Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek


Ketelbinkie

Citaat van: bananacreek op dinsdag 31 juli 2012, 15:43:16
Clip Cebu, Cokaliong Office met shipping schedules.........

[yt=640,505]94t0EdAajB8 [/yt]
Dat ziet er heel wat beter uit als dat afbraak zooitje aan de pier in Dumaguete. Moest er maandag j.l. heen om voor iemand een ticket te kopen voor de ferry van de volgende dag. Zit er 1 loketmedewerkster. Waren ook nog 2 andere dames aanwezig, wat die precies aan het doen waren, ben ik niet achter gekomen. In ieder geval niet bezig om klanten te helpen. Alles wordt met de hand uitgeschreven. Sommige documenten worden machinaal ingevuld met een typemachine die volgens mij uit de tijd van de Batavieren stamt. Regelmatig gaat de telefoon die dezelfde medewerkster beantwoordt en de klanten in de rij maar wachten en wachten. Tot 2x terug geweest. De jongedame gevraag waarom een telefoongesprek voorrang heeft op het afhandelen van klanten in de rij. Geen antwoord. Uiteindelijk de moed maar opgegeven en weg gegaan. Dinsdagmorgen voor vertrek ferry wat vroeger aanwezig, nou dat dachten een paar honderd filipino/s's dus ook. Wat een chaos. Netjes in een rij gaan staan. Vergeet het. Enfin, iedereen gooit zijn reserveringsbonnetje met NAW gegevens naar binnen en dan maar wachten tot je naam wordt geroepen , wat betekent ticket is uit geschreven, betalen en weg wezen. Op een gegeven moment de mededeling, ferry is vol. Morgen gaat er weer een. Nou ja, dat hadden ze natuurlijk een uur eerder ook al kunnen bedenken dat er  slechts nog een beperkt aantal plaatsen beschikbaar waren en niet iedereen voor Jan met de korte achternaam maar te laten staan wachten...........voor niks. Weer een typisch voorbeeld van  :smiley-philippines: chaos en inefficiënt werken. Totaal geen structuur of organisatie.
Maar blijven lachen: it's more fun in the  :smiley-philippines:. :lachen: :lachen:

bananacreek


bananacreek

Citaat van: Ketelbinkie op woensdag  1 augustus 2012, 13:29:59
Citaat van: bananacreek op dinsdag 31 juli 2012, 15:43:16
Clip Cebu, Cokaliong Office met shipping schedules.........

[yt=640,505]94t0EdAajB8 [/yt]
Dat ziet er heel wat beter uit als dat afbraak zooitje aan de pier in Dumaguete. Moest er maandag j.l. heen om voor iemand een ticket te kopen voor de ferry van de volgende dag. Zit er 1 loketmedewerkster. Waren ook nog 2 andere dames aanwezig, wat die precies aan het doen waren, ben ik niet achter gekomen. In ieder geval niet bezig om klanten te helpen. Alles wordt met de hand uitgeschreven. Sommige documenten worden machinaal ingevuld met een typemachine die volgens mij uit de tijd van de Batavieren stamt. Regelmatig gaat de telefoon die dezelfde medewerkster beantwoordt en de klanten in de rij maar wachten en wachten. Tot 2x terug geweest. De jongedame gevraag waarom een telefoongesprek voorrang heeft op het afhandelen van klanten in de rij. Geen antwoord. Uiteindelijk de moed maar opgegeven en weg gegaan. Dinsdagmorgen voor vertrek ferry wat vroeger aanwezig, nou dat dachten een paar honderd filipino/s's dus ook. Wat een chaos. Netjes in een rij gaan staan. Vergeet het. Enfin, iedereen gooit zijn reserveringsbonnetje met NAW gegevens naar binnen en dan maar wachten tot je naam wordt geroepen , wat betekent ticket is uit geschreven, betalen en weg wezen. Op een gegeven moment de mededeling, ferry is vol. Morgen gaat er weer een. Nou ja, dat hadden ze natuurlijk een uur eerder ook al kunnen bedenken dat er  slechts nog een beperkt aantal plaatsen beschikbaar waren en niet iedereen voor Jan met de korte achternaam maar te laten staan wachten...........voor niks. Weer een typisch voorbeeld van  :smiley-philippines: chaos en inefficiënt werken. Totaal geen structuur of organisatie.
Maar blijven lachen: it's more fun in the  :smiley-philippines:. :lachen: :lachen:


Ja, inderdaad, en dat gaat al jaren zo door en ze hebben nooit wisselgeld.
Tijd voor een lange brief naar Chester Cokaliong?
Die zou behoorlijk streng zijn maar ik denk dat hij nog nooit in Dumaguete is geweest.......... :weetikniet: :weetikniet:


josv

Citaat van: Ketelbinkie op woensdag  1 augustus 2012, 13:29:59
Weer een typisch voorbeeld van  :smiley-philippines: chaos en inefficiënt werken. Totaal geen structuur of organisatie.
Maar blijven lachen: it's more fun in the  :smiley-philippines:. :lachen: :lachen:

