Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Dit zou de beste Lechon Manok in Dumaguete city zijn......... :weetikniet:


bananacreek

Mensen die huis aan huis gaan om goodies op te halen (eisen)........... :lachen:

Nu lang niet zo als een jaar of 30 geleden waar je hele rijen kon zien wachten.......... :lachen: :lachen:

Ik ken een paar Chinese  :smiley-philippines: in Bacong waar men de hele nacht in de rij ging staan op December 24... :jajaja: :jajaja:








bananacreek

Natuurlijk is de kerk ook weer vertegenwoordigd en voor P50 mag je het hoofdje kussen van een pop (Lord Jesus) en daarna mag je weer zonden doen voor een jaar............. :thumb: :thumb: :happy: :happy:


bananacreek

Kon het niet laten, maar heb nooit het geduld om de camera op  Macro te zetten............. :ikkeniebegrijp:


bananacreek


bananacreek

Iets meer dan een week geleden (16 december) gerepareerd en dit is de main 69000 Volts supply van Dumaguete in de buurt van de bunker........... :jajaja: :jajaja:



Ok, klaar................ :applaus: :applaus:...?



Weer "In het lood"............... :jajaja: :jajaja: :lachen: :lachen:

bananacreek

Paar dagen geleden.......KABOEM............DE AARSCHOK............hier een sekonde en iemand in Bacong beweerde bijna een halve minuut (Belgische Minuut.... :lachen:)

Nu kwam ik er vandaag pas achter tijdens een inspektie van het mijnenveld dat de 69 duizend volt kabels bijna op de partywall lagen en één van de kabels zit een cm of vijf van een steelbar die uit de muur komt en die steelbar zou dan de stroom eventueel bij het aanraken  door een partywall systeem van meer dan 200 meter brengen........... :ripba8: :ripba8: :ripba8:

Open de gate 100 meter verderop en ........ :ripba8: :ripba8: :ripba8:
Maar ook de gate van de apartments zit aan dezelfde partywall............. :jajaja: :jajaja:
Waarom klagen die dan niet???................Oh ja...."It's a holiday today"........... :lachen: :lachen: :lachen:



Dat zijn zeer dikke draadjes die natuurlijk niet zo maar breken.......... :neeneenee:



Een honderd meter verderop bleek het hier het probleem te zitten....... :negatief:


Naar de Noreco gebeld en die dweil on duty begreep eerst niet waar ik het over had en ik moest hem uitleggen dat de kinderen van de bewoners van de apartments onder de kabels aan het spelen waren en dat de draden dwars door de bomen liepen en al zijn de bomen de kortste weg naar de aarde dan nog zou iemand kunnen sterven als er iets fout zou gaan spewciaal met regen en om redenen temeer dat er een LPA op weg was en dat regen en wind niet uit kunnen blijven in de komende twee dagen.

De knuppel beweerde dat zulks de zaak was voor de National Power Corporation, maar ik vertelde hem dat als wanneer de Noreco geen contact zou leggen met de NPC de manager van de Noreco morgen op de radio ter verantwoording zou worden geroepen en hij weigerde om zijn naam te geven waarop ik zei: "No problem bossing, I will find out tomorrow from your superiors"........... :jajaja: :jajaja: (zeker weten)

Tweede keer gebeld om 1700 uur en met een ander gesproken en weer loze beloftes gehad met als reden dat het een Holiday was vandaag...............(hier doet men niets voordat er doden zijn gevallen)..

Nu maar afwachten tot morgen en zelf naar het hoofdkantoor van Noreco gaan en daar blah...blah...blah doen..... :thumb: :thumb: :happy: :happy:


Ketelbinkie

Citaat van: bananacreek op dinsdag 25 december 2012, 12:11:22
Verpakking van 2,5 kg goed voor 139 porties tot nu toe.......



Nieuwe uitvoering...2,5 kg @ 72 porties............... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:



Als je dat om de andere dag eet, kan je haast een half jaar vooruit en komt het tegelijk je strot uit volgens mij. De vraag blijft natuurlijk staan of het na zoveel tijd nog net zo smakelijk is als bij de eerste hap, de onaangekondigde brown outs (die momenteel talrijker zijn dan me lief zijn, vergeleken met de periode voor Pablo, nog buiten beschouwing gelaten) zullen er ook geen goed aan doen; tenzij je een generator hebt.

Ketelbinkie

Citaat van: bananacreek op dinsdag 25 december 2012, 12:23:20
Mensen die huis aan huis gaan om goodies op te halen (eisen)........... :lachen:

Nu lang niet zo als een jaar of 30 geleden waar je hele rijen kon zien wachten.......... :lachen: :lachen:

Ik ken een paar Chinese  :smiley-philippines: in Bacong waar men de hele nacht in de rij ging staan op December 24... :jajaja: :jajaja:

Normaal heb ik de voordeur van de woonkamer open staan en enkel de hordeur gesloten. Sinds een week of wat doe ik ook de houten voordeur dicht want het wordt me af en toe wel een heel erg beetje teveel steeds die zingende en banjo/gitaarspelende beggars aan te horen. Niet ben ik voor de buitenwereld zo gezegd niet thuis. De enkeling, een jong iemand of desnoods duo kan nog op een geldelijke beloning rekenen na uitvoering van...?

bananacreek

Citaat van: Ketelbinkie op dinsdag 25 december 2012, 15:39:56
Citaat van: bananacreek op dinsdag 25 december 2012, 12:11:22
Verpakking van 2,5 kg goed voor 139 porties tot nu toe.......



Nieuwe uitvoering...2,5 kg @ 72 porties............... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:



Als je dat om de andere dag eet, kan je haast een half jaar vooruit en komt het tegelijk je strot uit volgens mij. De vraag blijft natuurlijk staan of het na zoveel tijd nog net zo smakelijk is als bij de eerste hap, de onaangekondigde brown outs (die momenteel talrijker zijn dan me lief zijn, vergeleken met de periode voor Pablo, nog buiten beschouwing gelaten) zullen er ook geen goed aan doen; tenzij je een generator hebt.

Soms koopt een andere blanke een gedeelte en ik?.............ik lust er wel pap van........ :thumb: :thumb: :thumb:
Probleem is de laatste potten appelmoes..........die verkrijgbaar zijn bij... :neeneenee: :neeneenee: hou je kop Klootzak want anders zijn die morgen uitverkocht.............maar ik eet het graag met appelmoes....... :happy: :happy: :happy: