Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Kano

Inderdaad Creek het zou een Jaarsma kunnen zijn, dat was een bekende haardenfabrikant . Dat je dat allemaal nog zo goed weet!  Een gashaard was een hele luxe. Een kolenkachel moest s-morgens worden aangemaakt met kranten en houtjes en daarna eierkolen of anthraciet erop. Maar dan was je nog van voren warm en van achteren koud. In de avond l ging de kolenkachel uit met als gevolg dat het huis veranderde in een soort ijskelder. Een verbetering was al de peteroleumkachel, die later werd gevolgd door de gaskachel. Good old days hehehe
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

bananacreek

#9551
Citaat van: pierrevanwies op zondag 17 februari 2013, 15:29:06
Citaat van: bananacreek op zondag 17 februari 2013, 13:54:46
Leuke link.......... :thumb: :thumb:

http://www.facebook.com/teamHUKAD

Deze traffic aid (bij de brand in real street (ook op de link) is helemaal GESCHIFT (al jaar of 15)............ :lachen: :lachen:




Zo, dit was dus de brand op Februari 13 @ crossing Real & Sta. Rosa streets

http://www.facebook.com/photo.php?v=4517368781279

En ok nog een andere brand @ de ASIA Campus maar ik ben vergeten waar dat is............ :stomstomstom: :stomstomstom:

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10200595101629117&set=o.207811085919879&type=1&theater

Zeg Creek'

Je was er precies weer met de eersten bij met die brand; toch niet zelf aangestoken zeker ??  :denk: :floet:



Nee, deze keer toch niet, want ik zat in de Painitan en ik heb zes getuigen dat ik 2 green thee had en twee koffie (3 in 1 (original).......... :thumb: :thumb:

Dat lijkt me een leuk meisje en die staat daar al een paar jaar........ :jajaja: :jajaja: :lachen:

bananacreek

Citaat van: Kano op zondag 17 februari 2013, 15:10:17
Inderdaad Creek het zou een Jaarsma kunnen zijn, dat was een bekende haardenfabrikant . Dat je dat allemaal nog zo goed weet!  Een gashaard was een hele luxe. Een kolenkachel moest s-morgens worden aangemaakt met kranten en houtjes en daarna eierkolen of anthraciet erop. Maar dan was je nog van voren warm en van achteren koud. In de avond l ging de kolenkachel uit met als gevolg dat het huis veranderde in een soort ijskelder. Een verbetering was al de peteroleumkachel, die later werd gevolgd door de gaskachel. Good old days hehehe

Ja, precies maar wij hebben nooit een petroleum kachel gehad......dus eerst een ronde kachel met eierkolen en later een andere op antraciet dacht ik.......kooks was alleen op de Hoogovens en toen deze op de foto en later naar de verandering van aardgas weer een nieuwer model............

Goedemorgen meneer de Kolenboer..........maar weer tien zakken eierkolen?








LMBen

Iedere winter 10 "mud" kolen naar zolder sjouwen, ben er nog moe van.
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

callebaut

Citaat van: Pjottr op zondag 17 februari 2013, 14:45:54
Wat een vreemd verhaal over die Duitser. Ik kan me niet voorstellen, dat iemand zomaar afgeslacht wordt. Er moet dus iets meer aan de hand zijn
Als dat niet zo is dan hou ik mijn hart vast voor je Creek daar in Dumagete.
Komt even terug voor een kort bezoek om nooit meer terug te keren en de broer...... is dat een grap of echt in stukken gehakt in Mindanao?
Wat is hier aan de hand. Moet niet gekker worden hier anders weet ik het nog zo net niet hier.
Of reageer ik nu over emotioneel??

Zamboangita ( Negros ) +/- 20 km van Dumaguete ......niet zamboanga ( Mindanao)
En misschien hebben we het hier over twee verschillende duitsers . :weetikniet:

gosternokke

Citaat van: Benincebu op zondag 17 februari 2013, 16:00:42
Iedere winter 10 "mud" kolen naar zolder sjouwen, ben er nog moe van.