Zolang je maar om kan lachen. Ik kan  er zelfs van genieten. Het zit er gewoon in en iedereen vind het normaal. Ze worden er niet eens boos om. Borden "uitverkocht" lezen ze niet en ze gaan gewoon in de rij staan om te horen dat het uitverkocht is. Laatst was ik op de luchthaven van Davao. Onze vlucht ging om 9 uur, volgende naar ? ging om 10.30. ALLE slurfen waren onbezet maar wij moesten trap af lopen door de hitte naar het vliegtuig ( een beetje pinoy zou met de trysicad gaan ) en weer trap op. Hoezo klantvriendelijk  :happy2:



Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

bananacreek

Clip 8 Cebu city met verwijzing naar de foto's van deze squatters zoals gemaakt door het forumlid GANDA

Stinkende zooi daar..................

[yt=640,505]pk07qUt7edg [/yt]

boomerang

Citaat van: bananacreek op dinsdag 31 juli 2012, 14:23:28
Politie mag zonder verlichting rijden............. :jajaja: :jajaja:

Vrachtwagens met gladde banden.........geen probleem........  :thumb: :thumb: :happy:



Een helmet zonder sticker............P1500 boete............. :lachen: :lachen:

Maar de politie geeft inmiddels wel het voorbeeld hoe een helm gedragen behoort te worden:

"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Ketelbinkie

Citaat van: josv op woensdag  1 augustus 2012, 14:29:24
Citaat van: Ketelbinkie op woensdag  1 augustus 2012, 13:29:59
Weer een typisch voorbeeld van  :smiley-philippines: chaos en inefficiënt werken. Totaal geen structuur of organisatie.
Maar blijven lachen: it's more fun in the  :smiley-philippines:. :lachen: :lachen:

Zolang je maar om kan lachen. Ik kan  er zelfs van genieten. Het zit er gewoon in en iedereen vind het normaal. Ze worden er niet eens boos om. Borden "uitverkocht" lezen ze niet en ze gaan gewoon in de rij staan om te horen dat het uitverkocht is. Laatst was ik op de luchthaven van Davao. Onze vlucht ging om 9 uur, volgende naar ? ging om 10.30. ALLE slurfen waren onbezet maar wij moesten trap af lopen door de hitte naar het vliegtuig ( een beetje pinoy zou met de trysicad gaan ) en weer trap op. Hoezo klantvriendelijk  :happy2:
Soms is het wel lachen maar dan meer als een boer die kiespijn heeft. Enne genieten, nou dan weet ik, gelukkig maar, andere geneugtes des levens, die in de  :smiley-philippines: aanwezig zijn waardoor de eerder omschreven voorvallen en situaties dan weer snel worden vergeten.

bananacreek



Ik ken de man en die heeft al jaren last van een tenniselboog.............. :jajaja: :jajaja:

bananacreek

Citaat van: Ketelbinkie op donderdag  2 augustus 2012, 09:14:55
Citaat van: josv op woensdag  1 augustus 2012, 14:29:24
Citaat van: Ketelbinkie op woensdag  1 augustus 2012, 13:29:59
Weer een typisch voorbeeld van  :smiley-philippines: chaos en inefficiënt werken. Totaal geen structuur of organisatie.
Maar blijven lachen: it's more fun in the  :smiley-philippines:. :lachen: :lachen:

Zolang je maar om kan lachen. Ik kan  er zelfs van genieten. Het zit er gewoon in en iedereen vind het normaal. Ze worden er niet eens boos om. Borden "uitverkocht" lezen ze niet en ze gaan gewoon in de rij staan om te horen dat het uitverkocht is. Laatst was ik op de luchthaven van Davao. Onze vlucht ging om 9 uur, volgende naar ? ging om 10.30. ALLE slurfen waren onbezet maar wij moesten trap af lopen door de hitte naar het vliegtuig ( een beetje pinoy zou met de trysicad gaan ) en weer trap op. Hoezo klantvriendelijk  :happy2:
Soms is het wel lachen maar dan meer als een boer die kiespijn heeft. Enne genieten, nou dan weet ik, gelukkig maar, andere geneugtes des levens, die in de  :smiley-philippines: aanwezig zijn waardoor de eerder omschreven voorvallen en situaties dan weer snel worden vergeten.

In Nederland vroeger naar school in Amsterdam (vanuit Beverwijk, perron 2) elke dag dezelfde treinstel, door dezelfde schuif/klapdeur op dezelfde bank tegenover dezelfde man uit Alkmaar met hetzelfde colbert, met dezelfde schoenen met dezelfde krant en die stap uit in Sloterdijk aan dezelfde kant van de trein..............

Hier op de  :smiley-philippines: elke maand, elke week, elke dag, elk uur een NIEUW AVONTUUR.... :jajaja: :jajaja: :lachen:

Soms leuk, soms niet zo leuk, soms slecht......... :jajaja: :jajaja: