Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Ketelbinkie

Citaat van: bananacreek op dinsdag 25 september 2012, 13:54:56
.
Filipijnse opsporingsautoriteiten zijn een onderzoek begonnen naar de betrokkenheid van katholieke priesters in het land bij de illegale handel van Afrikaans ivoor. Dat maakten zij bekend.

Aanleiding voor het onderzoek is een artikel in het blad National Geographic over de smokkel van ivoor. Het onderzoek richt zich in eerste instantie op twee priesters die in het artikel worden genoemd.

Een van hen zou het blad een lijst hebben overhandigd van bekende ambachtslieden in Manilla die uit het ivoor religieuze beelden snijden. Hij zou ook adviezen hebben verstrekt over het smokkelen van ivoren beelden naar het buitenland.

De rechercheurs gaan na of de priesters in contact stonden met smokkelaars van grote partijen van slagtanden van olifanten die in 2005 en 2009 in beslag werden genomen, en of zij betrokken waren bij de smokkel eerder deze maand van zes hoorns van neushoorns.

In veel kerken in de Filipijnen staan ivoren beelden. Volgens aartsbisschop Oscar Cruz is het materiaal verkregen ver voordat een internationale ban op nieuw ivoor van kracht werd.

bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/3322404/2012/09/26/Filipijnse-priesters-verdacht-van-betrokkenheid-ivoorsmokkel.dhtml

Kano

Hieronder het artikel in National Geographics. Saillant gedeelte daaruit:

Christy met Monsignor Cristobal Garcia, a senior Catholic cleric and one of the best known ivory collectors in the Philippines, who told Christy that if he wanted to buy an ivory Santo NiƱo, a carving of the Christ child, he would have to smuggle it to get it into the U.S. "Wrap it in old, stinky underwear and pour ketchup on it," Garcia said. "So it looks shitty with blood. This is how it is done


http://newswatch.nationalgeographic.com/2012/09/25/ivory-investigation-sparks-coverage-and-inquiries-in-the-philippines/
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

bananacreek


bananacreek



Im am a an innocent disciple of the Lord...Halleluja......... :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:



bananacreek


bananacreek


bananacreek


bananacreek

ENRO en hij had me in de gaten en die man moet mij niet want ik vertelde zijn boss een aantal jaren geleden om garbage te openen en naar adressen te zoeken en daarna de eigenaars van de garbage voor de rechtbank te slepen en deze man werd toen aangewezen om dat te doen (openen van plastic zakken)............. :thumb: :thumb: :thumb: :lachen: :lachen:


bananacreek


bananacreek

Nu gaan ze waarschijnlijk de eerste submarine in China bestellen?