  Kun je nagaan wat die kolenboeren moesten sjouwen iederen dag.  10 mud = tussen de 400 en 500 kilo, afhankelijk van welke kolensoort het is, want een mud is een volumemaat.

  En ja, iedere klant bestelde zoon beetje 10 mud , afhankelijk van hoeveel kachels het huis had, meer of minder.  Dus hele dagen sjouwen.


  gelukkig hoefde tallemaal niet naar de zolder , wij hadden een kolenhok gewoon beneden in de schuur. maar dan nog  sjoawen vanaf de auto ddor de brandgang naar de schuur.

  vooral de mensen die op jonge leeftijd begonnen als kolensjouwer liepen na hun 40 ste al scheef van al die zware zakken op de schouder   :negatief:

LMBen

Van die slappe zakken eierkolen naar 4 hoog over de trap hehe.
Als je bv de zakken vergelijkt, 50 kg cacaobonen zijn slappe zakken en zijn moeilijk dragen.
50 kg koffiebonen zijn volle harde zakken en veel makkelijker te handelen
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

Ketelbinkie

#9557
Citaat van: bananacreek op zondag 17 februari 2013, 15:42:20

Dat lijkt me een leuk meisje en die staat daar al een paar jaar........ :jajaja: :jajaja: :lachen:


De kans dat ze daar een foreigner aan de haak slaat, is natuurlijk veel kleiner, want helaas voor haar ben jij al bezet :biggrinn:. Misschien beter om haar te adviseren te gaan solliciteren by Why Not, Casablanca of Coco Amigos of welke tent dan ook aan de "Boulevard of Broken Dreams".

Ketelbinkie

Citaat van: bananacreek op zondag 17 februari 2013, 15:42:20
Citaat van: pierrevanwies op zondag 17 februari 2013, 15:29:06

Zo, dit was dus de brand op Februari 13 @ crossing Real & Sta. Rosa streets

En ok nog een andere brand @ de ASIA Campus maar ik ben vergeten waar dat is............ :stomstomstom: :stomstomstom:

Zeg Creek'

Je was er precies weer met de eersten bij met die brand; toch niet zelf aangestoken zeker ??  :denk: :floet:



Nee, deze keer toch niet, want ik zat in de Painitan en ik heb zes getuigen dat ik 2 green thee had en twee koffie (3 in 1 (original).......... :thumb: :thumb:


Je vergeet mij als getuige, want kort voor dat de brand uitbrak, passeerde ik jou in de Painitan, dus kan ik met 2 nat gemaakte opgestoken vingers "zweren"' dat het echt waar is en niet: BOT, BOT.

Kano

Dan nu toch in het nieuws. lees niets over onthoofding of soemarai zwaard    :confused2:

Cops probing death of German national

Visayan Star 19 Feb 2013
BY RENE GENOVE

Dumaguete policemen are still establishing the motive for the killing of a German national inside his house in Purok Mapahiyumon, Barangay Cantil-e, Dumaguete City, on Feb. 14.

Chief Insp. Josephine Llena of the PNP Scene of the Crime Operatives Unit said the body of Frank Bolkhard, 50, was brought to the Garden of Saints Funerals Homes in Brgy. Camanjac, Dumaguete, where an autopsy has been conducted.

The victim was found by two house helpers bathed in blood and sprawled on the floor near the stairway. Initial police investigation showed that Bolkhard sustained a gaping neck wound, lacerated wound on his left wrist and multiple stab wounds on the chest and abdomen.

Bolkhard's cellphone and wallet were found missing. A kitchen knife was also found covered with a blue hand towel in the sink and is believed to have been used in killing the victim.

The victim was married to Filipina Niezel Flores Bolkhard, who was in Germany when the incident occurred.

A task force has been formed to conduct follow-up investigations on the case.*RG


Source: http://www.visayandailystar.com/2013/February/19/negor3.htm
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn