Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Citaat van: vvjoris op donderdag  6 september 2012, 04:38:22
Citaat van: bananacreek op woensdag  5 september 2012, 14:31:07
Vele klachten betreffende de plastic bag ban.......... :jajaja:

Maar ik heb er niet al teveel problemen mee want nu breng ik mijn eigen tas mee en ik heb een paar plastic bags uit Nederland sedert 2010 bewaard......... :thumb: :thumb:



Wanneer gaat die plastic bag ban in?

Ik ben sinds maandag terug in  :belgiesmiley:, en in de 7 weken  :smiley-philippines: zal ik toch wel een hondertal plastiek zakjes verzameld hebben (SM, Super Saver, Robinson, Metro, Gaisano => allemaal 'plastic' in overvloed....)

De 'ban' is ook vrij idioot vind ik, je gebruikt de zakjes toch als vuilzakjes, om iets in mee te nemen, om de vuile was in te steken....

Hebben ze dan ook niet zoals in  :belgiesmiley: herbruikbare 'betalende zakken' als alternatief? Je hebt er hier van 3 cent, 10 cent en 25 cent ... Carrefour, Delhaize, Match, Aldi (die scheuren altijd: rommel), Spar, Albert Heyn (maar die hollanders hebben hun betalende zakjes kleiner gemaakt  :lachen: :lachen: :lachen:)

Die plastic bags ban was van kracht per 28 Augustus (alleen in Dumaguete city) (ik hoorde dat Quezon city volgende week een soort ban heeft) (andere steden weet ik niet0

Vandaag vroeg ik aan de kassa in Fortune Mart waarom in Robinsons en Fortune Mart en andere winkels papiere zakken werden gebruikt terwijl men in Lee Plaza gewoon doorgaat met plastic.

Aan mij werd medegedeeld dat Lee Plaza biodegradable plastic bags gebruikt en dat is correct, maar ik dacht in het verleden op de palstic bags van Robinsons ook "biodegradable" kon lezen, maar ik heb geen voorbeeld meer.

Dan is de vraag als wanneer biodegradable plastic bags WEL mogen worden gebruikt waarom zulks niet werd vermeld in de tekst van de ban........even zoeken...........

[yt=640,505]4magj_Dnqf8 [/yt]


bananacreek

vervolg palstic bag ban:



Staat er niet op vermeld dat je wel biodegradable mag gebruiken.

Dus de vraag is als wanneer de biodegradable bags wel mogen worden gebruikt zoals in Lee Plaza hebben dan de andere zaken een order lopen waarna biodegradable bags worden geleverd?...... :weetikniet: :weetikniet:

Zou toch wel moeten met een bedrijf zoals Robinsons?

Nog maar even afwachten

Maar het probleem is dat men hier mee wil gaan met de 20ste eeuw maar men er nog niet voor gereed is.


Maar nu lees ik dit en nu is ook biodegaradable weer niet goed?.......... :lachen: :lachen:

http://www.scribd.com/doc/37191877/Plastics-2



Zo blijft men aan de gang.............. :jajaja: :jajaja:

bananacreek

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op donderdag  6 september 2012, 07:34:27
Citaat van: bananacreek op woensdag  5 september 2012, 14:22:21

Is die hond wellicht ook te koop? Wel een schatje vind ik.

Of hij/zij te koop was dacht ik niet, maar het was een leuk beestje om mee te spelen en een goed attack-hund want hij/zij begon gelijk aan mijn slippers (Island, maat 11) te knagen en moest worden weggehaald.

vvjoris

Citaat van: bananacreek op donderdag  6 september 2012, 13:07:30

Aan mij werd medegedeeld dat Lee Plaza biodegradable plastic bags gebruikt en dat is correct, maar ik dacht in het verleden op de palstic bags van Robinsons ook "biodegradable" kon lezen, maar ik heb geen voorbeeld meer.



Maar ik heb hier in  :belgiesmiley: wel een voorbeeld, vorige week meegebracht ...

Op de Robinsons supermarket zakjes staat inderdaad

Recycle and Reuse - biodegradable

Plastic is ook wel anders dan de zakjes van Gaisano, maar lang niet zoals de biodegradables van Carrefour hier in  :belgiesmiley: ... van die zou je schrik hebben dat al je aankopen er 'doorvallen' ....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

bananacreek

Vervolg rookverbod Dumaguete city:



Nu hoorde ik vandaag (of dat werkelijk waar is weet ik nu nog niet want ze hebben weer geen kopie van de smoke ban bij de Why Not afgeleverd) dat je niet op straat mocht roken maar wel binnen in gebouwen en op terrassen............. :weetikniet: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :lachen: :lachen:

Kom er wel achter binnen een paar dagen.

Koop een grote sigaar bij Times Merch. en steek die in mijn mond maar steek hem niet aan en dan dan maar rond lopen en kijken wat er gebeurd........ :jajaja: :jajaja: :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:

Mijn vriendin rookt ook........... :thumb: :thumb: :happy:

bananacreek

Citaat van: vvjoris op donderdag  6 september 2012, 13:23:17
Citaat van: bananacreek op donderdag  6 september 2012, 13:07:30

Aan mij werd medegedeeld dat Lee Plaza biodegradable plastic bags gebruikt en dat is correct, maar ik dacht in het verleden op de palstic bags van Robinsons ook "biodegradable" kon lezen, maar ik heb geen voorbeeld meer.



Maar ik heb hier in  :belgiesmiley: wel een voorbeeld, vorige week meegebracht ...

Op de Robinsons supermarket zakjes staat inderdaad

Recycle and Reuse - biodegradable

Plastic is ook wel anders dan de zakjes van Gaisano, maar lang niet zoals de biodegradables van Carrefour hier in  :belgiesmiley: ... van die zou je schrik hebben dat al je aankopen er 'doorvallen' ....

Juist nu komen de apenballen uit de mouw en dan had ik het toch goed gezien een paar weken geleden en dat zou normaal zijn want als men in Robinsons Manila Biodegradable gebruikt dan is het normaal dat ze dat in alle Robinsons branches op de  :smiley-philippines: zouden moeten gebruiken..... :jajaja:






bananacreek

Ali Mae (branch) hier koop je kleding en goederen en de kleding is meestal gedoneerd voor flood victims.. :jajaja: :jajaja:


bananacreek


bananacreek


bananacreek