Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek


bananacreek

Pressure sprayer en stofzuiger weer gerepareerd......... :thumb: (goed voor hoelang?....... :weetikniet: :weetikniet:)


bananacreek


Rich

Citaat van: bananacreek op dinsdag  5 maart 2013, 13:11:09
Het snijden van een "WASHOUT"... waarmee ze op de was slaan, waarom heb ik nooit geweten ... :weetikniet: :weetikniet:



In Bisaya noemt men dat een PALO-PALO en men gebruikte het vooral vroeger om de zeepsop uit de was te slaan. De was werd op een steen in de rivier gelegd en men sloeg/slaat met de PALO-PALO op de was.

Rich de Nederbelg.

bananacreek

Helmenwet........................... :denk: :denk:

In de laatste paar dagen heeft de LTO toch wel controles gehouden en zijn er een hoop mensen bekeurd voor P1500 voor geen helm, P1000 voor geen schoenen en P1500 voor het helmbandje niet gesloten te hebben............ :jajaja: :jajaja:

En een verplichte seminar....... :jajaja: :jajaja:

Er waren mensen bij die in éék keer tienduizend pesos kwijt waren............. :lachen: :lachen:

Dus uitkijken geblazen.............. :jajaja: :lachen:




bananacreek

Citaat van: Rich op dinsdag  5 maart 2013, 13:19:37
Citaat van: bananacreek op dinsdag  5 maart 2013, 13:11:09
Het snijden van een "WASHOUT"... waarmee ze op de was slaan, waarom heb ik nooit geweten ... :weetikniet: :weetikniet:



In Bisaya noemt men dat een PALO-PALO en men gebruikte het vooral vroeger om de zeepsop uit de was te slaan. De was werd op een steen in de rivier gelegd en men sloeg/slaat met de PALO-PALO op de was.

Dank u, en ik heb er een paar in de garage liggen en die waren bestemd om de straycats om zeep te helpen, maar niet nodig gehad en het probleem is opgelost door 5 layers prikkeldraad op de party-walls.....




bananacreek

Nog meer helmen problemen  en nu bleek dat volgens de DTI in Dumaguete UNITOP vele helmen heeft verkocht die met een FAKE sticker waren beplakt en deze Klootzak heeft zijn helm ook daar gekocht voor niet minder dan 1250 pesos en nu komt de vraag: " Wie wordt tijdens een inspectie verantwoordelijk gehouden voor een fake sticker die er door de winkel zijn opgelijmd en door onschuldige mensen zijn gekocht?





Nu begrijp ik waarom er bij Unitop plotseling geen helmen meer verkocht werden sedert een week of twee........ :jajaja: :jajaja:




bananacreek

Citaat van: Kano op dinsdag  5 maart 2013, 09:21:26
Creek, dat blauwe apparaat van P 585, is dat een ultraviolette tl met een rooster op stroom ervoor?

Of het echt UV is weet ik niet maar een ander vertelde mij dat die lampen speciaal zijn gemaakt om insecten aan te trekken.



Ik tel hier nu ongeveer 20 terroristen doden (drywood terroristen)............. :thumb: :thumb: :happy: :ripba8: :ripba8: :ripba8: :ripba8:


bananacreek

Citaat van: Herbie op dinsdag  5 maart 2013, 08:58:27
Citaat van: xav op maandag  4 maart 2013, 15:02:46
dat geeft waarschijnlijk een zeer aangename geur in de kamer  :denk:

Je ruikt dat niet

Ruikt hier naar geroosterd vlees (drywood termites tocino)................. :thumb: :thumb: :happy: :happy:




Herbie

Ja dat klopt maar xav had het waarschijnlijk over het geen dat ik schreef voor die muggen vanger zelf te maken of niet  :weetikniet: xav
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.