Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Doe die plastic zak open en serveer Klootzak, we hebben honger  :jajaja: :jajaja: :floet:


Ok, ik TEL TOT DRIE..... Uno....Dos...Tres.... :explotieren: :moord:




ganda

Citaat van: bananacreek op dinsdag  1 maart 2011, 15:29:49
@Boomerang: Als Bananacreek nog even de verzendkosten naar   vermelden  

Per slof aangetekende luchtpost 400 pesos naar Nederland.
Naar Friesland ongeveer hetzelfde dacht ik? :atyourservice:

Stuur je meer dan ☺ één slof tegelijk aan hetzelfde adres dan rookt de douane de rotzooi op (wordt niet vernietigd hoorde ik een keer, is dat correct?)

Mijn familie wil een slof marlboro ( 300 peso ) naar België te sturen. De verzendkosten zouden 1600 peso zijn ( van Nueva-Ecija naar België )
Creek zou je even kunnen checken wat de verzendingskosten juist zijn.

Bedankt.

bananacreek

@Ganda:
Mijn familie wil een slof marlboro ( 300 peso ) naar België te sturen. De verzendkosten zouden 1600 peso zijn ( van Nueva-Ecija naar België )
Creek zou je even kunnen checken wat de verzendingskosten juist zijn.


Per aangetekende luchtpost = P 400
zonder aantekenen per luchtpost P400-P60 = P340 (inpakken in gewoon papier)

Dus voor P 1600 kunnen ze 4 sloffen apart versturen  :atyourservice:


bananacreek

Dit is de DELTA I die tussen Siqujor en Dumaguete een lijndienst heeft bij aankomst in Dumaguete.
Als het schip vertrekt en zo'n beetje op open zee is met de motoren op volle toeren is het net een rookgordijnen legger :jajaja:
Er was een aantal jaren geleden ook de DELTA II, een groter schip en dat is vergaan (afgezonken :jajaja:) tussen Apo en Camiguin islands.
Waarom? Ze hadden problemen met de motor en gingen een proefvaart maken en toen hebben ze het schip laten "zinken" voor "verzekerings redenen"  Nooit een bewijs geweest van de aantijgingen.




ganda

Citaat van: bananacreek op dinsdag 15 maart 2011, 12:25:50
@Ganda:
Mijn familie wil een slof marlboro ( 300 peso ) naar België te sturen. De verzendkosten zouden 1600 peso zijn ( van Nueva-Ecija naar België )
Creek zou je even kunnen checken wat de verzendingskosten juist zijn.


Per aangetekende luchtpost = P 400
zonder aantekenen per luchtpost P400-P60 = P340 (inpakken in gewoon papier)

Dus voor P 1600 kunnen ze 4 sloffen apart versturen  :atyourservice:



Bedankt voor het snelle antwoord creek  :thumb:


bananacreek

OceanJet bij aankomst in Dumaguete vanuit Dapitan/Dipolog en vanuit Dumaguete vertrek naar Cebu city


Kijk naar de bewolking: uit zulke vlakke bewolking komen er naast -en voor Siquijor regelmatig "water-spouts"

De foto is niet hier genomen :neeneenee:



bananacreek

@Ganda: Bedankt voor het snelle antwoord creek 

Ok, tot uw dienst  :atyourservice:

bananacreek

Machine der verderfs
♪♪..... IK BEN ZO EENZAAM ZONDER JOU....♪♪♪

bananacreek

Ok, het is negen uur in de morgen: "Wat gaan we nu doen"? Joggen of San Miquel bier???? :weetikniet: :lachen:

Kano

Creek, het is wel niet zo'n groot verschil maar volgens mij is de verzending van een pakketje tot 250 gram via airmail P 400 en P 60 extra voor aangetekend. Kijk eens bij de tarieven van Philpost die je hier kunt downloaden http://philpost.gov.ph/web/customer-guide/  :biggrinn:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn