Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Ketelbinkie

Citaat van: Ketelbinkie op woensdag 16 januari 2013, 04:02:10
Nu ik toch online ben, de volgende vraag. Is het iemand bekend hoe dit in de  :smiley-philippines: is geregeld, op wiens naam de boete wordt uitgeschreven als men als bestuurder van een 2-wielig motorvoertuig wel een goedgekeurde helm draagt maar je duo passagier niet. Is de berijder dan financieel de klos of de passagier. In  :nederlandsevlag:  en misschien ook in  :belgiesmiley:  is het b.v. zo dat als je een auto bestuurt en zelf de veiligheidsgordel hebt om gedaan maar je mede passagier(s) niet, jij als bestuurder de rekening (= boete) krijgt gepresenteerd.
Voor zover ik heb kunnen nagaan, is hier geen antwoord op gekomen. Was vandaag toch op de info toer (BI) dus ook nog even bij LTO langs geweest.
De man in de hal achter het bureau met als naamplaatje customer service, vertelde me dat in het geval je als bestuurder van een motorfiets, zelf helm dragend, maar je mede passagier (achterop, mag natuurlijk ook voorop of op de schoot) geen helm dragend, jij als bestuurder de rekening krijgt gepresenteerd om de boete te betalen. Weet dan nog eigenlijk niet of ik dit antwoord kreeg omdat ik als witneus de vraag stelde natuurlijk. Mogelijk dat een pinoy te horen krijgt dat de pinay achterop zelf mag dokken :lachen: :lachen:.


bananacreek

Citaat van: Pjottr op maandag 28 januari 2013, 14:29:19
Ja wel maar die kan ik hier helaas niet vinden dus doe ik het met wat we hier hebben. Binnenkort naar Ned misschien een flesje mee terug nemen naar hier.
Gr


bananacreek

Smoketest center (er zijn er ongeveer 5 in Dumaguete dacht ik)


bananacreek

De Super shuttle ferry 12 heeft ook wat verf nodig ...........terug van Dapitan


bananacreek

Camera wordt scheef vastgehouden, maar in werkelijkheid gaan deze trafo's een keer vallen en dan heb je geluk als je er niet onder loopt of rijd............. :lachen: :lachen:


bananacreek


bananacreek

Deze boom staat op de pedicap vastgebonden, was net iets te laat met het trekken van de camera....... :negatief: :negatief:


bananacreek


bananacreek

LTO...Helmet inspectie?..........Nee, buying snacks......... :jajaja: :jajaja: