Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Dit is het huis van één van de familie die ook Honeycomb en de Why Not als eigendom hebben.
Dat is een Spaans- :smiley-philippines: familie wiens overgrootvaders het land van de  :smiley-philippines: steelden onder bedreiging van hun musketten en in de naam van God en het Katholieke geloof.

Het staat weg te rotten en die familie is zeer verdeeld en een aantal zitten in de USA en Spanje.
De meesten van van de nazaten van de Spaanse Kolonialisten hebben veel properties en zaken verloren wegens wanbeleid omdat ze te lui zijn om te werken.

Er komen soms Spaans- :smiley-philippines: in de Why Not eten en die komen uit Bais en omstreken en de oudjes spreken dan alleen maar Spaans en die zien de original  :smiley-philippines: als derde klas mensen.
Velen van hun beweren dat de Spaanse koning in die tijd spaanse edelen naar de veroverde  :smiley-philippines: zond om de zaak te regelen zoals ook in Mexico en andere landen het geval was.

De Nederlanders hebben hier ook nog in Cebu gevochten en verloren...maar vergeten tegen wie...de britten of de spanjolen............ :weetikniet: :weetikniet:   



bananacreek


bananacreek

DigiD code ontvangen


Dus toch gelukt en de activerings periode van 5 dagen is wel degelijk verlengd...........tot bijna twee maanden :thumb: :thumb:

Nog niet geprobeerd......






bananacreek



Ik was van plan om een paar 128Gb flashdrives te kopen en op Sulit Manila komen ze voor P3000, maar ik werd gewaarschuwd dat zulks rotzooi zou zijn en nu lees ik dit

http://reviews.ebay.com/BEWARE-of-FAKE-128GB-256GB-USB-Flash-Drives-on-eBay?ugid=10000000001456613



Ketelbinkie

Ik heb zelfs in  :nederlandsevlag: nooit, maar dan ook nooit overwogen of zelfs maar aan gedacht dit soort dingen via Ebay of Marktplaats te kopen. De kans op bedrog en ellende is veelal tig malen groter dan het mogelijke geldelijke gewin. Beter gewoon bij de reguliere handel, is er dan wat mee mis, kan je tenminste verhaal halen. Trouwens 3000 peso is vandaag de dag ca. 55 euro. Voor dat bedrag koop je in  :nederlandsevlag: tenminste een 500Gb externe harde schijf. Oke misschien niet hier in de  :smiley-philippines:, maar zou zeggen, bezint, eer ge begint.

bananacreek

#5685
Citaat van: Ketelbinkie op vrijdag 27 april 2012, 04:36:56
Ik heb zelfs in  :nederlandsevlag: nooit, maar dan ook nooit overwogen of zelfs maar aan gedacht dit soort dingen via Ebay of Marktplaats te kopen. De kans op bedrog en ellende is veelal tig malen groter dan het mogelijke geldelijke gewin. Beter gewoon bij de reguliere handel, is er dan wat mee mis, kan je tenminste verhaal halen. Trouwens 3000 peso is vandaag de dag ca. 55 euro. Voor dat bedrag koop je in  :nederlandsevlag: tenminste een 500Gb externe harde schijf. Oke misschien niet hier in de  :smiley-philippines:, maar zou zeggen, bezint, eer ge begint.


Juist daar is van alles en nog wat te krijgen, maar we zitten hier NIET in Nederland en soms moet je uitwijken, maar de Caveat betreffende de Flashdrives is correct, maar ik heb nu een bedrijf in Manila gevonden die de 256 Gb misschien hebben....of in Singapore kunnen bestellen bij Kingston.......er zijn nog 14 wachtenden voor u en intussen kunt u naar een muziekje luisteren tot de volgende bieptoon............

[yt=640,505]XgQo0tz0UJc [/yt]

bananacreek

Hello......Sorry sir, out of stock............ :lachen: :lachen:





Hello?....yes sir, what is your name? Mr. Kloetzaks?  in Dumaguete? Is dat in the Philippines?...... :lachen: :lachen: :stomstomstom: :stomstomstom:

Yes we have a dealer in Dumaguete and that is AceLogic, no we don't knw the price as of now but the reseller might now.... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Kijk zo blijf je wee aan de gang hier...en als je dat via die AceLogic koopt dan wordt het veer 30% duurder of zoiets...wat een domme ganzen daar in Manila........... :lachen: :lachen:

Company No 2: just dial this number sir...........7165967......hello?......en die verbinden me weer met het eerste nummer... :lachen: :lachen:


Kano

Juist Creek,  dat zijn de dagelijkse ergernissen.  Alles onder de noemer  "Fun in the Philippines"  :lachen:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

bananacreek

Even  :offtopic: :offtopic: kom zo terug......leuk van een TNT network in Belgie........ :thumb: :thumb:

[yt=640,505]316AzLYfAzw [/yt]

I'll be Back.....Hasta la Vista....

bananacreek

#5689
Citaat van: Kano op vrijdag 27 april 2012, 07:57:04
Juist Creek,  dat zijn de dagelijkse ergernissen.  Alles onder de noemer  "Fun in the Philippines"  :lachen:

Juist precies, maar we geven niet op................

Vanmiddg naar die AceLogic geweest en hij heeft een emai voor de prijs verzonden en later vernam ik dat het 128Gb model P 10950 zou gaan kosten de hetzelfde model maar dan 256Gb @ P24290

Dat spul komt uit Singapore en heeft een winkel garantie van een jaar en fabrieks garantie van 5 jaar..





Meestal heb je hier een week of drie dagen garantie............ :lachen: :lachen: :jajaja:

Even over nadenken maar wel handig natuurlijk want ik heb hier zo'n 145Gb aan eBooks en magazines.

Ik heb hier 4 stuks Kingston 101DataTraveler (32Gb) gekocht in Cebu @P1800 en dat is leuk want daar zit software op met een Web Browser genaamd...Maxton 3.1 en werkt uitstekend en kan je overal gebruiken...