Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

#13730
Goede accu zaak.......met behoorlijke keuze ...ook voor solar batteries............ :thumb:

Tegenover Robinsons


bananacreek


bananacreek


Budgie

Citaat van: bananacreek op zaterdag 25 januari 2014, 12:13:37
Ik heb ze hier toch "sugar-cane samplings" zien planten na het ploegen (en rusten misschien?.. :weetikniet:), maar kan de juiste foto niet vinden en deze komen van Internet:







Inderdaad zijn dit de stukjes die men van de suikerriet afhakt Meestal plant men ze kort na de oogst of het moet zeer droog zijn Dan probeert men ze te bewaren in de grond en vochtig te houden of gebruikt men plantgoed van een later geoogst perceel.
Getting older beats the alternative -dying young

bananacreek

22 Graden vanmorgen om 06.00 uur naast den bunker en 15 graden in Manila............. :negatief: :negatief:


bananacreek

Terug it de bergen en een stuk of 25 foto's en twee video clips...maar dinsdag (of morgen beginnen)....heb een hoop gereden vandaag in de bergen en dat ga je wel even voelen..maar het voelt goed........een Klootzak kan niet leven zonder pijn?.............. :weetikniet: :weetikniet:

Maar toch even doorgaan op de suikerriet en iedereen bedankt voor de reacties want ik leer daarvan...... :hoedjeaf: :hoedjeaf:

Er rookt iets op de achtergrond.......... :jajaja: :jajaja:



bananacreek

Er zijn wetten...city ordinances waarbij de burger GEEN materiaal (wat dan ook) mag verbranden (zelfs niet op je eigen land)....maar de sugarplanters zijn waarschijnlijk uitgezonderd?............ :weetikniet: :weetikniet:





Dat was even twee minuten zeeeeer slecht rijden..............geloof me maar....... :jajaja: :jajaja: :negatief: :negatief:



bananacreek

De "scheuten"



Na een week of twee (neem ik aan)



Valt me hier op de de scheuten na het planten netjes bedekt zijn met suikerriet-afval.....als kunstmest...of tegen de vorst?............. :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:

bananacreek

#13739
Citaat van: regenwolkje op zondag 26 januari 2014, 14:21:12
Citaat van: bananacreek op zaterdag 25 januari 2014, 12:23:58
.

:weetikniet: :weetikniet: :weetikniet: :denk: :denk:

Ook een foto uit het dagelijks leven?  Of van internet?

Zeer goede vraag...Nee die zat in mijn brievenbus....want naast het andere huis is een kerkje met een soort Pinkstergemeente of zoiets met een live-band en als die in "tongen" spreken (zeg maar gillen) dan denk je bij je eigen .....jij bent vroeger ook bij de pinkstergemeente geweest totdat broeder X in tongen begon te voelen en had mijn fluitje in zijn hand want onze Lieve Heer had hem in Tongen verteld dat hij het lulletje van de Klootzak(je) even moest inspecteren of het wel goed gewassen was................ :denk: :denk: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: