Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Rit naar de bergen per habal-habal op 14 october 3012

In Tanjay aangekomen stonden er een stuk of vier habal2 en ik mkoos er eentje uit en dat was een nieuwe Chineese motor. (vergeten een foto van te maken na de ellendige rit.
Vertrektijd 16.45, eta: 18.30

Op de vlakke weg ging het allemaal goed en alleen na de suikerrietvelden ging het omhoog en toen bleek dat de man met zijn nieuwe motor geen enkele ewrvaring had want hij reed in de derde versnelling soms de heuvels op en had geen juist toerental meer en kwam stil te staan en de motor wilde niet starten en toen adviseerde ik hem om allereerst het grote licht uit te schakelen zo dat hij meer amperes kon trekken uit de accu.

Bij een afdaling gooide hij de versnelling vlak bij het einde plotseling in de eerste versnelling en sloeg ik zwaar met mijn kippenborst tegen zijn rug en de reacties waren in het Nederlands want ik kon niet tegen de man tekeer gaan want hij wist waar mijn wagen in Tanjay city stond geparkeerd .....

Hij gaf de weg de schuld en ik zat achter hem en keek naar onze Lieve Heer en wees met mijn vinger naar het hoofd van de driver dat hij de schuldige was.

Vier maal omver gegaan en dan moet je proberen om weg te springen want als je onder de motor en uitlaar komt dan worden je benen frikandellen en als er nog een steen tussenzit het je een gebroken been.

Ik heb heet wat ritten meegemaakt en ben heel wat gewent, maar dit was de meest ellendige rit en voor op een leeftijd van bijna 66 jaar doe ik het niet gek.

Heb er een kapotte grote teen van overgehouden met een behoorlijke infectie.

Toen ergens in Pal Ew stopte iemand hem en vertelde hem dat er drie passagiers stonden te wachten om naar Tanjay downtown te worden gebracht, en toen dacht ik: "Die hebben kans om gelijk naar de begraafplaats of ziekenhuis te worden gebracht"

Bij aankomst was het al 19.00 uur en ik hoorde later dat de reden dat de weg zo slecht was omdat de dienstdoende pay-loader (of zoiets) van de weg was gerold en er geen groot materieel naar die plaats kan worden gebracht voor salvage.

[yt=640,505]zzuTyys0pZM [/yt]

Wordt vervolgd.............. :hoedjeaf: :hoedjeaf:



bananacreek

Vervolg bergrit:

Ok, de psychiatrische inrichting tijdens daglicht:


Patienten met hun dagelijks leven en de waakhond voor weglopers:

bananacreek

.


Een patient is net ontsnapt en hier het laden van de wapens........ :jajaja: :jajaja:

bananacreek


bananacreek


bananacreek

Tuba harvest om op de patienten uit te testen: :lachen: :jajaja:







Patient Carlito

bananacreek

Met de telelens over de vallei heen


Aan de andere kant van de vallei waar ik in 1998 een watersysteem heb gelegd voor distributie naar de buurt en school, maar je kan de bron niet op deze foto zien


Dit is de bron op een oude foto


Wat heeft men nu gedaan?
Men heeft een schoepenrad geinstaleerd met een generator daarachter en men kan nu zaklantaarns en cellphone batteries opladen.................. :thumb: :thumb: :happy: :happy:

Ik heb het nog niet gezien maar dat komt binnenkort en neem daar foto's van, maar ik ga nooit meer daarheen in het donker........ :neeneenee: :neeneenee: :neeneenee:

bananacreek


bananacreek

Maar wat zit er in de huis van Nelis?
Ik zou het niet weten



Deze gasten zagen het ook niet zitten....of ze hebben dat zelf gedaan?......... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:


bananacreek