Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Op de terugweg naar Dumaguete voor het eerst sedert lange tijd in het donker op de Highway gereden en wat een ellende en ik heb 36 keer dit moeten doen tegen bestuurders die met GROOT licht reden terwijl de weg met voldoende sodium-lampen wordt verlicht.................. :negatief: :negatief: :negatief:





Meestal zijn het weer de CERES liners die dat flikken en die hebben een hoop licht........... :negatief: :negatief:

Elke drie minuten zie een ceres bus hier op de highway voorbijgaan


bananacreek


bananacreek

GANGRAPE.................. :negatief: :negatief: :negatief:

Had alleen maar twee minuten nodig............ :jajaja: :jajaja:



" You are under arrest and you have the right to remain silence....anything you say might be used against you in a court of law"..book him.. :thumb: :thumb:



boldy

Citaat van: callebaut op zaterdag 21 december 2013, 14:10:07
De groenten zijn hier peperduur te Toledo .... hoe zit dat in dgte, dvo , cebu , mnl, cdo, .......?
Aardappelen 129 php de kilo
Rode ui  125 php de kilo .....
Diesel is dan wel een beetje goedkoper 45,36 de liter ....

jesus je moet niet al te vaak/veel aardappelen of uien vreten want dan ben je zo blut pffffff. is er niet ergens een perceeltje in de buurt waar je ze kan rapen  :lachen:.
hoe zit dat trouwens, telen ze op grote schaal uien en aardappelen ,zo ja , hebben ze dan ook rooiers of gaat alles met de hand ????
het leven is net een lul keihard en veel te kort

bananacreek

Vandaag ging de trip hierom....kan hier ongeveer een hectare huren voor 500 pesos per maand....... :jajaja: :jajaja:

Met uitzicht naar drie kanten......... :thumb: :thumb:

(Zuid, oost en West............thuis best?)...later hier meer over.... :lachen: :negatief:








bananacreek

#13315
De "vaste" Habal Habal driver bracht me vanmorgen de bergen in voor 300 pesos in en voor 300 pesos uit (2 personen)




Boven in de bergen aangekomen beloofde hij te wachten en toen ik daar later langs liep was hij met een paar andere gasten TUBA aan het zuipen.....en ik dacht " Als dat maar goed gaat"........... :negatief: :jajaja: :weetikniet:



Na een uur precies kwam ik terug en de gast was verdwenen en men vertelde mij dat in naar een Taboan (market) in een andere sitio was gegaan om iets te "regelen"............ :jajaja: :jajaja:

Na anderhalf uur kwam hij dronken terug.......en ik had een huishoudster bij me die mee moest naar Dumaguete... :jajaja: :jajaja:

Er ontstond een woordenwisseling en de man begon zijn t-shirt uit te trekken om een gevecht te beginnen, maar er waren mensen die hem tegenhielden terwijl ik ook mijn lange mouwenoverhemd (blauw-witte rechthoekjes design...)  uit begon te trekken.... :jajaja: :jajaja:

Het gevecht werd afgelast omdat het begon te regenen............. :denk: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Ik voelde me helemaal niet op mijn gemak want op zulk een moment ben je een blanke in vijandig gebied want de  :smiley-philippines: helpen elkaar al ben je NIET fout..... :jajaja: :jajaja:

Nadat een paar mensen de zaak gesust hadden bood de driver aan om me naar Tanjay downtown te brengen waar mijn dienstmotor stond geparkeerd en ik moest dus wel de bergen uit.

Eerst weigerde ik en smeet de plastic bag met mijn raincoat tegen de grond........ :lachen: :lachen:

Maar na een paar minuten reed ik mee tussen de driver en de huishoudster...........

Toen viel hij en gaf mijn lange benen de schuld en toen brak mijn reservezekering in mijn knappe kop.... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:



De huishoudster wilde naar huis want ze werd bang en ik gaf haar 250 pesos en toen begon ik naar Barangay Pal-Ew te lopen (anderhalf uur) en de driver probeerde mij te bewerken om toch met hem mee te rijden omdat ik tegen hem zei dat deze rit de laatste zou zijn.... :jajaja: :jajaja: :jajaja: :atyourservice: :atyourservice:

In Pal ew aangekomen moest ik 300 pesos voor een "special trip" betalen en de flikkers weten dat als wanneer ik dat niet doe dan moet ik zes uur naar de stad lopen en het was al 17.30 uur op dat moment.

Ik nam een besluit en gaf toe voor 300 pesos maar toen probeerde de dronken driver de andere driver (met T-shit no. 13) te stoppen maar tegen hem werd gezegd dat hij nu beter zijn kop kon houden omdat er op dat moment al een paar Barangay Tanods aanwezig waren.



Toen werd ik voor 300 pesos naar Tanjay downtown gebracht............... :happy: :happy:

Die dronken driver is een goede man als hij NIET drinkt, maar zodra hij onder invloed komt dan verandert zijn gedrag volledig en is het een rotzak met een grote bek.............. :negatief: :negatief:

Als blanke trek je dan toch weer aan het kortste eind..... :jajaja: :jajaja:

'Ja meneer daar op de achterste rij?, vraagt u maar"..... :jajaja: :jajaja:

"Maar Klootzak, wat zoek je dan in die bergen zo ver weg van je stekkie?"

"Ja meneer, zeer goede vraag en daar kan alleen maar één antwoord op worden gegeven, nl"........ :denk: :denk:


boldy

miss naief van mij hoor maar nu je daar al zolang woont en je een hoop mensen ken blijven ze dan tog altijd maar weer partij kiezen voor hun eigen volk ?   ik zou tog denken dat wanneer ze je al zo lang kennen en jij hun dat ze je tog als 1 van HUN beschouwd maar zoals ik begrijp zit ik daar tog falikant mis
het leven is net een lul keihard en veel te kort

gosternokke

Citaat van: boldy op zaterdag 21 december 2013, 14:51:07
Citaat van: callebaut op zaterdag 21 december 2013, 14:10:07
De groenten zijn hier peperduur te Toledo .... hoe zit dat in dgte, dvo , cebu , mnl, cdo, .......?
Aardappelen 129 php de kilo
Rode ui  125 php de kilo .....
Diesel is dan wel een beetje goedkoper 45,36 de liter ....

jesus je moet niet al te vaak/veel aardappelen of uien vreten want dan ben je zo blut pffffff. is er niet ergens een perceeltje in de buurt waar je ze kan rapen  :lachen:.
hoe zit dat trouwens, telen ze op grote schaal uien en aardappelen ,zo ja , hebben ze dan ook rooiers of gaat alles met de hand ????


Ja bizar dat erpels en juun duurder zijn dan in nederland.  Volgens mij word dat allemaal kleinschalig geteeld.  Misschien zijn er wat grotere boeren  die een  rooier uit japan hebben, maar dan denk ik eerder aan een 1 rijer, en niet zoals in Nederland dat men al met 6 reijers werkt, die dingen kosten zo een half miljoen euro.  
Wellicht is het op veel akkers niet mogelijk een rooier in te zetten,  heb je te veel stukken steen of keien in de grond zitten begin je niks met een rooier.

bananacreek

Dan toch was er een goede kant aan deze trip want ik nam een test om te kijken of een bepaald medicijn goed werkte tegen de artritis van een knie en zulk een habal-habal rit is de ultimate challenge......... :jajaja: :jajaja: :jajaja:

En om eerlijk te zijn ben ik er zeer tevreden mee........... :happy: :happy: :happy:



Het medicijn?



bananacreek

Citaat van: boldy op zaterdag 21 december 2013, 15:30:07
miss naief van mij hoor maar nu je daar al zolang woont en je een hoop mensen ken blijven ze dan tog altijd maar weer partij kiezen voor hun eigen volk ?   ik zou tog denken dat wanneer ze je al zo lang kennen en jij hun dat ze je tog als 1 van HUN beschouwd maar zoals ik begrijp zit ik daar tog falikant mis

In zoverre dat de vrienden daar van mij de zaak probeerden te sussen omdat zij ook vriend waren van die driver, maar als het echt puntje bij paaltje gaat komen dan HEB JE KANS dat ook je "vrienden" zich tegen jou gaan keren, vreemd maar waar..................... :jajaja: :jajaja:

Natuurlijk hangt het eraf wat voor een soort "vrienden"........ :lachen: :lachen: :jajaja: :jajaja:

Maar ik werd ook zeer giftig en dan kan ik ook door het lint gaan en dat wordt gevaarlijk als er een hoop  :smiley-philippines: bij zulk een situatie zijn......... :jajaja: :jajaja:

Ik probeerde de man te vertellen dat ik de klant was en daardoor zijn brood op tafel bracht en dat hij een oude man zoals ik zou moeten respecteren en dat ik niet zijn drinking-mate was.... :jajaja: :jajaja: