Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek


bananacreek


boldy

Citaat van: bananacreek op dinsdag 11 februari 2014, 13:36:57
Dat is veel goedkoper of duurder in  :belgiesmiley: en  :nederlandsevlag:... :denk: :weetikniet:



de hollandse bloemkool kost bij de boer zo rond de 1,25  en de franse rond de 2 euro ,dat is per bloemkool  van ongeveer dezelfde grootte als op de foto .
oftewel stervensduur ook hier
het leven is net een lul keihard en veel te kort

stijn54

In Belgie zijn ze bijna driemaal groter en mooier. Deze in Ayala in Cebu zouden de Belgen nooit kopen zo klein en niet proper.

LMBen

Wat nu duur 76php is dezefde prijs als bij de boer â,¬1,25
Alleen de kwaliteit is in ned of belgie wel beter.
En beter duur dan niet te koop diba
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

boldy

Citaat van: Benincebu op dinsdag 11 februari 2014, 14:37:23
Wat nu duur 76php is dezefde prijs als bij de boer â,¬1,25
Alleen de kwaliteit is in ned of belgie wel beter.
En beter duur dan niet te koop diba

ja is tog duur in nl  en de kwaliteit is zeer slecht nu van de hollandse bloedmkool.
als je van bloemkool houdt is het zeker beter als die duur is dan niet te koop ja ,daar heb je gelijk in
het leven is net een lul keihard en veel te kort

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: stijn54 op dinsdag 11 februari 2014, 14:11:03
In Belgie zijn ze bijna driemaal groter en mooier. Deze in Ayala in Cebu zouden de Belgen nooit kopen zo klein en niet proper.
ik zou die  :belgiesmiley: bloemkolen wel eens willen zien . 3 maal groter? . en ben tevens benieuwd hoe proper ze dan bij jullie wel zijn.
:lachen:

ik vind dit zeer nette bloemkolen , niets mis mee!!!!
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Amice

Mja foto's bedriegen soms maar ik heb hier in de phils never nooit een bloemkool gezien die dezelfde grote had als die in  :nederlandsevlag:
De prijs mag dan hetzelfde zijn maar je krijgt veel minder waar voor je geld.

Afijn als je met 2 personen bent maakt het niet uit want dan is het nog voldoende en zou je de rest toch maar weggooien als groenteafval, dus heb je dat  :nederlandsevlag: formaat  ook niet nodig.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Gibson

Citaat van: jens op dinsdag 11 februari 2014, 19:27:52
Citaat van: stijn54 op dinsdag 11 februari 2014, 14:11:03
In Belgie zijn ze bijna driemaal groter en mooier. Deze in Ayala in Cebu zouden de Belgen nooit kopen zo klein en niet proper.
ik zou die  :belgiesmiley: bloemkolen wel eens willen zien . 3 maal groter? . en ben tevens benieuwd hoe proper ze dan bij jullie wel zijn.
:lachen:

ik vind dit zeer nette bloemkolen , niets mis mee!!!!

Het gaat toch om de kwaliteit en niet om de kwantiteit. Je weet toch, in de PH komt alles wat "lekker" is in "kleine" verpakking  :lachen:  :floet:
Klein maar fijn...... :benweg:
Expect nothing in the PH. All else is a "plus"

bananacreek

Citaat van: Amice op dinsdag 11 februari 2014, 20:39:26
Mja foto's bedriegen soms maar ik heb hier in de phils never nooit een bloemkool gezien die dezelfde grote had als die in  :nederlandsevlag:
De prijs mag dan hetzelfde zijn maar je krijgt veel minder waar voor je geld.

Afijn als je met 2 personen bent maakt het niet uit want dan is het nog voldoende en zou je de rest toch maar weggooien als groenteafval, dus heb je dat  :nederlandsevlag: formaat  ook niet nodig.

Ik heb hier in Valencia in de bergen een bloemkool "plantage" gezien in 1979 en tot nu toe in 2014 zijn ze niet veel groter (mini-cauliflower), maar ik denk dat de bloemkolen op deze foto uit Bagio of Bukidnon komen en die zijn dan veel beter in grootte en uiterlijk dan die uit Valencia komen........... :jajaja: :jajaja: