Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Wat bedoelen ze met Monetization?



Ga ik geld ontvangen?:............ :thumb: :thumb: :thumb:

Welke video?

Ga ik Cecil B. de Klootzak worden?


bananacreek

Nieuwe Mc Donald's binnen een maand uit de grond gestampd........(gebouw bestond al, oude Cang's)........ :thumb: :thumb: :thumb:


bananacreek


Kano

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

bananacreek

Ok, even zo snel mogelijk..........heb weer honger......... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Op dinsdagmorgen begon het hier om ongeveer 07.40 rustig te regenen en de timmerlieden kwamen om 08.00 opdagen om de zaak zoveel mogelijk voor te bereiden, maar dan alsnog kon er niet veel worden gedaan naast de zandzakken en alles wat rond zou kunnen vliegen vast zetten.......... :jajaja: :jajaja:

Natuurlijk:





Gate 2


Gate 3


wordt vervolgd:

bananacreek

Citaat van: Kano op zaterdag  8 december 2012, 14:16:21
Je wordt nog beroemd Creek. Op weg naar een Oscar?



Wow,.....de OSCAR voor Kloootzakken?............... :thumb: :thumb: :happy: :happy: :happy:


bananacreek

Ok, nu komt het............ :jajaja: :ikkeniebegrijp:

Dit stond in de krant [ landfall Negros 08.00 uur].......... :jajaja: :jajaja:

Maar op dinsdag 14.00 uur zag ik de PAGASA 13.30 Sat. Pic en toen lag het oog van Pablo ergens boven Bukidnon en boven Bohol was het niet rood/oranje gekleurd, maar boven Cebu city en omgeving was het weer rood/orange....

Kon de foto niet opslaan want ik was in de disco op dat moment (technische problemen)




bananacreek

In het begin van de middag stonden mensen op de Boulevard te kijken naar de branding en die hebben waarschijnlijk nog nooit golven van 8 meter gezien zoals ik ik zag op een keer in de jaren'50 tijdens een storm in Wijk aan Zee....daar heb ik één keer in mijn leven de branding bevroren gezien en ik dacht dat dat ook in de jaren '50 was toen ik nog been zeer jong Klootzakje (in opleiding) was.........





Toen ik did zag dacht ik: "Dat is alles voor een supertyphoon?"....... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:


Vanuit de disco ging ik naar Lee Plazaa om wat te bekijken en toen besloot ik terug te gaan naar de disco om de zandzakken daar te bekijken en toen ik 100 meter van de Boulevard of Broken Dreams liep begon het plots enorm te regenen met zware windstotoen en ik besloot om naar de public markt te lopen waar mijn motoer stond geparkeerd.

Toen naar huis "gereden" en elke keer zware windstoten op de kruispunten en uiteindelijk toch thuis gekomen maar vraag me niet hoe want al het verkeer was in paniek............ :jajaja: :jajaja:

Thuis aangekomen om ongeveer half vijf en dus nog een anderhalf uur voor het donker en toen werd het water gewoon door de window "shutters" geblazen en moest ik in tierende ronddraaiende windstoten (en niet zulke kleintjes) proberen om de zaak met plastic af te dichten en dat was zeer moeilijk en het werd steeds donkerder............. :negatief: :negatief:
Wat een ellende......... :jajaja: :jajaja:


bananacreek

Later kreeg ik de vraag waarom ik alles afdichtte en ik vertelde de man dat het water werd dwars door de window-shutters geblazen en op de beneden verdieping is dat geen probleem met tegels maar de bovenverdieping heft laminaatvloer en mag niet al teveel water hebben.............

De man vertelde mij (Amerikaan) dat je een raam of wat dan ook moet openlaten aan twee kanten van het huis om de wind door te laten want anders zou je kans hebben dat je huis omhoog gaat ( 6 ton of zoiets?)... :ikkeniebegrijp:

Maar toen dacht ik wat ik op Discovery en tv had gezien dat wanneer er in de USA een Hurrican nadert me alle winkels en huizen volledig afdicht met plywood en wat dan ook.........zo waarom hier niet met een typhoon?...... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Men moet er wel rekening mee houden dat deze Plablo de eerste directe typhoon was na Sendiong met een direct hit op Dumaguete, want "Ruping" zoals we die hadden meegemaaktin 1991 of zoiets, was de staart van die typhoon die hoger over Negros streek............

We hebben hier dus maar zeeer weing ervaring met directe typhoons en ook de bomen zijn er hier niet zo sterk als in
gebieden waar veel mtyphoons komen.....

bananacreek

Toen kon ik alleen maar één ding doen en dat was afwachten en rondes maken en wat een lawaai van gierende winden met regen en vliegende voorwerpen in de buurt.

De regen: Lang niet zoveel zoals er werd gedumpt op 17 december 2011 tijdens Sendiong.
Bij lange niet, maar dat weet je natuurlijk niet voorruit en veel mensen rekenden op extreem zeer veel regen dit keer gepaard met hevige windvlagen....

Maar kijk nu de storm begon hier  op dinsdag om 16.02 uur en NIET de volgende dag (woensdag) om 08.00 uur
Dus had Pablo de vroege bus genomen of een Intercity trein?........... :denk: :denk: :weetikniet: :ikkeniebegrijp:

Ok, toen tekste een Amerikaan dat hij op de radio had gehoord dat (was toen ongeveer 19.15 uur) het ergste voorbij was en toen dacht ik: " wat ben je nou aan het doen Klootzak? Je hebt 6 batterijen in de koelkast (langere levensduur) en een radio in de garage"............. :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Toen de stoute schoenen aangetrokken en de radio uit de garage gehaald en er was nog maar één station in de lucht en dat was DYEM-FM met Eli Dejaresco achter de mic en die stond in contact met government agencies en toen werd er verteld dat de "eye" van Pablo een paar km ten zuiden van Dumaguete was en dat Pablo nu naar het westen op weg naar Palawan zou moeten zijn en inderdaad om ongeveer 20.30 werd het allemaal minder en om een uur of tien kon je de sterren zien in het oosten.............