Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek


bananacreek


bananacreek


bananacreek

Rejoice.......Bosch dealer....sales display

De eigenaar was net terug  van een reis aangeboden door Bosch............. :happy: :happy:




boldy

Citaat van: bananacreek op dinsdag 27 november 2012, 13:16:22
Ok, geef me nu de lucifers dan steek ik de brander aan............ :jajaja: :jajaja: :lachen:



Vroeger werden de zeebrapaden geschilderd maar er bleek geen enkele verf bestand tegen de tropenzon die het asfalt/beton erorm heet maakte.........

Nu wordt er een kunstoflaag "geplakt"





kijk aan,ze lopen daar echt niet achter op zulk gebied zie ik. hier plakken ze ook strepen op de weg (niet overal spuiten doen ze nog steeds meer)
het leven is net een lul keihard en veel te kort

bananacreek

Voorheen werd dat met de hand geschilderd maar er bleek geen enkele verf bestand tegen het tropenklimaat en nu voor het eerst doen ze het met plakken en ik weet niet hoe men dat in Cebu of Manila doen.

Inderdaad Dumaguete bouwt............ :thumb: :thumb: :thumb:


bananacreek

De feestverlichting


Demontage van de feestverlichting en vroeger had je zulke hoogwerkers hier niet en nu worden ze veel gebruikt.. :thumb: :thumb:



Jaren '80 en nu een zeer groot verschil................. :jajaja: :jajaja:

Dit was er ook nog niet in 1978.......... :neeneenee: :neeneenee: :ikkeniebegrijp:


yepyep

Meneer Creek, gewoon een vraag uit interesse; wanneer was het internet in opkomst in Dumaguete?

bananacreek

Maar de nieuw gelegde betonwegen zijn hier over het algemeen slecht en goede stukken asfalt kom je weinig tegen tenzij in Banilad Bacong voor een kilometer en ook i het zuiden Siaton en Sta Catalina, en nu is het suiker harvest seizoen weer open en wordt de zaak weer aan puin gereden.............






bananacreek

Citaat van: yepyep op woensdag 28 november 2012, 12:23:18
Meneer Creek, gewoon een vraag uit interesse; wanneer was het internet in opkomst in Dumaguete?

Allereerst noemt u mij niet meneer maar gewoon Klootzak........ :jajaja: :jajaja: :hoedjeaf:

Zeer goede vraag natuurlijk.......  :thumb: :thumb:

Ik heb hier in de bunker internet sedert het jaar 2000....toen draaide ik eerst met Mozcom inbelkaarten (P100-10 uur,en toen kon je downloaden met een snelheid van ongeveer 2kbs... :lachen: :lachen: :thumb: :thumb: :happy: :happy:...later met Globe Dsl (ongeveer 2006?...) en dat was een stuk beter.

Daarvoor moest ik naar een internet cafe downtown (Manson Internetcafe) met Mozcom als internet provider en dat begon in de jaren 94-96 (dacht ik) en toen was de prijs @P30 per uur...............

Nu heb ik downloadsnelheden (afhankelijk van de situatie) tot 460kbs en dat is voor de provincie niet gek met een 3MB connection (natuurlijk nooit vergelijken met  :nederlandsevlag: en  :belgiesmiley:........)

Maar in de eerste paar maanden behoorlijke problemen met Globe


Maar nu geen enkele klachten sedert een aantal maanden.. :thumb: :thumb:, maar waar ik woon nog geen 5Mb dsl aansluitingen.. :negatief: