Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

klootzakken (voorheen Jens)

met als resultaat? de kampianen hebben verloren . of zeker ten dele . kan mij dat ook nog goed herinneren. erg jammer voor deze groep van Nederlanders die dacht er een eigen wetboek op na te houden.   
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

bananacreek


bananacreek

Citaat van: bananacreek op zondag  1 december 2013, 08:36:24


Wat een drama............. :lachen: :lachen:

Ze krijgen wat te eten....een stukje zeep....en "back to business" in the streets.................. :happy: :happy:

Je kunt de Badjaos en beggars niet omscholen........... :lachen: :lachen:

De echte gekken lopen nog los.................... :jajaja: :jajaja:

Vroeger probeerden ze ook de woonwagenkampers in Beverwijk de les te leren, maar die gingen in opstand en sloegen alle kroegen kort en klein...en later durfde de politie niet het woonwagenkamp binnen te treden zonder hulp van de mobiele eenheid ...of zoiets........en kan me dat nog zeer goed herrinneren.... :lachen: :lachen:



Vanmorgen hoorde ik dat er ook veel downtown Cebu city rondlopen speciaal in Colon st en omgeving....maar ik ben daar al een maand of drie niet meer geweest... :weetikniet: :weetikniet:

Vandaag waren ze niet te zien.............. :thumb: :thumb: :thumb:
Dat kan hier heel ergelijk zijn en er zijn erbij die je een grote bek geven als je niets geeft...in hun eigen taal... :lachen: :lachen:

Vroeger werden ze door de gemeente op een gecharterde bus gezet en in de buurt van Bacolod gedumpt maar toen Bacolod daarachter kwam werden ze terug gestuurd met twee volle bussen extra...........







Meesten die hier zitten...zaten... komen van Basilan


boomerang

Citaat van: bananacreek op maandag  2 december 2013, 07:28:57
Citaat van: bananacreek op zondag  1 december 2013, 08:36:24


Wat een drama............. :lachen: :lachen:

Ze krijgen wat te eten....een stukje zeep....en "back to business" in the streets.................. :happy: :happy:

Je kunt de Badjaos en beggars niet omscholen........... :lachen: :lachen:

De echte gekken lopen nog los.................... :jajaja: :jajaja:

Vroeger probeerden ze ook de woonwagenkampers in Beverwijk de les te leren, maar die gingen in opstand en sloegen alle kroegen kort en klein...en later durfde de politie niet het woonwagenkamp binnen te treden zonder hulp van de mobiele eenheid ...of zoiets........en kan me dat nog zeer goed herrinneren.... :lachen: :lachen:



Vanmorgen hoorde ik dat er ook veel downtown Cebu city rondlopen speciaal in Colon st en omgeving....maar ik ben daar al een maand of drie niet meer geweest... :weetikniet: :weetikniet:

Vandaag waren ze niet te zien.............. :thumb: :thumb: :thumb:
Dat kan hier heel ergelijk zijn en er zijn erbij die je een grote bek geven als je niets geeft...in hun eigen taal... :lachen: :lachen:

Vroeger werden ze door de gemeente op een gecharterde bus gezet en in de buurt van Bacolod gedumpt maar toen Bacolod daarachter kwam werden ze terug gestuurd met twee volle bussen extra...........







Meesten die hier zitten...zaten... komen van Basilan



.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

bananacreek


gosternokke

Die Badjao kom je vandaag de dag door vrijwel heel Filippijenen tegen. Zelfs op Boracay zijn ze aktief, en ook in palawan zijn er volop. Bij de markt in Roxas altijd hele horde  Badjao kinderen die bedelen.    Zo te horen spreken ze ook een aparte taal, was in ieder geval geen visaya of tagalog zo te horen.

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: gosternokke op maandag  2 december 2013, 15:39:18
Die Badjao kom je vandaag de dag door vrijwel heel Filippijenen tegen. Zelfs op Boracay zijn ze aktief, en ook in palawan zijn er volop. Bij de markt in Roxas altijd hele horde  Badjao kinderen die bedelen.    Zo te horen spreken ze ook een aparte taal, was in ieder geval geen visaya of tagalog zo te horen.
ik ben eens een maal met de boot van Cebu naar Manila gegaan , daar in Cebu in de haven ook veel van die bedelaars die zwemend of op zo,n klein bootje naar de grote boten kwamen om te bedelen . een paar peso in het water en hup die klanten er achter aan , mooi gezicht hehe, en heel vaak komen ze dan met de peso weer boven water . echte kunstenaars . een Australiër die helemaal boven op de boot zat en bijdehand wilde doen gooide een briefje van 500 peso naar beneden  , het briefje dwarrelde door de lucht naar beneden , bijna beneden aangekomen kwam er een klein zuchtje wint en het briefje waaide spontaan weer om hoog regelrecht bij jens op het T-shirt . ik pakte het briefje keek om hoog en bedankte de Aussie vriendelijk voor zijn support, ik pakte een bosje bankbiljetten ,liet het aan die zwartjes zien en stak toen de 500 er tussen ,het hele bosje verdween daarna weer bij jens in de voering. ik weet nu nog niet wie er harde schreeuwde , de Aussie of die bedelaars. als blikken konden doden was ik er niet meer geweest.

bha vies inhalig volk . :lachen:  ik had het eigenlijk in 5 briefjes van honderd weer over boord willen gooien , maar toen ze mij de dood toe wensten heb ik die 500 mooi verzopen , ik had er tijd genoeg voor toen haha .         
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

gosternokke

Komt me bekend voor Jens. Toen ik 30 jaar terug voort eerst met de ferry in Cebu aankwam waren ze der al  die Badjao die munten opdoken.

Sommige vrouwen zelfs met een klein kind op hun rug aan hun nek hangend, die gingen gewoon mee onder water.

  Ach op zo een manier is het nog leuk, maar in Roxas hangen ze de hele dag op de markt rond, en blijven je met een uitgestrekt bedelhandje hinderlijk achtervolgen.

Mijn oudste zoon die was het toen zo beu die kiepte midden op de markt zen portemonne met muntgeld uit, dus misschien wel
honderd peso aan muntgeld rolt over die markt, en die hele groep bedelkinderen stuift erop af,  een deel rolt onder de marktkramen, dus die badjao ook onder die markkramen gekropen

  En zoals je wel weet zit het merendeel van de vrouwen op de markt smiddags een dutje te doen ,  die schrokken wakker en dachten dat die badjao hun kraam gingen plunderen, en gingen zowat met dei badjao kinderen op de vuist. Een Complete chaos dus.   Achteraf kon ik er wel om lachen,  op het moment zelf dacht ik diit loopt volledig uit de klauwen.    :biggrinn:

bananacreek

Dit is een amateur filmpje van de Yolanda schade toegebracht aan MALDITO resort Malapasqua Cebu (zelfde eigenaar als "Why Not Disco" Dumaguete city.

Ik heb geweigerd om daar te werken omdat het tever uit Dumaguete was..... :jajaja: :jajaja:

[yt=640,505]6zvI-rypso4 [/yt]

Dat gaat weer een hoop geld kosten voor sir Markus.......

bananacreek

Immigration reshuffle Cebu-Dumaguete

Immigration chief Mandauwe Madarang nu in Bacolod city

Immigration chief Dumaguete city Peter Bueno nu chief Mactan Airport waar ook zijn schoonzuster Maxino werkt.
Zijn onlangs overleden echtgenote was ook een dochter van Atty. Maxino

Nu in Dumaguete city immigration een ander die ook met een andere dochter van Atty. Maxino getrouwd is.

Atty. Abellon die ik vanmiddag sprak "zou" volgens hem nu in Manila werken, maar "zou" voor vervroegd pensioen gaan, maar die werd vorig jaar gearresteerd in Cebu op aanklacht van een blanke............... :jajaja: :jajaja:
De man loopt nu zeer slecht wegens een diabetis related been probleem...........

Maar voor mij heeft hij tien jaar geleden toch uitstekend werk (onder de tafel) gedaan.......... :thumb: :thumb: :happy: :happy:

De Maxino's zijn altijd zeer vriendelijke mensen geweest op de Dumaguete city BOI en atty. Maxino heeft mij zelf is 1985 met persoonlijke problemen geholpen toen mijn ex en haar zuster problemen hadden.

Dat was een uitstekende man en nooit heeft iemand hem van corruption kunnen beschuldigen, maar er zijn altijd wel een paar blanken die hun grote muil niet kunnen houden en er is een mof met de naam Boogie hier die hoog en laag beweerde dan men in Dipolog GEEN expresslane in rekening bracht maar de knuppel moet niet vergeten dat hij wel naar Dipolopg moet afreizen elke paar maanden (een paar jaar geleden).
Trouwens ik geloof het niet dat ze in Dipolog GEEN expresslane in rekening zouden brengen.

Zo zijn er ook enkele andere blanken die hun muil niet kunnen houden en daarna met een vals excuus maar hun papieren moeten doen in Mandauwe of waar dan ook omdat ze in Dumaguete BOI niet meer welkom zijn....