Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

#8960
Ok, naar de LTO.................. :happy: :happy: :happy:

Bordje op de deur: USE THE OTHER DOOR........... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Ok, ben binnen........4 loketten en vier wachtenden voor me......... :thumb: :thumb:



Kijk daar achter het eerste loket staat de printing machine en een aantal jaren geleden kon dat alleen maar in manila gebeuren en duurde het bijna een maand voordat je nieuwe rijbewijs kon worden afgegeven.

Loket 1. "Please fill in this form" .............ok sit down sir"

Loket 4. "Mr. Klootzak?.........493 pesos please...........thank you, you may sit down".......... :happy: :happy: :happy:

Loket 2. "Mr. klootzak?..........please take of your cap and you can comb your hair for the picture........oh, you have no hair?......ok, stand straight against the plywood and look at the camera"..........click.."Ok sit down please"

Loket 1. " Sir Klootzak?".........wow SIR......... :thumb: :happy: :happy: :atyourservice:

" Please sign here.....here is your license"

De Klootzak: " Thank you sir, may I go now?"...........yes you may go now......... :happy: :happy:

Ok bottomline: Medical test nam ongeveer 25 minuten in beslag omdat er behoorlijk veel "patienten" waren.

LTO afhandeling: ongeveer 10 minuten........... :jajaja:

Rijbewijs geldig voor twee jaar.....

NON Professional license want buitenlanders mogen geen PROFESSIONAL LICENSE  aanvragen want men was bang in het verleden dat de vele Bombays (Indiers) de banen van de  :smiley-philippines: zouden weghalen

NON-Professional is tot 4500kg eigen gewicht van het voertuig.........

bananacreek

Citaat van: bananacreek op woensdag 16 januari 2013, 14:58:35
Citaat van: Pjottr op woensdag 16 januari 2013, 14:40:16
en toen ? doen ze moeilijk met de lees test?

Ik kom hier op terug na het volgende hoofdstuk............ :hoedjeaf: :hoedjeaf:

Vroeger ging ik hier naar de medical test naast de provincial jail (vlak bij het LTO kantoor) en daar werd nooit een oogtest genomen.........en al dan nog dan kan je voor 100 peso onder de tafel zeeeeeeer goed  zien met beide ogen.......... :thumb: :thumb: :happy: :happy: :happy: :lachen:

Ik vond dit toch wel strenger nu maar wel heel erg schoon (maar geen wc papier)..............


bananacreek


vvjoris

Dus voor een  :smiley-philippines: rijbewijs moet je nog tamelijk goed kunnen zien en mag je geen hoge bloeddruk hebben? Bloeddruk kan je manipuleren é (bvb zeker geen sigaret roken voor die genomen wordt, dat heeft onmiddelijk effect !!!(er eentje roken bedoel ik é))
Strenger dan  :belgiesmiley: als je ziet wat hier allemaal op de baan is....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

bananacreek

Citaat van: vvjoris op woensdag 16 januari 2013, 16:48:45
Dus voor een  :smiley-philippines: rijbewijs moet je nog tamelijk goed kunnen zien en mag je geen hoge bloeddruk hebben? Bloeddruk kan je manipuleren é (bvb zeker geen sigaret roken voor die genomen wordt, dat heeft onmiddelijk effect !!!(er eentje roken bedoel ik é))
Strenger dan  :belgiesmiley: als je ziet wat hier allemaal op de baan is....

Nee, de bloeddruk was niet bepalend voor de uitslag van de test, maar het meisje wilde dat wel even graag aan mij mededelen........... :happy: :happy:

Kano

Creek, misschien weet jij dat. Als je een PH rijbewijs hebt met restriction 2 is dat dan ook geldig voor motorcycles?
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Digos

Nee, werd ook eens tegen gehouden door LTO met men voorlopig rijbewijs.....de clowns hadden er juist nr 2 opgezet alhoewel het normaal nr1 en 2 moest zijn volgens de vertaling.

Mocht wel met een auto rijden maar niet met een motorbike volgens hen  :stomstomstom:

Logica is ver zoek daar.
LIVE ONCE - LIVE IT

Ketelbinkie

Citaat van: bananacreek op woensdag 16 januari 2013, 13:37:08

Maar zolang ze op een afstand van de checkpoint blijven wachten dan kan niemand ze iets doen..........


Ik weet het, het is de alledaagse praktijk, maar ergens natuurlijk volkomen bezopen. Want hoe je het ook wendt of keert, al degenen die op afstand staan te wachten tot de LTO roadcheck zich opheft of verplaatst naar elders, nemen wel degelijk aan het verkeer deel, terwijl niet aan de daarvoor gestelde regels (b.v. niet dragen van een goedgekeurde helm) wordt voldaan.
Maar goed, is dan een typisch voorbeeld van Filipijnse traditie, die blijkbaar ook de LTO in stand wenst te houden, een andere verklaring kan ik er niet voor vinden. Zou ik LTO boss zijn in Dumaguete was het snel gedaan met dit soort fratsen.

Ketelbinkie

Mijn rijbewijs verloopt in september a.s. kan ik me nu al mentaal en geestelijk gaan voor bereiden met behulp van jouw bevindingen, waarvoor bij deze mijn dank :thumb: :thumb:.

Luke

Citaat van: Kano op woensdag 16 januari 2013, 22:34:41
Creek, misschien weet jij dat. Als je een PH rijbewijs hebt met restriction 2 is dat dan ook geldig voor motorcycles?

Zoals al gezegt NEE! Je mag enkel lichte 4-wielers besturen.

Bij mij staat er 12 op.