Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Inday

Citaat van: bananacreek op donderdag  3 januari 2013, 12:48:40
Hier wat meer betreffende Lake Balanan (van internet)



http://www.godumaguete.com/siaton-negros-oriental.html





Kijk dus de henegel meenemen?.................. :thumb: :thumb:


"Ahhh...excuse me Joe.......FISHING IS ALOWED HERE BUT........... IF A  :smiley-philippines: CATCHES A FISH HE WILL PAY 10 PESOS PER KILO TO BRING IT HOME...........BUT A FOREIGNER MUST PAY 100 PESOS PER KILO".......... :jajaja: :jajaja: :ikkeniebegrijp: :lachen:




Met dank aan de Heer Bommel voor de reminder.......... :hoedjeaf: :hoedjeaf:






Citaat van: Baliw-katok op woensdag  2 januari 2013, 21:27:00

Mooie foto's Inday  :thumb: :thumb:


Dank U zeer.   :hoedjeaf:






































bananacreek

Allereerst even wat achtergrond van de Dumaguete Pier/haven

Die pier werd niet al te lang geleden verbouwd met een grote DEPARTURE hall....... :thumb:

Departure hall hier nog in aanbouw


Tijdens slecht weer krijgt deze pier nu de volle laag en nu kunnen we wel zeker aannemen dat Dumaguete in de "NIEUWE" LPA baan ligt terwijl ik in de bijna 37 jaar hier maar zeer weing SLECHT weer heb mogen meemaken.......

De pier met de nieuwe departure hall werd tijdens PABLO beschadigd voor P40,000.000 zoals ze vandaag op tv vertelden.

Een paar weken geleden werd deze "schuit" tegen de Boulevard of Broken Dreams gesmakt door de storm PABLO

Deze "schuit" (wachtkamer DELTA fast ferry shipping) werd van de pier losgeslagen en als een luciferdoosje (leeg) tegen de kade gesmeten.

Tijdens de "storm" (weinig sterke wind, maar een record aan regen en hoogtij) SENDIONG op 17 December 2011 werd dit schip een km verderop gedumpd na geprobeerd te hebben aan de Dumaguete pier aan te leggen......



Nu in mootjes gesneden............ :lachen: :lachen:



Wordt vervolgd....................

bananacreek

#8722
Nu terug naar de Zamboanga Ferry van de George & Peter lines hetgeen al een oud Japans surplus schip is en waarschijnlijk in de jaren '50 gebouwd.

In de haven van Cebu city liggen minstens 4 schepen van george & Peter Lines op de bodem.
In 1979-en beginjaren '80 duurde het soms 12 uur tussen cebu city en Dumaguete (en dan had je nog meer pech als er een motor uitviel...... :lachen: :lachen: :jajaja:)

Nu eerst even de foto's uitzoeken en uploaden maar de eerste video komt nu:

Het schip ligt met de "buik" op de wind een meter of 20 van de pier waar het probeerde aan te leggen na aankomst vanuit Zamboanga city op doorreis naar Cebu city hetgeen de thuishaven van George & Peter Lines is....... :jajaja: :jajaja:

Zoals op deze video liggen hier beide het achter en het voor anker uit.
Zouden deze ankers op dat moment breken dan zou het schip binnen enkele minuten tegen de Boulevard of broken Dreams worden gesmakt:

[yt=640,505]oVXAiYL__fc [/yt]

Ook de omringende schepen hadden geen enkele kans om de pier te benaderen en in dat geval zijn ze veiliger af buitengaans zolang hun ankerkettingen maar niet breken (en dat gebeurd nogal eens met het slechte materiaal)... :lachen: :lachen:

Natuurlijk komt straks de vraag: WAAROM HEEFT DE COASTGUARD IN ZAMBOANGA CITY TOESTEMMING GEGEVEN OM DAAR TE VERTREKKEN, OF WAS HET ZUIVER EEN MENSELIJKE FOUT BIJ HET AFMEREN IN DUMAGUETE?...........

wordt vervolgd:

ONDUIDELIJKE FOTO'S EN VIDEO CLIPS WANT DE CAMERA LENS WAS BESLAGEN DOOR DE WEERSOMSTANDIGHEDEN..... :negatief: :negatief:

bananacreek

VAN DE KLOOTREDACTIE: De wind was zo sterk dat ik de camera met geen mogelijkheis stil kon houden en het was 0.930 in de morgen en ik was NIET dronken............... :neeneenee: :neeneenee:


Kano

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Deep Throat

Nu heb ik tijdens mijn regelmatige verblijven in het havengebied van Dumaguete en ook wel eens in Dapitan de schepen van GP lines geobserveerd en mij is al 2 x opgevallen dat ze gewoon scheef in het water liggen, en dat terwijl ik nog zeker niet onder invloed kon zijn van enige alcoholische versnaperingen. Toentertijd al besloten dat GP lines zich niet mag verheugen op mijn klandizie, toen niet, nu niet en in de toekomst niet.

Voor de koriput-en onder ons: Qua prijs scheelt het nagenoeg niks.

bananacreek


bananacreek

Citaat van: Deep Throat op donderdag  3 januari 2013, 13:54:42
Nu heb ik tijdens mijn regelmatige verblijven in het havengebied van Dumaguete en ook wel eens in Dapitan de schepen van GP lines geobserveerd en mij is al 2 x opgevallen dat ze gewoon scheef in het water liggen, en dat terwijl ik nog zeker niet onder invloed kon zijn van enige alcoholische versnaperingen. Toentertijd al besloten dat GP lines zich niet mag verheugen op mijn klandizie, toen niet, nu niet en in de toekomst niet.

Voor de koriput-en onder ons: Qua prijs scheelt het nagenoeg niks.

PRECIES, DAAR KAN IK GEEN WOORD TUSSEN KRIJGEN..... :thumb: :thumb:

Tot nu toe is er nog geen enkele Cokaliong gezonken............. :thumb: :thumb:



Kijk fout inparkeren dat kan met iedereen gebeuren............. :lachen: :lachen: :lachen:




bananacreek

Toen ik thuis kwam was er een algehele brownout in Dumaguete en Bacong en waar dan ook.(tot 18.30 uur)...... :negatief: :negatief:

Toen de batterijen in de handradio (8 stuks) en toen hoorde ik een journaliste/radioverslaggeefster en die bleef maar blah-blah-blah-24ste over RUBBERBOATS........er zouden geen rubberboats zijn om de passagiers met hun livestock (varkens-kippen-enz. enz) het vege lijf te redden............. :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Wat zijn die rode dingen dan boven op het schip??????



Misschien geen rubberboten, maar dat zijn de "reddingsboten"............die drijven toch ook?...en waarom kunnen ze die dan niet gebruiken?

bananacreek

Om 1300uur waren er al 4 van de 200 passagiers gered............ :lachen: :lachen: :lachen: :thumb: :thumb: :happy: :happy:

Next.....your boarding pass please?............. :lachen: :lachen: