd:

bananacreek

Vervolg van Joe Silent en het geheim van de ORICA sluiting................ :thumb: :thumb: :happy: :happy:

Een paar minuten later kwam er een vrouw die me alleen maar een klein papiertje gaf waarop de naam en telefoon nummer stond van ene Egr. Joy Maxino ......dus ik vroeg: "Excuce me mam, why is it that nobody can simply tell me as to for what reason Orica ceased production?...or is a matter of National Security?"

Haar antwoord was: "I don't now sir, just call Engr. Maxino....she is the only one who can explain you".

Ok, net even gebeld maar kreeg de security guard aan de line (dus office is gesloten) en hij vertelde mij dat Maxino in a meeting was en toen ik ook aan hem vroeg waarom er geen production  meer was vertelde hij mij dat alleen Joy Maxino daarop kon antwoorden....... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Ik vertelde hem dat ik later zou terugbellen.... :jajaja: :jajaja:

Heb inmiddels inspecteur Clusseau gebeld en hij is onderweg vanuit Parijs om de zaak op te lossen......... :thumb: :thumb: :happy: :happy:

(natuurlijk worden de kosten hiervan op rekening gebracht van het Admin Kantoor in Vilvoorde) 

Hij heeft toch wel duidelijk TAMPOO vandaag................

bananacreek


bananacreek

Daar gaan ze weer ....een volgend scandal voor de zakkenvuller  :smiley-philippines: style......... :lachen: :lachen: :negatief: :negatief:

.

bananacreek


bananacreek

Zijn ze nou helemaal bezopen daar in nederland om 700 euros huur te vragen voor een sociale woning?.... :lachen: :lachen:

Voor mij....hier op de  :smiley-philippines: blijven tot in het graf............. :lachen: :jajaja: :jajaja:

http://www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTERDAM/article/detail/3615470/2014/03/17/Sociale-huurwoningen-in-Amsterdam-fors-duurder.dhtml



Sociale huurwoning in Tanjay city.......... :thumb: :thumb:


bananacreek

Citaat van: bananacreek op maandag 17 maart 2014, 07:55:13
Vervolg van Joe Silent en het geheim van de ORICA sluiting................ :thumb: :thumb: :happy: :happy:

Een paar minuten later kwam er een vrouw die me alleen maar een klein papiertje gaf waarop de naam en telefoon nummer stond van ene Egr. Joy Maxino ......dus ik vroeg: "Excuce me mam, why is it that nobody can simply tell me as to for what reason Orica ceased production?...or is a matter of National Security?"

Haar antwoord was: "I don't now sir, just call Engr. Maxino....she is the only one who can explain you".

Ok, net even gebeld maar kreeg de security guard aan de line (dus office is gesloten) en hij vertelde mij dat Maxino in a meeting was en toen ik ook aan hem vroeg waarom er geen production  meer was vertelde hij mij dat alleen Joy Maxino daarop kon antwoorden....... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Ik vertelde hem dat ik later zou terugbellen.... :jajaja: :jajaja:

Heb inmiddels inspecteur Clusseau gebeld en hij is onderweg vanuit Parijs om de zaak op te lossen......... :thumb: :thumb: :happy: :happy:

(natuurlijk worden de kosten hiervan op rekening gebracht van het Admin Kantoor in Vilvoorde) 

Hij heeft toch wel duidelijk TAMPOO vandaag................



OK, GESPROKEN MET ENGR. MAXINO EN DAT WAS EEN VRIENDELIJK PERSOON EN ZIJ VERTELDE MIJ DAT DE MANAGEMENT OF ORICO IN AUSTRALIA DE PLANT IN BACONG TEMPORARY HAD GESLOTEN EN DAT ZIJ DAAR IN AUSTRALIA EVENTUEEL LATER EEN BESLUIT ZOUDEN NEMEN WANNEER DE PLANT IN BACONG WEER OPNIEUW GESTART ZOU WORDEN.

ZOVEEL GEHEIMZINNIGHEID BIJ DE DTI VOOR EEN SIMPEL ANTWOORD......... :lachen: :lachen:

Kunstmest in zakken voor export



Orico plant Australia

(vele klachten in Australia vanwege cyanide lozing)


bananacreek

Die gabber heeft het slecht met zijn gebroken been met pennenwerk........... :negatief: :negatief:



Voorbeeld van internet




Kan iedereen gebeuren op een motor...en vooral hier..... :denk: :denk:.... :negatief: :negatief: