Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek


bananacreek


bananacreek


bananacreek


Ketelbinkie

Citaat van: bananacreek op donderdag 28 februari 2013, 12:18:57






.

Prachtige foto´s van old timers brandweerauto´s en goed voor het museum maarre....adequaat anno 2013 daar een brand mee blussen en nog beter een pand mee redden... :denk: :denk:.

bananacreek

Kijk dit zie je hier in Dumaguete niet en ook niet in Cebu city of waar dan ook...dit is de echte Nederlandse (Marrokaanse) sfeer............... :jajaja: :jajaja: :lachen: :lachen:

CitaatSpoor van vernielingen in Leeuwarden

LEEUWARDEN -
In Leeuwarden zijn in de nacht van woensdag op donderdag talloze vernielingen aangericht. Dat meldde de politie. Spoorbomen, verkeersborden en straatmeubilair moesten het ontgelden; onduidelijk is nog wie er verantwoordelijk is voor de chaos.

Rond half 4 in de nacht kwamen de eerste meldingen binnen van vernielingen; bij een spoorwegovergang waren de spoorbomen, diverse verkeersborden en een verkeerslicht kapot.
Vanaf de overgang was een route vol vernielingen getrokken in de richting van de wijk Huizum. Bloembakken waren omgegooid, boompjes uit tuinen getrokken en bloempotten kapot gesmeten. Ook was een slagboom bij een bedrijf vernield en waren vuilcontainers omgegooid. Bovendien was met een houten krukje een ruit van een geparkeerde auto ingeslagen.
De politie is op zoek naar getuigen.

Toch wel een lekker gezellig kikkerlandje waar gezichten worden kapot getrapt, auto's verbrand uit gezelligheid enz. enz. :lachen: :lachen: :jajaja: :jajaja:

Martial Law in Friesland?.............. :thumb: :thumb: :weetikniet:

MORE FUN IN HOLLAND................. :lachen: :lachen:



Pjottr

Ik zie het zo: De jeugd is volstrekt van God los en wel in geheel Nederland en daar buiten.
Dit zijn de vruchten die men nu plukt door in het algemeen de industriele revolutie die nu zijn of haar hoogtepunt heeft bereikt
Een portie politiek wanbeleid als sausje heeft tot gevolg, dat onze huidige economische systemen en huidige menselijke moraal is vervallen tot dierlijk wangedrag.
Geld en bezit hebben de mens laten verworden tot een niveau van -/- 0,00
De enige oplossing is , dat alles letterlijk in elkaar stort en men tot besef komt, dat men dan terug bij af is. Heel misschien gaat dan het licht weer aan bij de mens.
Mijn hond heeft veelal meer fatsoen dan een lid van het menselijke ras.
Ik schaam me er af en toe voor tot dit ras te behoren ook al doe ik niet mee aan de zelfvernietiging van eigen moraliteit.
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

vvjoris

Citaat van: Pjottr op donderdag 28 februari 2013, 15:49:28
Ik zie het zo: De jeugd is volstrekt van God los en wel in geheel Nederland en daar buiten.
Dit zijn de vruchten die men nu plukt door in het algemeen de industriele revolutie die nu zijn of haar hoogtepunt heeft bereikt
Een portie politiek wanbeleid als sausje heeft tot gevolg, dat onze huidige economische systemen en huidige menselijke moraal is vervallen tot dierlijk wangedrag.
Geld en bezit hebben de mens laten verworden tot een niveau van -/- 0,00
De enige oplossing is , dat alles letterlijk in elkaar stort en men tot besef komt, dat men dan terug bij af is. Heel misschien gaat dan het licht weer aan bij de mens.
Mijn hond heeft veelal meer fatsoen dan een lid van het menselijke ras.
Ik schaam me er af en toe voor tot dit ras te behoren ook al doe ik niet mee aan de zelfvernietiging van eigen moraliteit.


Ik ben niet zo negatief over het menselijk ras, al heeft Pjottr gelijk betreffende heel wat aspecten. Heel lang geleden werd de basis gelegd voor normen en waarden in 'het westen', dat zijn Christelijk geinspireerde waarden. De kerk betekent nog 'iets' als instituut (zie alle gezwam over de pausopvolging) maar heeft niet zoveel meer in de pap te brokken. Dan is de industriële revolutie gekomen, en recent dus de informatie-technologie-revolutie. De politiek kan er duidelijk niet mee om de 'gevestigde' waarden en normen af te dwingen, door incompetentie, corruptie en aanverwant wanbeleid, en 'het volk' is enkel nog geinteresseerd in 'zekerheid' op alle mogelijke vlakken. De norm waar je je iets van je buurman aantrekt ligt in de vergeetput. Er vallen echter mensen door de mazen van het sociale zekerheidsnet, dat bovendien op korte termijn zal ineenstorten (ik ben zeker niet de enige die die mening toegedaan is) en daardoor komen er uitwassen van de 'no future' generatie.

Ik meen dat het probleem hem zit in de parlementaire democratie, want dat is geen democratie, wie geen geld heeft zal nooit iets te zeggen hebben, en we verkiezen populaire figuren ipv bekwame mensen. Verkozenen hebben ook allemaal 10 verborgen agenda's waardoor er een wildgroei aan corrupte praktijken is. Je dacht toch niet dat  :smiley-philippines: meer corrupt was dan  :belgiesmiley:? Voor mij is de enige oplossing een complete hervorming van politiek en sociale zekerheid. Men moet naar een genegocieerde democratie vanuit de basis, maar voor we zover zijn zal de hele boel op zijn gat moeten, komen heel veel mensen waarschijnlijk op straat (zowel om te betogen als omdat ze geen huis meer hebben), en vallen er zeker talloze doden. De geschiedenis verloopt cyclisch, en zo is het nu weer tijd voor een nieuwe wending, die in het verleden altijd gepaard ging met een of andere oorlog....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

bananacreek

Voor de Palawan liefhebbers...is hij corrupt?....... :weetikniet: :weetikniet: :hoedjeaf:



Marrokaanse naam?.......... :weetikniet: :weetikniet:

bananacreek

Antieke scharenslijper Nederland op een braderie (wat dat dan ook mag zijn...).......... :lachen: :lachen:



Hedendaagse scharenslijper Dumaguete......... :lachen: :lachen: :thumb: :thumb: :happy: