Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Hier beginnen ze ook al.................. :negatief: :negatief: :negatief:

Je betaalt premies voor één en de ganse familie is verzekerd........... :lachen: :lachen:


bananacreek

Hoe wordt zulk een rolmops genoemd?........... :weetikniet: :weetikniet:

Misschien lekker maar een hoop vet?.......... :weetikniet: :weetikniet:


bananacreek

Dat konden ze op hun klompen aanvoelen als ze wat meer onderzoek hadden gedaan?

Dat zou iedere  :nederlandsevlag: in het buitenland wonende toch wel moeten weten?

http://nederlanderblijven.com/2014/01/03/1451/#comments




:offtopic: :offtopic: :offtopic:.............. :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:

boldy

Citaat van: bananacreek op zaterdag  4 januari 2014, 11:33:57
Hoe wordt zulk een rolmops genoemd?........... :weetikniet: :weetikniet:

Misschien lekker maar een hoop vet?.......... :weetikniet: :weetikniet:



dit is een rollade en die kan zeer lekker zijn
het leven is net een lul keihard en veel te kort

bananacreek

Citaat van: boldy op zaterdag  4 januari 2014, 12:19:54
Citaat van: bananacreek op zaterdag  4 januari 2014, 11:33:57
Hoe wordt zulk een rolmops genoemd?........... :weetikniet: :weetikniet:

Misschien lekker maar een hoop vet?.......... :weetikniet: :weetikniet:



dit is een rollade en die kan zeer lekker zijn

Dus een Pinoy-Rollade:

Dank u..... :hoedjeaf: :hoedjeaf:




Pinoy Ground beef rollade


Ik heb toch liever de "bamboostick" - Rollade


Ronny55

Citaat van: bananacreek op zaterdag  4 januari 2014, 12:33:21


Ik heb toch liever de "bamboostick" - Rollade



Wat ge aan diene "lechon high blood" hebt mag joost weten, een van de meest ongezonde dingenn hier....Een varken gaargekookt in zijn eigen vet  :weetikniet: . En dan maar op een ander topic praten over gezond eten  :confused2:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Amice

Mja van de lechon is eigenlijk enkel de huid het lekkerste, maar zelfs de oren en kop worden hier verorberd.  :jajaja:

Toevallig met oud & nieuw een rollade opgediend gekregen maar dat was verre van de foto's van creek hier en gelijk aan de westerse  :eu:  :nederlandsevlag: rollade.
Het schijnt dat die zowel gemarineerd als ongemarineerd te verkrijgen is hier, de gemarineerde versie is....u raadt het al zoet.

Gelukkig had de kok de ongemarineerde versie gekocht en het zelf gemarineerd, smaakte prima, maar ben er na 2 plakken verorberd te hebben maar mee gestopt.

Er was ook nog Dutch cabbage rolls die avond. Nooit van gehoord en ook nooit gegeten in  :nederlandsevlag:.
Zo zie je maar weer dat je overal weer bijleert.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

stijn54

Citaat van: Amice op zaterdag  4 januari 2014, 18:38:44
Mja van de lechon is eigenlijk enkel de huid het lekkerste, maar zelfs de oren en kop worden hier verorberd.  :jajaja:

Toevallig met oud & nieuw een rollade opgediend gekregen maar dat was verre van de foto's van creek hier en gelijk aan de westerse  :eu:  :nederlandsevlag: rollade.
Het schijnt dat die zowel gemarineerd als ongemarineerd te verkrijgen is hier, de gemarineerde versie is....u raadt het al zoet.

Gelukkig had de kok de ongemarineerde versie gekocht en het zelf gemarineerd, smaakte prima, maar ben er na 2 plakken verorberd te hebben maar mee gestopt.

Er was ook nog Dutch cabbage rolls die avond. Nooit van gehoord en ook nooit gegeten in  :nederlandsevlag:.
Zo zie je maar weer dat je overal weer bijleert.



Ik vind het maar niks het harde vel. Indien het zo lekker zou zijn waarom wordt dit dan niet in Europa overgenomen of zij dat in de Filippijnen speciale varkens???

Amice

Hier wordt een varken nog natuur gegrild, in  :nederlandsevlag: heb je nagenoeg enkel nog de speenvarkens en dat kost al genoeg.
Hier is een varken relatief goedkoop en wordt nog zonder de keuringsdienst van waren in je nek klaar gemaakt, ik denk dat daar het verschil in ligt.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek

Citaat van: Ronny55 op zaterdag  4 januari 2014, 17:33:11
Citaat van: bananacreek op zaterdag  4 januari 2014, 12:33:21


Ik heb toch liever de "bamboostick" - Rollade



Wat ge aan diene "lechon high blood" hebt mag joost weten, een van de meest ongezonde dingenn hier....Een varken gaargekookt in zijn eigen vet  :weetikniet: . En dan maar op een ander topic praten over gezond eten  :confused2:

ALS VOORBEELD BEDOELD...IK EET NORMAAL ZEEEEEEER WEINIG VLEES...EN DIT EET IK ALEEN OP EEN FEEST OF ZOIETS EN IK KOM OOK MAAR ZEER WEINIG OP FEESTEN........... :jajaja: :jajaja: :thumb: :thumb: