Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Baliw-katok

Citaat van: Mawibata op dinsdag 14 augustus 2012, 19:32:15

Citaat van: boldy op dinsdag 14 augustus 2012, 16:11:01
ik krijg dit elke keer wanneer ik het probeer met simple imageshack:  You have exceeded your allowed upload limit. Please subscribe to a premium account or delete some images.





Ik gebruik nu PHOTOBUCKET


vvjoris

Citaat van: bloem op dinsdag 14 augustus 2012, 16:02:52
ik kan geen fotos uploaden...???
fotos moet je op een andere server zetten, en dan linken, er zijn gratis sites genoeg waar je dat kan doen
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Kano

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

antzan

 als we op de filipijnen ben , drink ik ook altijd S M pils ,
ook tijdens onze vakantie in Spanje , S M.
Thuis drink ik Premium pilsener van de C 1000 en maandeljiks ga ik naar Belgie  en koop dubbel Grimbergen .
In Maastricht op het terras betaal je 4,75 voor een klein glas ,
maar in Heerlen bij de TAPPERIJ krijg je een groot glas voor 2,75
en van de tap !
We zijn jaren in February op vakantie naar Iligan geweest ,
maar nu gaan we in September .
De 29e begint het jaarlijkse feest Santa Ninjo  de San Miguel .
Een week lang , hoofdzakelijk drinken dan .
Proost . Antzan
Foodmaster

Deep Throat

Praten over de kwaliteit van het Filipijns bier door overwegend Belgen, het moet niet gekker worden.
Het blijft behelpen met bier in de Phils (weinig keus) en als het warm is heb je een andere smaakervaring. Dan vind je zelfs light lekker (al is het geen origineel bier.
Een trappist is lekker maar die krijg je niet weg in de tropen.
Red Horse is aangelengd met ginebra dus daar is ook al mee geknoeid. Niet voor de smaak maar om zo snel mogelijk dronken te worden.

Lokale merken drinken is meestal het beste, past bij klimaat en gevoel. Ook drinken is emotie.
Dat daarnaast smaken verschillen is natuurlijk duidelijk. Ik heb altijd ter plaatse Dry en Pale in voorraad (dry vind ik iets lekkerder, meer bitter, edoch dan wil ik weer eens een pale), maar mocht ik er permanent zitten zou ik wellicht ook soms een light apprecieren, zoals een frisdrankje er ook wel eens in kan.
Een Colt 45 moet je ook eens proberen, is ook prima te doen doch meer alcohol, dus oppassen.

Als je in de rimboe zit en er is alleen Eagle is dat zelfs smakelijk als je dorst hebt, alleen Beer na beer (bier geen bier) krijg ik slechter weg dan water.

Ketelbinkie

In de opsomming van de diverse PH bieren mis ik Cerveza Negra. Goed, niet iedereen is er misschien van gecharmeerd, maar als ie ijs en ijskoud is weer eens wat anders als de al eerder genoemde smaken.

Baliw-katok


Colt 45  is  idd een lekker biertje,  wel een alcoholpercentage van  7,2




En wat betreft "Beer na Beer" ... heb het ooit eens geproefd zo'n 10  jaar geleden en  kreeg het ook  niet binnen.   Zal de  volgende  reis  nog eens een  slokje  wagen  ... wie weet is het bier verbeterd of zijn  mijn  smaakpapillen veranderd.


Nog dit ....  laat je in  Jollibee of MacDo nooit strikken door  het woordje  rootBEER, een afschuwelijke frisdrank  die niets met bier te maken heeft !

Mawibata

Citaat van: Baliw-katok op donderdag 16 augustus 2012, 10:09:18


Nog dit ....  laat je in  Jollibee of MacDo nooit strikken door  het woordje  rootBEER, een afschuwelijke frisdrank  die niets met bier te maken heeft !





Ik heb dat toevallig eens uit de rek genomen toen ik veel dorst had. Er stond alleen frisdrank en deze Root Bier.

De tekenig op het blikje stond mij wel aan, een pint met een bruisende kraag schuimend bier.

De eerste slok was   :kotsen:  Vanwege de dorst heb ik het maar leeggedronken, en nu heeft het zijn vaste plaats in de frigo. (verkrijgbaar in de chinees winkel)

Waarom ze het Root Beer noemen   :ikkeniebegrijp:   :ikkeniebegrijp:




Ook Ginger beer vind ik lekker, heel verfrissend, maar hier moeten de meesten ook niet van weten. 












Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

bananacreek

Citaat van: vvjoris op dinsdag 14 augustus 2012, 13:16:35
Citaat van: bananacreek op dinsdag 14 augustus 2012, 11:56:41
VANDAAG EEN WILDE STAKING....................... :jajaja: :jajaja:

NU GELIJK EEN SAN MIGUEL LIGHT (CAN) OPENTREKKEN
.....................NOG NEGEN TE GAAN......... :hoedjeaf



Ik kan dus echt niet begrijpen waarom je die light brol drinkt, smaakt slechter als gewone, zit evenveel alcohol in, en dat je er minder dik van wordt geloof je toch zelf niet zeker....

Ok, toch even een antwoord daar op:

Maar kan niet lang blijven want de avonturen stapelen zich weer eens op hier:

Ok, in het zeer kort

Vroeger toen ik hier woonde  in 1979 en de eerste 7-8 jaar daarna dronk ik elke avond eerst 17 san Miguel en daarna op dezelfde avond een Whithe Castle for the road (3/4 longneck).........soms de road naar het ziekenhuis... :stomstomstom: :stomstomstom: :stomstomstom:

Soms door 8  :smiley-philippines: tegelijk in elkaar geramd..............hieronder alleen 2 man (maar ik heb een excuse: ik lag onder de motor......... :jajaja: :negatief: :negatief:



Die tijd geen hangover de volgende morgen (normaal gesproken)............

Wat jaren later  1987-88-89 enz.....na 8-9 beer een hangover met hoofdpijn de volgende dag.....

In 1992 voor het eerst naar Nederland op "proefverlof"............. :happy: :happy: :happy:

Gelijk Heineken in de stationsrestauratie Beverwijk en toen een maand gebleven totdat weer een enkele reis ASD-MNA in mijn keel kreeg.
Gedurende die tijd ook goedkopere bieren gedronken uit Albert Hein enz enz, maar geel enkel probleem met hangovers.


Toen ik terug kwam in het Heilige Land ( :smiley-philippines:) weer san Miguel en boem weer dezelfde problemen....sommigen beweren dat ze formaldehyde in de san Miguel Pizen stoppen........... :weetikniet: :weetikniet:

Toen ben ik in 20067 met de San Miguel Light begonnen tot nu toe en de eerste jaren in de disco had ik 11 tot 12 San Miguel light elke avond 7 dagen per week.

Soms een hangover afhankelijk hoe snel je drinkt en zodra ik mix bijvoorbeeld met Red Horse vergif dan is het afgelopen en soms gaf de Zwitserse eigenaar me een Jeagermeister en soms iets anders (heerlijk) maar ben de naam kwijt................


Nu drink ik normaal alleen in de disco één avond per week met een max van 9..geen probleem zolang ik Vit C + Polynerv 500 (Vit Bcomplex) slik voor het slapen.

Hoe het precies komt weet ik niet maar dan de vraag: WAAROM IN NEDERLAND GEEN PROBLEEM EN OP DE :smiley-philippines: WEL?

Klimaat?............ :weetikniet: :weetikniet:

Maar er is één ding scientifically bewezen: