Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Ketelbinkie

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op dinsdag 13 november 2012, 19:25:11
Nike is een marketing instrument.
Deze zin zegt alles. Enig idee hoeveel Nike aan marketing en sponsoring uitgeeft om #1 te blijven of te worden? De diehard Nike fan zal nooit Nike schoenen kopen voor 35 euro of minder. Je kan toch moeilijk gaan opscheppen met Nike schoenen die maar 35 euro hebben gekost! Ik en velen met mij doen niet niet mee aan die hype en gekte. Sterker, persoonlijk ben ik helemaal niet gecharmeerd van zo'n type schoen, maar dat even terzijde. Maar door Nike zelf gedistribueerde schoenen gaan echt niet voor 35 euro over de toonbank, anders zou het bedrijf binnen een jaar failliet zijn.

O.B.Bommel

#8071
Citaat van: Ketelbinkie op woensdag 14 november 2012, 04:34:28
Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op dinsdag 13 november 2012, 19:25:11
Nike is een marketing instrument.
Deze zin zegt alles. Enig idee hoeveel Nike aan marketing en sponsoring uitgeeft om #1 te blijven of te worden? De diehard Nike fan zal nooit Nike schoenen kopen voor 35 euro of minder. Je kan toch moeilijk gaan opscheppen met Nike schoenen die maar 35 euro hebben gekost! Ik en velen met mij doen niet niet mee aan die hype en gekte. Sterker, persoonlijk ben ik helemaal niet gecharmeerd van zo'n type schoen, maar dat even terzijde. Maar door Nike zelf gedistribueerde schoenen gaan echt niet voor 35 euro over de toonbank, anders zou het bedrijf binnen een jaar failliet zijn.
En de laatste mode willen hebben. Ik begrijp er niks van want ik zie het verschil niet. Maar dat ik ze voor 40 euro kan kopen is juist omdat de echte liefhebbers daarmee niet kunnen pronken omdat ze "uit de mode" zijn en ze laten liggen. De vette winst is al gemaakt bij de mode, de rest kan er dan goedkoop uit.
Die outlets zijn overigens alleen maar goedkoop als je daarvan de aanbiedingen koopt, voor de rest is het the same story als de rest van de zgn. sale.
Sommige merken zijn inderdaad beter van kwaliteit. Ik ben tamelijk trouw aan mijn FUBU-shirts, die verslijt je nauwelijks. En..... tegenwoordig bij Lee Plaza te koop. Eerlijkheidshalve moet ik eraan toevoegen dat het zo ongeveer het enige merk is wat ik in mijn maat kan kopen.
Mijn zwager vindt het niks, zijn te warm en te dik, maar merkschoenen... die wel (zie mijn laatste verhaal van Dumaguete Bommelstein deel 26)
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

bananacreek

13.20 (ongeveer) earth-tremor ongeveer 10 seconden maar de timmerlieden nvoelden niets terwijl op de bovenverdieping alles stond te schudden......... :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:

Dat zijn dingen die ik haat op de :smiley-philippines:...je weet nopoit wanneer en hoe sterk............ :negatief: :negatief:

gosternokke

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op dinsdag 13 november 2012, 22:20:58
Citaat van: gosternokke op dinsdag 13 november 2012, 20:43:51
Welja ,ook de dure merken laten hun spullen vandaag de dag, gewoon in China maken.  Men vrouw kocht in een dure winkel een das van het bekende merk Burberry.     Ik kijk thuis op het label wat er in genaaid zit en daar staat gewoon op Burberry, made in China.

Kost dus geen drol om te maken, maar tis wel een Burberry dus toch een dure das.
Ook een vrouw die van de merken is? Aziatisch virus lijkt het. Gedeelde smart is halve smart maar het is een drama. Ik krijg ze niet uitgelegd dat een verdubbelde prijs min 40% korting GEEN koopje is alleen omdat er SALE op staat. Heeft iets met hersenhelften te maken heb ik mij laten vertellen.

Ze worden al opgewonden bij de etalage of uithangbord.
Nou mijn Nikes komen zelden boven de 40 euro, ik weet toch niet of het een oud model is. Is dan wel uitverkoop in de outlet, maar dan ECHT!


Het levert ook wel wat op  dat merkenvirus.  laatste keer dat we terugvlogen naar Amsterdam een heleboel van die Louis Vuitton tassen van Greenhills meegenomen.  Dat zijn dan wel neppers,maar van hele goede kwaliteit.  En die gingen in  :nederlandsevlag: grif van de hand aanvriendinnen en aanhang.

We hadden ook nogal wat setjes echte parelkettingen en parelarmbanden meegenomen.  En wat denk je de echte parelsetjes, waren 3 keer moeilijker te slijten dan de nep L V tassen.

  Sommige pinays :  ,, Ja ik vind ze wel heel mooi die parels en  niet duur.    Maar er staat geen merk op ,,     :lachen:
  Ja helaas een simpele parelvisser in Palawan heeft nou eenmaal geen merk
  dus een merkje is belangrijker dan of het echt of nep is  .

  Maar ook de  :nederlandsevlag: jeugd kan er wat van, wat merken betreft. Heb 3 kinderen uit een eerder huwelijk ,die al tussen de  20 en 30 jaar zijn , 2 ervan zijn nog steeds helemaal merkengek,  Eentje is er net als mij ,geef niks om merken.

bananacreek

Het ging niet speciaal om NIKE te kopen maar die stonden daar toevallig en was de goede maat (met sokken)

Voor vele jaren kon je hier alleen maar "enkelsokken" kopen en dat zijn rotdingen want de sokken zakken snel af.... :negatief: :negatief:


Maar nu verkopen ze "normale" sokken in vele kleuren merken............. :thumb: :thumb: :happy:

bananacreek


bananacreek

Goed weer zo te zien voor de bergen morgen om de NIKES uit te testen en de trouw van de andere Dj om 1500 uur waar ik als sponsor gevraagd ben........en hij noemt me nu al DADDY.......en ik zei: "You better call me LOLO BUANG"... :lachen: :lachen:

Een paar maanden van nu: " Lolo Buang, I need to borrow money from you and I will pay you back whenever I have extra money"................... :jajaja: :jajaja: :lachen:


bananacreek

Deze keer leuke bloemkool @ P120/kg

Vaak is het rotzooi

Dit komt nu meestal uit de bergen van Valencia


bananacreek

Carrots in a carton, nog nooit gezien..........en dat maar als huwlijks cadeau geven?........ :weetikniet: :weetikniet:


bananacreek