Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Ze hebben alle Marlboro verstopt en verkopen ze voor driedubbele prijs na 1 januari, of ze zijn uitverkocht... :weetikniet: :weetikniet:



Waar dan ook...geen Marlboro meer te krijgen op DIT moment......... :neeneenee: :neeneenee:

bananacreek

Voor de enkele liefhebbers (en dat zijn er maar zeeeeer weinig neem ik aan) en in deze clip komt ook de KIA KM450 voor ....

[yt=640,505]GdHzBkkQvcc [/yt]..

Maar de mijne is het iets oudere model K311.......




dummyo

Citaat van: bananacreek op donderdag 27 december 2012, 13:39:34
Ze hebben alle Marlboro verstopt en verkopen ze voor driedubbele prijs na 1 januari, of ze zijn uitverkocht... :weetikniet: :weetikniet:



Waar dan ook...geen Marlboro meer te krijgen op DIT moment......... :neeneenee: :neeneenee:

Worden er in Dumaguete door straatverkopers nog sigaretten op kruispunten etc per stuk verkocht? De laatste keer dat ik er was ergens in 2010 nog wel maar heb ooit ook wel eens gelezen dat dit verboden zou gaan worden.

bananacreek

Citaat van: dummyo op donderdag 27 december 2012, 15:40:21
Citaat van: bananacreek op donderdag 27 december 2012, 13:39:34
Ze hebben alle Marlboro verstopt en verkopen ze voor driedubbele prijs na 1 januari, of ze zijn uitverkocht... :weetikniet: :weetikniet:



Waar dan ook...geen Marlboro meer te krijgen op DIT moment......... :neeneenee: :neeneenee:

Worden er in Dumaguete door straatverkopers nog sigaretten op kruispunten etc per stuk verkocht? De laatste keer dat ik er was ergens in 2010 nog wel maar heb ooit ook wel eens gelezen dat dit verboden zou gaan worden.

Hier worden nog steeds sigaretten op straat verkocht....alleen hebben ze een doekje over de pakjes.....hier wordt er normaal gepaft....en die teams in uniform die jou even een boete van 1500 peso zal geven zie je ook niet meer ....

O.B.Bommel

Tot 13 pagina's terug zie ik geen verband meer met sigaretten, kan je nog even simpel uitleggen wat er precies verandert in de prijs van sigaretten en ook over het zgn. rookverbod (in theorie dan)?

En waarom alleen de Marlboro?

Vorig jaar waren ze al bezig in Zamboangita en Sibulan om zich te promoten als een gezonde, rookvrije municipality. Het was te verwachten dat Dumaguete dan niet achterblijft in die pogingen.

Natuurlijk een beetje lachwekkend inzake gezondheid, als je op de kruising bij de markt gaat staan heb je binnen een uur de schadelijke stoffen van een pak of 2 sigaretten binnen maar ach, alle beetjes helpen.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Herbie

Citaat van: bananacreek op donderdag 27 december 2012, 13:39:34
Ze hebben alle Marlboro verstopt en verkopen ze voor driedubbele prijs na 1 januari, of ze zijn uitverkocht... :weetikniet: :weetikniet:



Waar dan ook...geen Marlboro meer te krijgen op DIT moment......... :neeneenee: :neeneenee:

Mmmmmm misschien heeft iemand alles opgekocht, om volgend jaar zijn broer nog wat plezier te doen  :weetikniet:  :floet:  :happy2:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

bananacreek

#8586
Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op donderdag 27 december 2012, 19:50:02
Tot 13 pagina's terug zie ik geen verband meer met sigaretten, kan je nog even simpel uitleggen wat er precies verandert in de prijs van sigaretten en ook over het zgn. rookverbod (in theorie dan)?

En waarom alleen de Marlboro?

Vorig jaar waren ze al bezig in Zamboangita en Sibulan om zich te promoten als een gezonde, rookvrije municipality. Het was te verwachten dat Dumaguete dan niet achterblijft in die pogingen.

Natuurlijk een beetje lachwekkend inzake gezondheid, als je op de kruising bij de markt gaat staan heb je binnen een uur de schadelijke stoffen van een pak of 2 sigaretten binnen maar ach, alle beetjes helpen.

Een aantal weken terug is er in Dumaguete city een "algemeen rookverbod" ingevoerd waarbij alleen gerookt zou mogen worden in "designated places" (zoals in de karaoke van de Why Not).

Er werden teams gevormd die inspecties houden en je dan voor P1500 op de bon slingeren in geval je betrapt wordt op heterdaad.
Ook de traffic-aids, politie, enz. enz. mogen je een boete uitschrijven (of zoiets).





Die teams zie je niet meer rondlopen hier... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:



Als je nu dor de stad heen loopt dan wordt er weer lustig op afgepaft en ook naast de disco rookt men weer, maar officieel is het nog steeds verboden............ :jajaja: :jajaja:







bananacreek



Het feit dat er geen Marlboro en een paar andere duurdere merken meer te krijgen zijn komt door de onlangs getekende SIN TAX LAW.

Deze wet wordt op 1 januari 2013 van kracht en een aantal mensen gingen dan ook hamsteren (neem ik aan) zoals ook de Klootzak die het voor zijn grote broer koopt en dan opstuurt..........



Goedkopere sigaretten worden straks minder belast dan de duurdere merken maar worden na verloop van tijd tot het zelfde percentage SIN TAX opgetrokken.

Dus kun je hierbij wel aannemen dat er een aantal zaken zijn die een hele voorraad op tijd bestelden maar verstopten  deze voorraad om na 1 januari 2013 voor driedubbele prijs te kunnen verkopen.

Hetzelfde geld voor alcohol houdende dranken en bijvoorbeeld het normale BIER zou met P25 per liter extra worden belast.

Een Amerikaanse vriend van mij koopt altijd Beer na Beer direct van de truck, maar kan nu ook niets meer kopen..... :negatief: :negatief:



Ik ben naar TIMES Mercantile geweest (die hebben zo'n beetje de meest complete geimporteerde sterke dranken) en gevraagd: " Will you sell your old stock for the higher prices after Jan 1 2013?"

Antwoord: " MAYBE"................. :lachen: :lachen:





bananacreek