Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

#7840
HYDRO-POWERPLANT............ :jajaja: :applaus: :lachen:

Dit water is een "aftap" van mijn project in 1998 en is ongeveer 50 m van de well op de top an de heuvel








Hier wordt water energie omgezet naar electriciteit............... :lachen: :lachen: :jajaja: :jajaja:


De turbine (SIEMENS) met een fietswiel.............(500 Mw?)............. :lachen: :lachen:


Dit idee is niet van mij, maar ben van plan om de houten as met SS-pijp te vervangen en de "riemen" van dikker format en de "V-schijven" met gietstalen schijven die ik nog op zolder heb hier en dan ook met lager-blokken.

Het "schoepenwiel" met sardineblikjes staal wat ik wil vervangen met GI-No.16-18 plaat.




De eigenlijke Generator........... :thumb: :happy: :happy: :lachen:


De "verdeel-as"............ :lachen: :jajaja:


Lagers door water gesmeerd (pvc pipe)........... :thumb: :thumb: :thumb:




Dak van het distributiecenter.........


220V output............. :thumb: :lachen: :happy:..........charging now cellphone battery.. :thumb:


Wat doet die Klootzak daar nou weer? Die had toch bij de apen moeten zijn?


Daar is nog een hoop werk te doen..............goed dat ik niet meer in de WAO zit?

bananacreek

Het Enge pad als je geen schoenen aan hebt in de regen......... :negatief: :negatief:


bananacreek

#7842
De P.E. (1") waterpipe gaar over de vallei naar het huis op de achtergrond (de psychiatrische inrichting voor Klootzakken) en verder naar de tank (200m verderop) em met als eindpunt de elementary school van sitio Kanghatap.










bananacreek


Kano

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

xav

Citaat van: Kano op zondag 21 oktober 2012, 13:57:11
Creek, hoe doe jij dat met die concrete expoxy?

wil ik ook wel es weten... ik wil een regenput aanleggen in de toekomst, kan het daarvoor ook gebruikt worden...?

bananacreek

#7846
Citaat van: Kano op zondag 21 oktober 2012, 13:57:11
Creek, hoe doe jij dat met die concrete expoxy?

Wel ik had iets anders in gedachten voor het afdichten van korte scheuren en lekken en dan toch maar even met een rotgang naar de garage om een foto te nemen............

Dit ga ik gebruiken voor de concrete tank in de bergen:
Handen natmaken (nee nog niet de borst, dat komt later)
Daarna de nodige hoeveelheid afsnijden en goed kneden totdat het materiaal een soepele massa is met dezelfde kleur
Daarna de scheur natmaken en opvullen en druk uitoefenen door een "blok" of wat dan ook te plaatsen.(in dit geval omdat er waterdruk in de tank is).
Dit spul werkt ook ONDER water.
NIET te lang wachten want dan wordt het hard, dus je hebt maar een paar minuten..........
Ik heb het voor het eerst een jaar of vijf geleden gebruikt omdat water onderuit de wc pot kwam en ik stond er verbaasd van te kijken hoe goed het werkte en tot nu toe is het mooi droog en je kan het met de vinger mooi om de wc pot insmeren.

Nu naar de garage maar ik ben bang in het donker..............

Ok, niets gebeurd............ :happy: :happy: :happy:

Dit is het spul van Pioneer




De blikken met epoxy wordt meer gebruikt zoals aangegeven in de onderstaande link:



http://www.hellotrade.com/republic-chemical-industries-philippines/concrete-epoxy.html

bananacreek


bananacreek


bananacreek

Buglasan feest afgelopen.........Freedom Park

Ook een stuk of tien stands met live bands & disco op de boulevard of broken dreams......... :thumb: :thumb: