Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek


bananacreek

.

De senate omkopen met het geld uit de collectezakken?........ :weetikniet: :weetikniet:


bananacreek


bananacreek


Ketelbinkie

Citaat van: josv op vrijdag 14 december 2012, 11:40:56
Citaat van: Ketelbinkie op vrijdag 14 december 2012, 06:06:31
Het aantal keren dat ik een onparlementaire verwensing uitte als reactie op het wangedrag in het verkeer van een tricycle driver is de 1000 al ruimschoots gepasseerd. Maar ja als LTO alles maar op zijn beloop laat maar straks na 1.1.2013 natuurlijk wel volledig is gefocust op het dragen van een helm, blijft de verkeersonveiligheid veroorzaakt door de tricycle bestuurder een bron van ellende. Maar daar zit de PH overheid weer niet mee. Daarom beter safe dan sorry, zeker als je je met een 2-wieler verplaatst.

Nou nou, laat die jongens nou gewoon 'n paar peso verdienen. Ze horen bij het straatbeeld in de PH en voldoen aan een grote (goedkope) behoefte voor de lokale bevolking. Hun verkeersgedrag kan je uiteraard in twijfel trekken maar je kan er ook rekening mee houden.

We kunnen niet allemaal vervoerd worden in een dikke hillux waarvan de bestuurder meestal niet eens weet dat ie knipperlichten HEEFT  :happy2:
Ik zal de laatste zijn om het brood van een tricycle driver uit zijn mond te stoten. Na zoveel jaar in de  :smiley-philippines: weet ik dat op het moment dat er tricycle in de buurt is (zelfde rijrichting of tegenovergesteld) je nog meer op je qui vive moet zijn. Ik vind het echter te simpel door de bocht om het wangedrag (oftewel de gewoon schijt hebben aan alles mentaliteit) goed te keuren dan wel te accepteren. Alleen al om het gezeur met PNP en/of tegenpartij probeer ik een aanrijding (al sta ik verkeerstechnisch gezien in mijn recht, wat heet in de  :smiley-philippines: als kano) te voorkomen. Tot dusver is me dat aardig gelukt. Behalve dan die ene tricycle op de boulevard in Dumaguete die, een paar jaar geleden, zo nodig toch te weinig afstand hield en bij plotseling remmen van mij met het voorwiel van zijn motorbike tegen mijn achterbumper opknalde. De pick up had amper een schrammetje maar de voorkant van de motorbike was dusdanig verfrommeld dat verder rijden onmogelijk was. Mijnheer (de tricycle driver) wilde direct geld zien van me, maar we kwamen er al heel snel achter dat de tegenpartij geen verzekering, geen rijbewijs enz. had. Nog voor de politie kon arriveren was ie al gevlogen, wat best knap kon worden genoemd gezien de staat van de voorpartij van de motorbike.
Geloof me of niet, het liefst zou ik slechts een dag lang in zo'n ouderwetse Nederlandse zandkieper willen rondrijden, lekker hoog op de wielen en met voor- en achterbumpers waar je U tegen zegt. Aan de zijkanten kan zelfs een "blinde" nog geen schade aanrichten. Maar goed we dwalen weer af.

bananacreek

Stardate: 123456.2  derde kwadrant  URANUS:

Heb zojuist contact gehad met Hr. Boomerang via interstellar radio (cellphone) en het gaat uitstekend met hem desondanks dat hij pas gister weer stroom in huis had.
Internet gaat worden hersteld in die buurt op 24 december.................. :jajaja: :jajaja:


bananacreek

Heren Toilet Dumaguete public market:...................... :applaus: :applaus:

Het op de juiste maat afscheuren van het (government) toiletpaper voor de klanten..(van een grote rol zoals we ook in de disco hebben)........(iedereen krijgt dezelfde maat... :jajaja: :jajaja:)
Dus geen discrimminatie zoals: "Ok Joe, you can get two sections, or you bring your own? So what will it be?"



Die man die daar naast staat heeft behoorlijk last van spataderen zo te zien?....... :weetikniet: :weetikniet:

Ik heb eigenlijk nog nooit rose of paarse of rood toiletpapier gezien.........toch even Googlen....... :jajaja: :jajaja:

Toch wel.............. :thumb: :thumb: :happy: :happy: :happy:







bananacreek


bananacreek


bananacreek

Daar in die omgeving kan het gevaarlijk zijn............ :jajaja: :jajaja: :negatief:



Maar hier is er een ander verhaal:

http://www.visayandailystar.com/