Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

.

Nieuwe kalamungay "boom" geplant en groeit zeer snel aan......... :jajaja: :jajaja:




Cosyns Guy

Citaat van: bananacreek op woensdag 19 februari 2014, 12:50:54
Citaat van: bananacreek op woensdag 19 februari 2014, 12:45:23
Citaat van: gosternokke op dinsdag 18 februari 2014, 18:37:35
Citaat van: bananacreek op dinsdag 18 februari 2014, 14:11:52
Dit is cocolumber...maar het gaat hier om Lawaan en dat wordt morgen pas afgeleverd.............. :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:



Toen (pas vanmorgen vernomen) pres. Aquino de macht overnam heeft hij een TOTAL LOGBAN uitgegeven voor Lawa-An hout.......en nu is het allemaal Mahogany hout

Lawaan confiscation


Mahogany is roder in kleur en de prijs is niet veel hoger (44 per boardfoot dacht ik...maar weet het morgen) maar men "beweert" dat de kwaliteit beter is dan Lawaan... :weetikniet: :weetikniet:




  In Palawan zelfde probleem ,total logban.  Gelukkig hebben de meeste boeren een hectare aangeplante magogany , die mahogany plantation dunnen ze jaarlijks uit zodat de overige bomen meer ruimte krijgen.     Ik kreeg dat mahogany vers gezaagd aangeleverd, toen was het nog recht,maar na een week drogen allemaal krom en scheluw getrokken  :negatief:    zolang dat mahogany maar binnen zit is het goed te doen, voor buiten gebruik is het niks.

Ja, daar ben ik het nu helemaal met u eens want ik bestelde 50 stuks 2x2x10 maar ze leverdeb 62 stuks 2x2x8 omdat er geen enkel stuk 2x2x10 recht was............. :negatief: :negatief: :negatief:

Dit is allemaal voor binnenwerk achter de Hardiflex platen aan de buitenkant.


Vraagje: Wat is SCHELUW in het Nerdelands?................ :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:

Zie link Creek,mooi uitgelegd wat het is een scheluw
http://nl.wikipedia.org/wiki/Scheluw

Ronny55

Snap niet goed waarom je nog hout gebruikt voor het kaderment, Ik maak het kader met trucs en tracs , lichtmetalen profielen , veel beterkoop dan hout en altijd recht, gemakkelijk om mee te werken en gaat veeeeeeel langer mee. Nooit last van termieten.

Heb hier ook een kamer bijgebouwd, tracs plat op de betonnen vloer daar rechtop de trucs om de 60 cm back to back , tussenin rockwoll isolatie , vanbuiten hardyflex en van binnen 12 mm gipsumboard. Al wat je aan gerei nodig heb, electrische schroevendraaier en een metaalschaar .....betonnagels om de tracs vast te nagel in de beton
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

bananacreek

Citaat van: Cosyns Guy op woensdag 19 februari 2014, 14:29:46
Citaat van: bananacreek op woensdag 19 februari 2014, 12:50:54
Citaat van: bananacreek op woensdag 19 februari 2014, 12:45:23
Citaat van: gosternokke op dinsdag 18 februari 2014, 18:37:35
Citaat van: bananacreek op dinsdag 18 februari 2014, 14:11:52
Dit is cocolumber...maar het gaat hier om Lawaan en dat wordt morgen pas afgeleverd.............. :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:



Toen (pas vanmorgen vernomen) pres. Aquino de macht overnam heeft hij een TOTAL LOGBAN uitgegeven voor Lawa-An hout.......en nu is het allemaal Mahogany hout

Lawaan confiscation


Mahogany is roder in kleur en de prijs is niet veel hoger (44 per boardfoot dacht ik...maar weet het morgen) maar men "beweert" dat de kwaliteit beter is dan Lawaan... :weetikniet: :weetikniet:




  In Palawan zelfde probleem ,total logban.  Gelukkig hebben de meeste boeren een hectare aangeplante magogany , die mahogany plantation dunnen ze jaarlijks uit zodat de overige bomen meer ruimte krijgen.     Ik kreeg dat mahogany vers gezaagd aangeleverd, toen was het nog recht,maar na een week drogen allemaal krom en scheluw getrokken  :negatief:    zolang dat mahogany maar binnen zit is het goed te doen, voor buiten gebruik is het niks.

Ja, daar ben ik het nu helemaal met u eens want ik bestelde 50 stuks 2x2x10 maar ze leverdeb 62 stuks 2x2x8 omdat er geen enkel stuk 2x2x10 recht was............. :negatief: :negatief: :negatief:

Dit is allemaal voor binnenwerk achter de Hardiflex platen aan de buitenkant.


Vraagje: Wat is SCHELUW in het Nerdelands?................ :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:

Zie link Creek,mooi uitgelegd wat het is een scheluw
http://nl.wikipedia.org/wiki/Scheluw

Ok, dank u en nu duidelijk......... :hoedjeaf: :hoedjeaf:

bananacreek

Citaat van: Ronny55 op woensdag 19 februari 2014, 15:20:19
Snap niet goed waarom je nog hout gebruikt voor het kaderment, Ik maak het kader met trucs en tracs , lichtmetalen profielen , veel beterkoop dan hout en altijd recht, gemakkelijk om mee te werken en gaat veeeeeeel langer mee. Nooit last van termieten.

Heb hier ook een kamer bijgebouwd, tracs plat op de betonnen vloer daar rechtop de trucs om de 60 cm back to back , tussenin rockwoll isolatie , vanbuiten hardyflex en van binnen 12 mm gipsumboard. Al wat je aan gerei nodig heb, electrische schroevendraaier en een metaalschaar .....betonnagels om de tracs vast te nagel in de beton

Dit hier is alleen maar tijdelijk en moest zeer snel gebeuren................

bananacreek

Aan de Dans- en Muziekliefhebbers,

Op 23 maart 2014 treedt voor u op de Allroundband " CheckPoint" .
Iedereen is welkom.
In de pauze wordt er Line-dance muziek gedraaid.
Een Indische catering is aanwezig voor de nodige hapjes.


Tot ziens


bananacreek

.

Toevallig vandaag gezien naast Madam Curi en dit is dan van Laling de schoondochter van Mary en gertouwd met Utai........maar alweer gesloten?


bananacreek


bananacreek

Tilapia harvest @ DAR en ik heb vaak de mensn in de bergen gevraagd waarbij water aanwezig is (bv irrigation systems) waarom zij geen Tilapia gingen kweken...maar je krijgt nooit een duidelijk antwoord.... :lachen: :lachen:





http://nl.wikipedia.org/wiki/Tilapia

[yt=640,505]9jj7bkm1nQ4 [/yt]

bananacreek