Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Citaat van: Ketelbinkie op dinsdag 25 december 2012, 15:47:21
Citaat van: bananacreek op dinsdag 25 december 2012, 12:23:20
Mensen die huis aan huis gaan om goodies op te halen (eisen)........... :lachen:

Nu lang niet zo als een jaar of 30 geleden waar je hele rijen kon zien wachten.......... :lachen: :lachen:

Ik ken een paar Chinese  :smiley-philippines: in Bacong waar men de hele nacht in de rij ging staan op December 24... :jajaja: :jajaja:

Normaal heb ik de voordeur van de woonkamer open staan en enkel de hordeur gesloten. Sinds een week of wat doe ik ook de houten voordeur dicht want het wordt me af en toe wel een heel erg beetje teveel steeds die zingende en banjo/gitaarspelende beggars aan te horen. Niet ben ik voor de buitenwereld zo gezegd niet thuis. De enkeling, een jong iemand of desnoods duo kan nog op een geldelijke beloning rekenen na uitvoering van...?

Als ze hier buiten in de buurt lopen te "zingen" dan heb ik een microwave detector en automatich is er een brownout in de bunker.............. :jajaja: :thumb: :thumb: :thumb: :happy: :happy:


Ketelbinkie

Citaat van: bananacreek op dinsdag 25 december 2012, 12:26:17
Natuurlijk is de kerk ook weer vertegenwoordigd en voor P50 mag je het hoofdje kussen van een pop (Lord Jesus) en daarna mag je weer zonden doen voor een jaar............. :thumb: :thumb: :happy: :happy:
Lijkt me een leuke bijverdienste, waar de belastingdienst in NL geen weet van heeft, voor de AOW-ers in de PH, voor 50 peso mogen ze mijn kale kop ook kussen. Salamat................

bananacreek

Citaat van: Ketelbinkie op dinsdag 25 december 2012, 15:54:58
Citaat van: bananacreek op dinsdag 25 december 2012, 12:26:17
Natuurlijk is de kerk ook weer vertegenwoordigd en voor P50 mag je het hoofdje kussen van een pop (Lord Jesus) en daarna mag je weer zonden doen voor een jaar............. :thumb: :thumb: :happy: :happy:
Lijkt me een leuke bijverdienste, waar de belastingdienst in NL geen weet van heeft, voor de AOW-ers in de PH, voor 50 peso mogen ze mijn kale kop ook kussen. Salamat................


Juist ja en ik heb besloten om morgen hetzelfde te doen...........ik hoop vele blessings te mogen doen want ik heb het geld nodig.......... :thumb: :thumb: :happy: :happy:

Wie wil er een afspraak maken als eerste klant?..... :kusxe8: :kusxe8: :kusxe8:



U kunt ook thuis bezocht worden tegen een fikse korting voor de 65+ser's

U kunt ook een besprenkeling met Holy SML  bestellen.......... :happy: :happy: :thumb: :thumb:


Kano

Hehehe, ik doe mee. Maar ze kunnen me alleen kussen daar waar de zon nooit schijnt.



:spank:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Ketelbinkie

Meer in de geest van: de katjes (persoonlijk heb ik een voorkeur voor de poesjes) in het donker knijpen, wat u bedoelt!!

Marinero

Citaat van: bananacreek op dinsdag 25 december 2012, 12:59:31

Naar de Noreco gebeld en die dweil on duty begreep eerst niet waar ik het over had en ik moest hem uitleggen dat de kinderen van de bewoners van de apartments onder de kabels aan het spelen waren en dat de draden dwars door de bomen liepen en al zijn de bomen de kortste weg naar de aarde dan nog zou iemand kunnen sterven als er iets fout zou gaan spewciaal met regen en om redenen temeer dat er een LPA op weg was en dat regen en wind niet uit kunnen blijven in de komende twee dagen.

Ik vind dat je nog positief en vriendelijk bent door zo'n 0 een dweil te noemen. Daarmee geeft je aan dat hij mogelijkerwijs nog een andere functie kan vervullen. Het is ongelofelijk dat de meest gevaarlijke apparatuur zomaar door een willekeurige malloot beheerd en onderhouden mag worden. Dat is het enge aan de Filipijnen maar dat maakt praktisch werken dan ook weer mogelijk. Als er straks een schoolklas verdampt onder die kabels is dat telefoontje natuurlijk nooit gebeurd, en zeggen ze in de krant "unfortunatley the local residents failed to inform the power company"

Safety first! After the holiday.. Ruikt het al naar crispy pata daar onder de kabels?

boomerang

Citaat van: bananacreek op vrijdag 21 december 2012, 13:17:48
Internet antenna van Hr. Boomerang naar de knoppen door typhoon Pablo



Hij zou misschien weer online komen na e 24 ste December maar nu wordt er ook PLDT aangeboden met een kleine schotel (of zoiets)....maar hij wil het eerst nog zien of dat goed zou werken........... :weetikniet: :weetikniet:




Ben sinds vanmiddag 26/12 na veel strijd eindelijk weer online  :applaus:








"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

gosternokke

 gefeliciteerd, :thumb:   Bepaald geen karwei voor iemand met hoogtevrees   :lachen:

bananacreek

Citaat van: Marinero op woensdag 26 december 2012, 09:24:54
Citaat van: bananacreek op dinsdag 25 december 2012, 12:59:31

Naar de Noreco gebeld en die dweil on duty begreep eerst niet waar ik het over had en ik moest hem uitleggen dat de kinderen van de bewoners van de apartments onder de kabels aan het spelen waren en dat de draden dwars door de bomen liepen en al zijn de bomen de kortste weg naar de aarde dan nog zou iemand kunnen sterven als er iets fout zou gaan spewciaal met regen en om redenen temeer dat er een LPA op weg was en dat regen en wind niet uit kunnen blijven in de komende twee dagen.

Ik vind dat je nog positief en vriendelijk bent door zo'n 0 een dweil te noemen. Daarmee geeft je aan dat hij mogelijkerwijs nog een andere functie kan vervullen. Het is ongelofelijk dat de meest gevaarlijke apparatuur zomaar door een willekeurige malloot beheerd en onderhouden mag worden. Dat is het enge aan de Filipijnen maar dat maakt praktisch werken dan ook weer mogelijk. Als er straks een schoolklas verdampt onder die kabels is dat telefoontje natuurlijk nooit gebeurd, en zeggen ze in de krant "unfortunatley the local residents failed to inform the power company"

Safety first! After the holiday.. Ruikt het al naar crispy pata daar onder de kabels?

Ja, ik ben vanmorgen naar het Noreco hoofdkantoor geweest en men was echt niet onder de indruk en nog erger de vrouw on duty beweerde dat ik er geen fluit van af wist en dat er de betrokken kabels de primary cables waren met 10 duizend volt............ :jajaja: :jajaja: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Toen draaide ze snel bij toen ik een het Marrokaanse woord G.....ver......mme naar boven liet komen en inderdaad zei ze na aan vraag aan haar collega: "Het is inderdaad de 69 duizend "supply lines" voor Dumaguete en de rest in het noorden".. :jajaja: :jajaja:

Tot nu toe is er geen flikker aan gedaan en als het morgenmiddag nog niet gedaan is dan gelijk naar Power91 "Jones Manaba" (Dumaguete Banat) en dan vraag ik voor een Ocular inspection en dan wordt de Noreco gekookt.... :lachen: :lachen:

Inderdaad, het zijn een stelletje schurfthonden om maar netjes uit te drukken want 69 duizend volt is toch geen kattenpis als er ook maar iets fout gaat en iemand hier wilde er al een steelbar op gooien:


bananacreek

Vervolg 69 duizend Volt ellende...........





Vanmiddag zat deze vrouw aan de achterkant van de apartementen heerlijk onder de 69 Duizend Volts Cables over haar huwlijk na te denken zo te zien... :lachen: :lachen: :jajaja:



Hoogstwaarschijnlijk niet wetende wat er boven haar hoofd hing............... :lachen: :lachen:

Had ik er heen gegaan en het haar verteld dan zou ze kunnen zeggen: "Mind your own busines Joe".......... :jajaja: :jajaja: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

"If you don't like the  :smiley-philippines: you better go home"............. :denk: :denk: :denk: :ikkeniebegrijp: :weetikniet: