Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Pinocchio

Wellicht gaat het om wood borers een soort wormpjes die alles van binnenuit opeten en de buitenkant intact laten.

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Cobra op woensdag 12 maart 2014, 20:25:43
Citaat van: jens op woensdag 12 maart 2014, 10:24:39
Citaat van: gosternokke op donderdag  6 maart 2014, 18:22:14
@ Jens,  de houtsoort en dat het behandeld is met rode impregneer helemaal mee eens   :thumb:    Maar dat termieten het niet zouden lusten waag ik te betwijfelen   :weetikniet:

  Termieten lusten ook beukenhout, wat in filippijnen ook niet voorkomt ,dus waarom zouden ze grenen niet lusten ?
sorry voor mijn late reactie .

ik heb voor een jaar of 5 geleden eens een paar stukken van dat ge impregneerde grenen hout mee genomen naar de fils .
ik heb dit hout op verschillende plaatsen verspreid , en dan vooral op plaatsen waar termieten lopen . kan u mededelen dat dit hout niet is aangetast door termieten of schimmels , dus vandaar mijn uitspraak . dit geld natuurlijk niet voor onbehandeld hout .

als alles goed gaat ben ik half jullie weer op camotis , en dan ga ik dit hout eens grondig onder zoeken. ik zal hier dan ook een bericht over schrijven op dit forum . ik ben dan ook zeer ge intereseerd in zulks van wegen onze bedrijvigheid in hout.
 

Ik heb destijds amarikaans grenen meegenomen naar de PH, mooie keukenkasten van gemaakt.

Na 2 jaar stond ik met een deur in mijn hand,alleen de buitenknten waren over van het hout, binnen in compleet hol opgevreten.

Was niet behandeld.

Eiken lijkt me beter, ligt iets te zwaar op de maag van die beestjes.
we gaan het zien in jullie , wolmaniseren hete dat vroeger, de heer wolman heeft dit toen der tijd uitgevonden ,het onder druk impregneren van hout ,om dit langer mee te laten gaan . de wolman zouten zijn in midd verboden . maar reken er maar op dat het ook grote troep is wat men er tegenwoordig in drukt.
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

gosternokke

Ja okay, als het het geimpregneerd hout betreft ben ik mee eens daar blijven ze vanaf. Maar onbehandeld hout uit buitenland, maak die beessies
niet zoveel uit of het nou beuken of eiken is, ze knabbelen er rustig op los   :lachen:


  Op Palawan hebben de mensen die geen geld voor solignum hebben zo hun eigen manier van impregneren. Alles word 2 weken in het zoute zeewater gelegd, bamboo, hout en zelfs nipa.  Alles word geballast met steen zodat het niet  (weg) drijft.   word al eeuwen toegepast in  :smiley-philippines:   om zo de termieten tegen te gaan.

bananacreek

#14303
Citaat van: Cobra op woensdag 12 maart 2014, 20:25:43
Citaat van: jens op woensdag 12 maart 2014, 10:24:39
Citaat van: gosternokke op donderdag  6 maart 2014, 18:22:14
@ Jens,  de houtsoort en dat het behandeld is met rode impregneer helemaal mee eens   :thumb:    Maar dat termieten het niet zouden lusten waag ik te betwijfelen   :weetikniet:

  Termieten lusten ook beukenhout, wat in filippijnen ook niet voorkomt ,dus waarom zouden ze grenen niet lusten ?
sorry voor mijn late reactie .

ik heb voor een jaar of 5 geleden eens een paar stukken van dat ge impregneerde grenen hout mee genomen naar de fils .
ik heb dit hout op verschillende plaatsen verspreid , en dan vooral op plaatsen waar termieten lopen . kan u mededelen dat dit hout niet is aangetast door termieten of schimmels , dus vandaar mijn uitspraak . dit geld natuurlijk niet voor onbehandeld hout .

als alles goed gaat ben ik half jullie weer op camotis , en dan ga ik dit hout eens grondig onder zoeken. ik zal hier dan ook een bericht over schrijven op dit forum . ik ben dan ook zeer ge intereseerd in zulks van wegen onze bedrijvigheid in hout.
 

Ik heb destijds amarikaans grenen meegenomen naar de PH, mooie keukenkasten van gemaakt.

Na 2 jaar stond ik met een deur in mijn hand,alleen de buitenknten waren over van het hout, binnen in compleet hol opgevreten.

Was niet behandeld.

Eiken lijkt me beter, ligt iets te zwaar op de maag van die beestjes.

Evenals oude cocolumber worden niet door de drywood-termites aangetast en ik spreek alleen maar over de "vliegende drywood termites" die door alle spleten komen en zelfs door het mosquito sceen........... :negatief: :negatief:









Soil termites geen last want heb een behandeling gehad van MAPECOM een jaar of 14 geleden.

Speakerboxen zijn bekleed met "cloth" en het materiaal is meestal spaanplaat en worden zodanig opgegeten dat je alleen nog maar de cloth overhoud............. :lachen: :negatief: :negatief:
Natuurlijk ook niet behandeld en ik heb de speakers eruit gahaald en de zaak van binnen uit met Solignum behandeld om nog meer ellende te voorkomen.

Mahogany wat je nu hier koopt als "bouwhout" is dan wel veel harder dan de Lawaan, moeilijk te spijkeren.

Het is een oorlog tegen die drywood termites en als je er niets aan doet dan verlies je die oorlog.
Mijn wapens:

1. Solignum (werkt net zo goed als de peperdure vloeistof van Mapecom) Solignum per Gallon nu ongeveer P1180

2.Disposable syringe (groot) + needles en de Japanse (ben de naam kwijt en ga NIET naar de werkplaats want ik ben bang in het donker)

3. Vergrootglas want soms zijn die gaatjes moeilijk te vinden

4. Goed licht

5.Solignum + kwast om grotere oppervlakken in te smeren

Die oorlog is redelijk te winnen zolang je maar niet te lang wacht met injecteren als je de "korrels" ziet

Bijvoorbeeld een kast met laminaat daar blijft op de lange duur alleen maar de laminaat van over....intellegente beesten.... :jajaja: :jajaja: :lachen: :lachen:

Je denkt dat je ze hebt uitgeroeid.....maar de poppen of eitjes blijven onaangetast en daarna komen de lkarven uit en begint de oorlog weer van voren af aan....maar als je het volhoud dan kan je het leven van een kast of wat dan ook rekken.

Deze makker heeft duidelijk een leesbril nodig zo te zien..... :lachen: :lachen: :jajaja: :jajaja:


bananacreek

Citaat van: gosternokke op donderdag 13 maart 2014, 08:54:23
Ja okay, als het het geimpregneerd hout betreft ben ik mee eens daar blijven ze vanaf. Maar onbehandeld hout uit buitenland, maak die beessies
niet zoveel uit of het nou beuken of eiken is, ze knabbelen er rustig op los   :lachen:


  Op Palawan hebben de mensen die geen geld voor solignum hebben zo hun eigen manier van impregneren. Alles word 2 weken in het zoute zeewater gelegd, bamboo, hout en zelfs nipa.  Alles word geballast met steen zodat het niet  (weg) drijft.   word al eeuwen toegepast in  :smiley-philippines:   om zo de termieten tegen te gaan.

Ja, die zeewater behandeling wordt hier ook toegepast als gewenst....................er zijn er ook bij hier (meestal blanken) die zeggen "GEEN HOUT" in mijn huis.....maar dan gaan toch zijn kasten worden opgevreten als die niet behandeld zijn....



Ik heb nu een insectkiller hangen en voor die beesten die toch binnen kunnen komen die spatten dan uit elkaar als ze naar het UV licht in de insect-killer willen vliegen.................. :happy: :happy: :thumb: :thumb:




bananacreek



NPA's zouden nu terug gevallen zijn en eentje was gearresteerd en volgens hem ging het om recruitment en niet om de  nieuwe bruggen op te blazen zoals ik ingedachten had...........

Wordt afgeraden om NU de bergen in te gaan naar dat gebied..........dus even wachten.... :atyourservice: :atyourservice:

Was al gereed.......... :jajaja: :jajaja:............... :shoot13lj7: :shoot13lj7: :shoot13lj7: :picsplease: :picsplease: :Routeplanner: :explotieren: :explotieren:



wordt vervolgd:

bananacreek

Ik zou me niet verbazen als deze brug en ook de nu in aanbouw zijnde brug in Sto. Nino opgeblazen zouden worden door de NPA...maar gelukkig niet want iedereen is dolblij met die bruggen....want vroeger werd je motor of car tijdens behoorlijke regen door het water meegesleurd als je de rivier wilde oversteken.

De mooie brug in Pal Ew met trucks die terug kwamen van aflevering brugspanten in Brgy. Sto. Nino








De farmers hier zijn nu arm maar kunnen thuis slapen en als ze zich bij de NPA aansluiten dan zijn ze net zo arm als nu en kunnen ze niet meer thuis slapen en hebben grote kans om op een keer doodgeschoten te worden door de AFP...dus zeggen ze..."Bekijk het maar"...maar soms is er bedreiging ....allemaal ellende........ :negatief: :negatief:

bananacreek

Misschien volgende week op ABS/CBN?

"Dutch Asshole (Klootzak) killed by communist rebels"..... "He did not want to listen to advice and did not understand any common sense"...... :ripba8: :ripba8: :ripba8: :ripba8:

Donations for the "World Housekeepers Foundation" are welcome....@ Forum Penningmeester....... :hoedjeaf: :hoedjeaf:


bananacreek


bananacreek