Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Pjottr

en ben je er tevreden over nu? Wat is de snelheid en wat kost dat maandelijks? Ik zit met smart in mijn maag en ben nog steeds op zoek naar wat anders
Gr
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

boomerang

Citaat van: Herbie op dinsdag 15 januari 2013, 14:45:23
Zo Boomerang jij gebruikt zo iets dan. Hier foto genomen van een vriend van mij die woont in Panglao.




Die canopy op de foto lijkt op die van Globe en ik heb ongeveer hetzelfde van Smart. Ik heb nu bijna 4 jaar Smart voor 999P p/m en heb officieel 'up to 1 MB' hetgeen in de praktijk op de helft neerkomt. Wat heet tevreden........ Als ik vergelijk met mijn buurman even verderop ben ik iets beter af want bij hem komen de technici van Globe vrij regelmatig om zijn canopy bij te stellen. Gemiddeld moet ik eens per 2 á 3 maanden de Smart helpdesk bellen om te melden dat ik geen signaal ontvang en dan is het meestal een probleem met één van hun zendtorens wat dan ook binnen één dag verholpen is. Als je zoals ik in een zogenaamde 'remote area' woont dan heb je als regel weinig keus in aanbieders.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Herbie

Ja 1k per maand dat is de prijs, ze geven 1mb maar je hebt 512 is ook redelijk te doen, naar mijn normen. Te zien wat je er mee doet. En inderdaad ze moeten dat bij regelen iedere keer als er wat hevige wind is. Maar zelf kan je dat ook doen. Je antinne wat bij sturen. Is wel als het regent is het veel slechter van verbinding. Maar daar moet je bij leven. En jij bent het al gewoon hee na die jaren.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Ketelbinkie


Ketelbinkie

Citaat van: bananacreek op dinsdag 15 januari 2013, 12:09:54
Vandaag vernomen..........toeristenvisa verlenging zouden niet meer gedaan kunnen/mogen worden @ Dumaguete city immigration.. :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:




Nou, als dat waar is. Ga het natrekken, maar zie ze (BI) er best voor aan. Waarom zou je een Immigration Office in Dumaguete City aanhouden voor die 1 of 2 toeristen die daar jaarlijks komen om een visum te verlengen. Al eens eerder gezegd, het zijn en blijven een stelletje mafketels als het bericht klopt.

Luke

Citaat van: Ketelbinkie op woensdag 16 januari 2013, 03:40:26
Citaat van: bananacreek op dinsdag 15 januari 2013, 12:09:54
Vandaag vernomen..........toeristenvisa verlenging zouden niet meer gedaan kunnen/mogen worden @ Dumaguete city immigration.. :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:




Nou, als dat waar is. Ga het natrekken, maar zie ze (BI) er best voor aan. Waarom zou je een Immigration Office in Dumaguete City aanhouden voor die 1 of 2 toeristen die daar jaarlijks komen om een visum te verlengen. Al eens eerder gezegd, het zijn en blijven een stelletje mafketels als het bericht klopt.

Het is toch niet alleen toeristenvisumverlengingen?? Exit cert., Icard vernieuwing, Jaarlijkse bijdragen voor permanente expats etc..

Ketelbinkie

Klopt. Maar ik kan me overigens niet voorstellen (ofschoon in de  :smiley-philippines: alles mogelijk is) dat men Immigration Office in Dumaguete City aanhoudt, maar toeristen er hun visum niet kunnen verlengen en b.v. naar Cebu/CDO/Bacolod moeten gaan.

Ketelbinkie

Vond trouwens nog een leuk bericht op het Engels talige Dumaguete Info Board.

Shortage of helmets ?? HHHmmm. It's quite interesting that Mr. Ramos, a hard line supporter of the helmet law, should be moved so rapidly to Bohol. It's even more interesting that, according to the 13 January edition of the Negros Chronicle, there are unconfirmed reports that customs are not releasing a sea-van full of helmets, the consignment being addressed to a certain Mr. Ramos, although it is also unconfirmed as to which particular Mr. Ramos is the actual consignee.!!!

Source : Negros Chronicle dated 13 January 2013

Voor de niet ingewijdene, dhr. Ramos is/was hoofd LTO in Dumaguete City.

Ketelbinkie

Nu ik toch online ben, de volgende vraag. Is het iemand bekend hoe dit in de  :smiley-philippines: is geregeld, op wiens naam de boete wordt uitgeschreven als men als bestuurder van een 2-wielig motorvoertuig wel een goedgekeurde helm draagt maar je duo passagier niet. Is de berijder dan financieel de klos of de passagier. In  :nederlandsevlag:  en misschien ook in  :belgiesmiley:  is het b.v. zo dat als je een auto bestuurt en zelf de veiligheidsgordel hebt om gedaan maar je mede passagier(s) niet, jij als bestuurder de rekening (= boete) krijgt gepresenteerd.

boomerang

Citaat van: Ketelbinkie op woensdag 16 januari 2013, 04:02:10
Nu ik toch online ben, de volgende vraag. Is het iemand bekend hoe dit in de  :smiley-philippines: is geregeld, op wiens naam de boete wordt uitgeschreven als men als bestuurder van een 2-wielig motorvoertuig wel een goedgekeurde helm draagt maar je duo passagier niet. Is de berijder dan financieel de klos of de passagier. In  :nederlandsevlag:  en misschien ook in  :belgiesmiley:  is het b.v. zo dat als je een auto bestuurt en zelf de veiligheidsgordel hebt om gedaan maar je mede passagier(s) niet, jij als bestuurder de rekening (= boete) krijgt gepresenteerd.

Heb mij al hetzelfde afgevraagd. Hoewel toen ik in  :nederlandsevlag: als passagier zonder helm een stukje op een scooter meereed was ik degene die de boete van â,¬90,00 kreeg en de bestuurder ging dus vrijuit.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"