Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

boomerang

Citaat van: yepyep op dinsdag  1 maart 2011, 15:12:43
Ik weet niet of je dat positief of negatief bedoeld Boomerang :)

Maar als een slof marlboro hier 370 pesos kost (grofweg 5 euro) en een slof in Nederland dus 52 euro kost dan tel uit je winst.







Positief bedoeld want dat riekt naar handel. Als Bananacreek nog even de verzendkosten naar  :nederlandsevlag: vermelden wil dan kan het los want in feite kosten ze in  :nederlandsevlag: meer dan â,¬52 per slof daar er 190 stuks in een slof zitten en in de sloffen hier 200 stuks.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

boomerang

Citaat van: bananacreek op dinsdag  1 maart 2011, 15:20:54
Citaat van: yepyep op dinsdag  1 maart 2011, 15:12:43
Ik weet niet of je dat positief of negatief bedoeld Boomerang :)

Maar als een slof marlboro hier 370 pesos kost (grofweg 5 euro) en een slof in Nederland dus 52 euro kost dan tel uit je winst.

370 pesos en niet 287? Morgen even navragen want ik ben het vergeten

Een slof 'Marlboro' kost hier in Valencia nu op de markt 300 pesos ze zijn in januari iets duurder geworden.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

yepyep

Ja, ze zijn inderdaad ook voor minder te krijgen. Iets van 290 pesos hier in Manila.
Vind ze hier ook lekkerder smaken en rook ook meer lokale marlboro's dan buitenlandse marlboro's als ik deze in mijn bezit heb.

Zij het niet dat ik morgen ga stoppen met roken.


bananacreek

@Boomerang: Als Bananacreek nog even de verzendkosten naar   vermelden  

Per slof aangetekende luchtpost 400 pesos naar Nederland.
Naar Friesland ongeveer hetzelfde dacht ik? :atyourservice:

Stuur je meer dan ☺ één slof tegelijk aan hetzelfde adres dan rookt de douane de rotzooi op (wordt niet vernietigd hoorde ik een keer, is dat correct?)

bananacreek

@Yepyep: Zij het niet dat ik morgen ga stoppen met roken.

Wens u alle sterkte toe :thumb:

yepyep

Citaat van: bananacreek op dinsdag  1 maart 2011, 15:32:41
@Yepyep: Zij het niet dat ik morgen ga stoppen met roken.

Wens u alle sterkte toe :thumb:

Dank u! Hoop het niet nodig te hebben  :biggrinn:

disnoke

"Officieel" worden de goederen vernietigd maar elk dag sleuren die wel wat mee naar huis.  Verkopen op het internet is niet aan te raden want illegaal omdat ze geen taksbandjes hebben.

Elke keer dat ik terugkom heb ik wel een heel pak mee en tot dusver nog nooit controle gehad en dan rook ik een maand 2-3 ervan, tel uit je winst.  Slechts éénmaal problemen gehad in manilla daar hadden ze op de scan gezien dat ik veel sigaretten meehad en wouden ze waarschijnlijk ook wat in beslag nemen, daar heb ik me gelukkig uit kunnen bluffen

klootzakken (voorheen Jens)

ik meende dat een slof marlboro in de fils gekocht fliptop en verzenden naar  :nederlandsevlag: op 6,35â,¬ kwam. heb er al veel naar hier gehaald.
super handel , tot ik overmoedig en in halig werd haha toen stuurde ik in 1 maal 3 omkartons op . uiteraard naar 3 verschillende adressen in ned.
ik kreeg keurig netjes een brief van de dauane , de handel was onderschept en zogeheten vernietigt, ook was justitie op de hoogte gesteld .
pech peuken kwijt en centen weg . het eenige wat ik er mee berijkt heb is dat ik nu een code voor mijn naam heb , dus alles wat ik nu opstuur wordt dubbel gekontroleert. dom dom dom . zelfs 1 slof word nu al bij mij in deslag genomen.

jens.......

grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

bananacreek

@Jens: zelfs 1 slof word nu al bij mij in deslag genomen.


Begrijp het van de meerdere sloffen op naam van één persoon, maar met het versturen van één slof per keer en een paar dagen of weken daarnaa een andere slof ging toch prima vanuit hier :ikkeniebegrijp:


Amice

Als matswerk zal het nog wel lukken maar als handel forget is, de belastingdienst duld geen concurrentie.

Overigens is die handels illusie bij deze ook aan diggelen want de belastingdienst leest hier ook mee.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent