Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

vvjoris

Citaat van: bananacreek op dinsdag 18 december 2012, 12:50:19
Een patat voor P59 (zonder senior citizens discount)..............

Vraag me toch even af wat een patat in  :nederlandsevlag: of  :belgiesmiley: nu kost............. :weetikniet: :weetikniet:

Een medium pak friet (echte  :belgiesmiley: frieten dus, geen 'patat', bij McDonalds, KFC en dergelijke weten ze niet wat frieten zijn) kost tussen de â,¬ 1.60 en 2.00 in België (de nieuwe frituur op de De Keyserlei in Antwerpen is 50 % duurder, je betaalt uiteraard mee aan de huur en het chique interieur) Het is beter naar de frietchinees te gaan ;..

Een medium friet zal wel zowat de dubbele hoeveelheid zijn in vgl met een McDo portie.
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

bananacreek

Citaat van: vvjoris op woensdag 19 december 2012, 04:33:08
Citaat van: bananacreek op dinsdag 18 december 2012, 12:50:19
Een patat voor P59 (zonder senior citizens discount)..............

Vraag me toch even af wat een patat in  :nederlandsevlag: of  :belgiesmiley: nu kost............. :weetikniet: :weetikniet:

Een medium pak friet (echte  :belgiesmiley: frieten dus, geen 'patat', bij McDonalds, KFC en dergelijke weten ze niet wat frieten zijn) kost tussen de € 1.60 en 2.00 in België (de nieuwe frituur op de De Keyserlei in Antwerpen is 50 % duurder, je betaalt uiteraard mee aan de huur en het chique interieur) Het is beter naar de frietchinees te gaan ;..

Een medium friet zal wel zowat de dubbele hoeveelheid zijn in vgl met een McDo portie.

Dank u beleefd voor het antwoord.... :hoedjeaf:

Ja, inderdaad je kan hier ook "frieten" krijgen in de Why Not maar dat is een zeer goede kwaliteit vergeleken met McDonalds & Jollybee, maar je betaald er ook een hoop voor.............. :jajaja: :jajaja:

Vroeger kostte een patat in Nederland een kwartje dacht ik? (jaren '60?)

Kan het niet vinden maar de Belgen hebben de frieten uitgevonden..................zie hier....

http://nl.wikipedia.org/wiki/Friet

Dan maar naar de FEBO?





Ik heb al bijna 13 jaar geen kroketten meer gegeten.............. :negatief: :negatief:

Zullen we ook een FEBO branch in Dumaguete krijgen?............

Je kunt hier nu wel koffie en chocolademelk krijgen in automaten voor P5 en zulke automaten waren er al in Nederland in de jaren '50..........

bananacreek


bananacreek


bananacreek

Voor een SANWA meter (YK360TRF) 3 prijzen.....P240, P1632 en P4995......... :jajaja: :jajaja: :lachen: :lachen:

Dit is in Polaris (Silliman st extension) en dat is nu toch wel de beste electrical hardware store in  Dumaguete met zeer redelijke prijzen... :thumb: :thumb:




bananacreek

220V-12V en zie ik voor het eerst hier maar daar kan je geen carstereo in huis op gebruiken vanwege de effects van de AC current en dan moet je weer een hoop extra hebben...........


bananacreek

Mother and baby?................. :neeneenee:



Help in de keuken van Why Not met de (blanke) pop en morgen is er een kerstparty en dan moeten ze een bevalling organiseren en ze stopte de baby onder de jurk om de bevalling te oefenen en ik zei: " Is het normaal dat de benen van het kind er eerst uit komen?"............ :weetikniet: :weetikniet:

Morgen er heen en wat foto's maken............ :jajaja:

Marinero

Citaat van: bananacreek op woensdag 19 december 2012, 12:13:48
Voor een SANWA meter (YK360TRF) 3 prijzen.....P240, P1632 en P4995......... :jajaja: :jajaja: :lachen: :lachen:

Dit is in Polaris (Silliman st extension) en dat is nu toch wel de beste electrical hardware store in  Dumaguete met zeer redelijke prijzen... :thumb: :thumb:





4995? meer functies dan een Fluke zeker?

bananacreek

Citaat van: Marinero op woensdag 19 december 2012, 13:54:38
Citaat van: bananacreek op woensdag 19 december 2012, 12:13:48
Voor een SANWA meter (YK360TRF) 3 prijzen.....P240, P1632 en P4995......... :jajaja: :jajaja: :lachen: :lachen:

Dit is in Polaris (Silliman st extension) en dat is nu toch wel de beste electrical hardware store in  Dumaguete met zeer redelijke prijzen... :thumb: :thumb:





4995? meer functies dan een Fluke zeker?

Ja, juist was ik even vergeten en dat was niet de YK360TRF dacht ik en ik had geen foto gemaakt.... :stomstomstom: :stomstomstom:

bananacreek

AARDSCHOK...BIG ONE...VAN EEN SEKONDE...BEGINT DE ELLENDE WEER VERDOMME........ :negatief: :negatief: