Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Citaat van: gosternokke op dinsdag  6 november 2012, 18:04:59



Ik heb dan de rondvormige stenen gebruikt, daar die ander niet voorradig waren, maar aan kosten van stenen was ik minder dan 1000 pesos kwijt.

Hoeveel ik aan labour kwijt was is moeilijk te zeggen.   De contruction worker deden om de paar dagen een stukje, ander kregen ze last van kloven in hun vingers   ( matapang yung cemento sabi nila ) 

Ongeveer P350 per vierkante meter hier.......

bananacreek

Citaat van: gosternokke op dinsdag  6 november 2012, 18:29:11
Citaat van: bananacreek op dinsdag  6 november 2012, 13:55:33
Al jaren is dat nooit gerepareerd............





Aan de binnenkant hebben ze wel wat gerepareerd een aantal jaren geleden maar NIET geprobeerd in de originele staat te brengen.... :negatief: :negatief:


nou als die stenen nog onder aan die toren liggen , is het een fluitje van een cent om ze terug te metselen.  Zoals het nu is met een gat in de toplaag , word het alleen maar groter dat gat.

Als die stenen er niet niet meer zijn heb je wel een probleem, het zijn namelijk blokken koraalsteen, waar je niet makkelijk meer aankomt.   

Vaak kiezen ze dan voor een :smiley-philippines:  oplossing een dot cement in het gat.  Histories onverantwoord, maar ja alles beter dan een gat.

   In de tijd dan zo een toren werd gebouwd werden die koraalsteen blokken geselekteerd, de hardste voor de toplaag , de zachtere exemplaren voor binnen.

  Die kennis van koraalsteenblokken is helemaal verloren gegaan vrees ik.


Nou nee, ze kunnen worden geimporteerd vanuit de bergen in Tanjay hier want hier in de buurt van het Enge pad is er volop koraalsteen............... :thumb: :thumb: :jajaja: :jajaja:

Kwestie van hakken of zagen of wat dan ook en dan lopen en laden want het is een paar honderd meter van de "openbare weg"........

[yt=640,505]N7HWquphGfo [/yt]





Puur koralsteen

bananacreek


bananacreek

Fiesta Kermis (Carnival) weer op komst...........maar ik kom daar nooit want er worden teveel mensen neergestoken en beroofd........ :jajaja:



bananacreek

Deze motorist kwam van een koude kermis thuis?

Moest links af maar verkeerde timing........ :shots: :shots: :drunk: :drunk: ..........en raakte de waterleiding voordat hij onder de bike in de canal langs de weg kwam.




bananacreek

Citaat van: bananacreek op dinsdag  6 november 2012, 14:09:07
Was een paar weken achtereen naar de bergen geweest en vond vandaag uit de de echtgenoot van een vroegere huishoudster mij met de bolo wil onthoofden.....omdat hij jaloers zou zijn........ :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:.. :jajaja: :jajaja: :ripba8: :ripba8: :ripba8:

Hij had net vorige week P600 geleend van mij en ik had hem een hamer en twee slijpschijven gekocht.......

Je doet je best om die mensen te helpen maar je krijgt minimaal een schop onder je kont als dank...... :jajaja: :jajaja:

Dan maar voorbereiden?

Moet er binnen een paar dagen weer heen............sayonara?...auf wiedersehn?...hasta la vista?..I'll be back.... :weetikniet: :weetikniet: :hoedjeaf: :hoedjeaf:



Oftewel ...Going in style?.............Dj coffin design....... :thumb: :thumb:



ABU SAYAF werk?................. :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:





Morgen naar de bergen en dan is het mijn beurt om te sterven ?

Heb de pepperspray maar in de tas gestopt...je weet nooit hoe een bolo rolt...........





http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/3301468/2012/08/15/Ontvoerde-Ewold-Horn-in-handen-van-terreurgroep.dhtml

bananacreek


gosternokke

  Misschien dat koraal steenblokken op andere eilanden zoals palawan dan wat moeilijker zijn aan te komen op op  Negros.

Was paar maande terug op Fort Cuyo en daar hadden ze alle gaten, met beton opgevuld, wegens gebrek aan koraalsteen   :ikkeniebegrijp:

  Maar misschien was het ook wel een kwestie van gemakzucht  :weetikniet:

 




bananacreek

Citaat  Maar misschien was het ook wel een kwestie van gemakzucht

Daar ben ik het helemaal mee eens want ook in de toren hier was de restauratie zeeeer slecht afgewerkt door amateurs en niet door restauraters............