Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek


bananacreek

Ok, jullie aan de achterkant ....TREKKEN zei ik en niet LULLEN....... :jajaja: :jajaja:
Wat?
Jullie wiilen even thee drinken?
:lachen: :lachen: Jullie denken dat je in Nederland bent?................. :lachen: :lachen:



Toen kwamen er een paar (grotere) RODE mieren "verkenners" en die werden gelijk aangevallen door de steuntroepen van deze mieren (geen grap)....... :thumb: :thumb: :atyourservice:

Ok, nu moeten we omhoog, en niet naar links of rechts........


Ok, dat ziet er beter uit en als we dan helemaal boven zijn dan is er geen thee maar San Miquel Light...of Red Horse.......... :thumb: :thumb: :happy:




O.B.Bommel

Ik ben benieuwd hoe het afloopt. Een paar jaar geleden was dit in Sibulan en inmiddels is het daar weer over, geen controle meer op de helmen. Toen is het even een paar maanden geweest in Dumaguete en ook dat waaide over.

Nieuw in dit geheel is dat je een helm blijkbaar moet laten registreren. Ik kan me dat voorstellen met twijfelgevallen zoals een theepot, maar anders is het een nutteloze bezigheid.
Normaliter zou dit binnenkort ook weer op moeten houden, maar je weet het nooit in PH.
Je ontwricht de hele plaatselijke samenleving, als je geen geld hebt (en die zijn er nogal wat), dan kan je niet naar school of je werk en zo.

Toch een goeie zet gedaan met het Ruscotje, of moet je daarin ook een helm dragen? Ik verbaas me nergens meer over in DGT.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

bananacreek

#6623
Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op woensdag 11 juli 2012, 15:20:20
Ik ben benieuwd hoe het afloopt. Een paar jaar geleden was dit in Sibulan en inmiddels is het daar weer over, geen controle meer op de helmen. Toen is het even een paar maanden geweest in Dumaguete en ook dat waaide over.

Nieuw in dit geheel is dat je een helm blijkbaar moet laten registreren. Ik kan me dat voorstellen met twijfelgevallen zoals een theepot, maar anders is het een nutteloze bezigheid.
Normaliter zou dit binnenkort ook weer op moeten houden, maar je weet het nooit in PH.
Je ontwricht de hele plaatselijke samenleving, als je geen geld hebt (en die zijn er nogal wat), dan kan je niet naar school of je werk en zo.

Toch een goeie zet gedaan met het Ruscotje, of moet je daarin ook een helm dragen? Ik verbaas me nergens meer over in DGT.

Correct, en ik moest nog een keer P50 boete betalen in Sibulan naast JOE's Chicken op de highway en ze wilden mijn camouflage TMX in beslag nemen totdat ik hem de O.R. onder de neus stopte en zei: "What does this say?".....
De man antwoordde met een zuur gezicht: "CAMOUFLAGE"....
Hij vervolgde iets verbolgen: "But I will give you a ticket because you are not using a helmet"
"Ok" zei ik............"I surrender to that.............but don't you dare to touch my bike".... :neeneenee: :neeneenee:.. :lachen: :lachen:




Maar die controles in Sibulan zijn inderdaad "uitgestorven"..........maar waarschijnlijk gaan ze na 1 augustus weer vrolijk meedoen...........en voor hoelang dit DRAMA gaat duren?......... :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:

Maar neem maar rustig van mij aan: Dit wordt elke dag spannender.
Als de mensen straks na 31 juli hun kinderen niet meer op de motor naar school, of waar dan ook, kunnen brengen dan gaat pas de vlam in de pan slaan.............. :moord: :moord: :moord:


CitaatToch een goeie zet gedaan met het Ruscotje, of moet je daarin ook een helm dragen? Ik verbaas me nergens meer over in DGT

Nee, en ook niet in een pedicap en daar zitten ze vaak met 9-10 man op..... :lachen: :lachen:
Pedicaps zijn de meest gevaarlijke apparaten hier met hun U-TURNS, want elke dag weer maak je dat mee....... :negatief: :negatief:

Ketelbinkie

Ik pak de eerste dagen in Augustus maar het blik op 4 wielen en zie wel wat er op straat aan LTO controle zal plaats vinden. Zet het echt door, voor de lange termijn, je weet maar nooit, maar moet het nog zien gebeuren, dan maar ook een helm aanschaffen. Had, dacht ik tenminste, een in  :nederlandsevlag: door TNO goedgekeurde helm mee genomen. Al jaren niet meer gebruikt, zat wel in de doos, maar bij nadere inspectie bleek onlangs dat al het schuimrubber aan de binnenkant tussen bekleding en binnenschaal van de helm tot pulp was geraakt. Geen zin, met wat doe-het-zelf acties een en ander te repareren. Dus doos met helm bij de vuilcontainer geplaatst. Toen de garbage collectors afgelopen week langs kwamen en ik op dat moment net thuis was, zag ik dat de doos met helm in de cabine werd geplaatst. Enfin, rijdt er straks een misschien heel gelukkige pinoy rond met mijn helm, als ie tenminste een sticker aanschaft en de helm door de keuring komt.

bananacreek

 :offtopic: :offtopic:.........maar wel leuk voor een tussendoor.............. :weetikniet: :weetikniet:

[yt=640,505] 2HiUMlOz4UQ[/yt]

bananacreek

Helmen ellende Part 3:

Nu begint de kerk er zich ook mee te bemoeien en wordt er met bijbelteksten gesmeten, als dat maar goed gaat........ :weetikniet: :weetikniet:



Net zo corrupt als de rest.......... :jajaja: :jajaja:


Nu werd er op de radio gezegd dat we straks de helmen alleen zouden kunnen kopen bij RUSSI en dan zou er al een DTI sticker op zitten................. :lachen: :lachen:

bananacreek

Jullie hebben het altijd maar over die helmen en vrouwen, maar kijk nou eens naar mij?........... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :negatief: :negatief:

Ik zit hier de godganse dag in deze vogelkooi opgesloten en kan mijn zwarte kont niet draaien..... :negatief:

Kijk nou even recht in mijn ogen, zie ik er niet vriendelijk uit?

Ja?

Wie komt me dan even helpen?

Mijn baas zegt U?.......... :lachen: :lachen:

Die heeft het verstand van een kikker zonder ogen.......... :jajaja: :jajaja:

Schofterig.........(goed gespeld?........ :weetikniet:)


bananacreek

#6628
Huis  (kasteel) van een Nederlander die hier een aantal jaren geleden is gestorven (met drie torens met trappen daarin naar het dak........)

Kasteel Bantayan.......... :thumb: :thumb:


Luke

Citaat van: bananacreek op donderdag 12 juli 2012, 13:20:21
Helmen ellende Part 3:

Nu begint de kerk er zich ook mee te bemoeien en wordt er met bijbelteksten gesmeten, als dat maar goed gaat........ :weetikniet: :weetikniet:


Amma ja creek! De romeinen hadden toch ook helmen op? Tegen vallende nagels of hamers ... of vallende kruisen met blote rakkers aan...  :crazy: